Re: Łapa nie w swoich majtach.

From: "Chiron" <e...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Łapa nie w swoich majtach.
Date: Sun, 20 Jan 2013 16:07:45 +0100
<kctgf1$oc2$1@node2.news.atman.pl> <kcu2cf$rcg$1@news.task.gda.pl>
<kcu69u$hok$1@node1.news.atman.pl> <kcu7gt$9av$1@news.task.gda.pl>
<kcucbv$nl0$1@node1.news.atman.pl> <kcun1h$ir5$1@news.task.gda.pl>
<kcv9fn$eq7$1@node2.news.atman.pl> <kcvbir$4vo$1@news.task.gda.pl>
<kcvds2$q5q$1@node1.news.atman.pl> <kcvec4$b78$1@news.task.gda.pl>
<kcvf55$rd5$1@node1.news.atman.pl> <kcvghk$fo9$1@news.task.gda.pl>
<7...@g...com>
<kd7dqo$lb9$1@news.task.gda.pl> <kd7iie$die$1@node2.news.atman.pl>
<kdgv16$t0k$1@news.task.gda.pl>

Użytkownik "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości
news:kdgv16$t0k$1@news.task.gda.pl...

> Wątek nazywa się wprost:
> "zaproszenie dla globa"
> Odpowiedź globa:
> ... Glob opowiedział bajkę o wężu ...
> Reakcja "zaskoczonego" Chirona:
> "Jesteś po prostu chamski"
>
> Pytanie: jakiej innej bajki spodziewał się Chiron w odpowiedzi ?

Wiesz- ma blisko. Mógł wejść, posiedzieć- wyjść kiedy by chciał. Potem
mógłby odnieść sie do tego, czego był świadkiem. Wiem, może mało realne- ale
jednak szansa była- czyż nie? Niczym przecież nie ryzykował- a liczyłem, że
pójdzie po to, żeby móc napisać, co też takiego złego się tam wyczynia. OK-
byłem naiwny. Wcześniej mu proponowałem wizytę domową- duszpasterską. Jednak
glob pomyślał, sobie, że chce mu obić twarz. Tu raczej powinien czuć się
bezpiecznie.

> Chyba nie wiesz, o co chodzi (?)
> Proponuję, żebyś zaprosił Globa na Wigilię, wręczył mu nóż,
> a potem próbował przytulić z takimi właśnie słowami :)))
Stąd moje dążenie do skonfrontowania go z rzeczywistością. Nie wydaje mi
się, żeby miał się na mnie rzucić z nożem. Ba! Uważam, że mógłby się poddać
nastrojowi chwili- kto wie? Wiesz- IMO on tak sobie tu wygaduje różne
głupoty- bo (to moja teoria) jest idealnym produktem, takim archetypem
antykulturowym- lansowanym przez grmścistów. Człowiek pozbawiony kultury,
jakichkolwiek korzeni, dający sobie wmówić, że czarne to białe a żółte to
czarne. IMO- i Ciebie widzę podobnie, choć nie aż tak bardzo. No- bez urazy,
ale tak po prostu uważam.

> Jaaasne ...
> Będzie tak cukierkowo, ja w wątku "zaproszenie dla globa" :)))
> Czyli pozytywne intencje, inicjatywa, komunikacja, elementy humoru,
> słowa proste i szczera, dodatkowo wszystko w konwencji bajkowej :)))
> Czy psycholog mógłby sobie wymyślić lepsze zakończenie konfliktu po
> ciężkiej 'terapii' ?

Wiesz- wszystko, cokolwiek się dzieje- najpierw musi zaistnieć jako
myślokształt. No co jest- przecież to takie buddyjskie! Człowiek skłócony z
drugim "na śmierć i życie" po prostu nie wyobrża sobie, że może być inaczej.
Tak się nauczył żyć, postępować- no to tak jest. Nagle zostaje postawiony w
sytuacji, gdzie w rzeczywistości zostaje skonfrontowany z drugim
człowiekiem. Myślał o nim jak najgorzzej. Demonizował go. No a teraz mówi mu
dobre rzeczy. Tamten mu się odwzajemnia...no- może to nie takie zły człowiek
w rzeczywistości? Może troszkę się myliłem?
Przecież to od dawna stosowany sposób na terapiach małżeńskich: mąż
opowiada, jaka jędza z jego żony. Maluje ją w samych negatywach. Żona-
podobnie o mężu. Ani słowa pozytywnego. No i teraz terapeuta każe napisać na
kartce 10 pozytywnych rzeczy o tym drugim- na dodatek prawdziwych. Prawda?
Oczywiście- to nie załatwia problemó między nimi. No ale pokazuje im coś
bardzo ważnego: rozwiązanie istnieje. I warto je znaleźć. Inna rzecz- czy go
będą szukać. Jednak już wiedzą, że mogą.
--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron