Lawenda

21. Data: 2003-02-07 20:07:34

Temat: Re: Lawenda
Od: zdzislaw kmito <3...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz schrieb:

> "Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Lawenda, która w ogóle nie jest cięta, ogałaca się paru latach od dołu i
> jeszcze potem zasycha. Przynajmniej w Polsce. (Podobnie jest u wrzosów.) Ja
> swoje ostro przycinam wczeną wiosną - część gałązek i tak jest
> przemarznięta, a cięcia sanitarnego to już chyba Michał nie będzie
> wytykał:-)
> Ale co do uprawy głęboko w Lubelskiem to mam wątpliwości - chyba że
> znajdziesz bardzo, bardzo ciepłu kącik, o okrywaniu zimowym nie zapominając.
>
> Pozdrawiam, Basia.
Pani Basiu
Zgadzam sie z Pania
Pozdrawiam Zdzichu Kmito

22. Data: 2003-02-07 22:08:34

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam, Basia.

Lawenda,lawendą ,a adres zmieniłaś .

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

23. Data: 2003-02-07 22:13:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
> W wiadomości news:b20ocv$1h0$1@atlantis.news.tpi.pl Basia Kulesz

> Hejka. Nie ma się co lękać o przezimowanie lawendy we wschodniej
Polsce.
> U mnie trwa już trzecią zimę bez najmniejszego okrycia. A co, powinna
> wymarznąć? ;-)

Nie wiem, czy powinna. Ale fakty są faktami - nawet w ciepłym miejskim
kąciku i pod okryciem parokrotnie wymarzała:-(

Pozdrawiam, Basia.

24. Data: 2003-02-08 10:20:59

Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napisalem przeciez, ze piekno to rzecz wzgledna. Dla jednych piekna
> jest cieta, dla innych nie.
>
> Pozdrowienia,
> Michal
We Francji nieprzycinany krzak lawendy zrobił na mnie piorunujące wrażenie.
Oczywiście lawendowy przycinany dywan też robi niesamowite wrażenie ale to
się zna. Krzak był czymś zaskakującym i dodatkowo dlatego bardziej mnie
zachwycił. Ale w Polsce nie sądzę by udało mi się osiągnąć taki efekt z
nieprzycinanym krzakiem więc swoje lawendy przycinam. A z tą względnością
piękna to długo już kiedyś mózg gimnastykowałem i mimo wielu "dowodów"
jestem za tym że istnieje jednak też piękno na poziomie bezwzględnym więc
więc ja bym napisał: "Jak wiadomo odczucie tego rodzaju piękna jest rzeczą
względną."
Pozdrawiam
BoGusław

25. Data: 2003-02-08 11:51:07

Temat: Re: Odp: Lawenda
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedno pytanie jeszcze. Jaka odmiane polecacie?

Pozdrawiam

Marta z zasypanego poludnia

26. Data: 2003-02-08 11:53:54

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jedno pytanie jeszcze. Jaka odmiane polecacie?
>
> Pozdrawiam
>
> Marta z zasypanego poludnia

W zwiazku z dyskusja na temat jezykowego puryzmu zaznaczam, ze brak polskich
znakow nie wynika z niechlujstwa. Po prostu dzisiaj mam taki komputer:-(

Marta

27. Data: 2003-02-08 14:06:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> wrote in message

> [...]
> więc ja bym napisał: "Jak wiadomo odczucie tego rodzaju piękna jest rzeczą

Moja gimnastyka mozgu jednak doprowadzila mnie do innych wnioskow.
Moze jest pare rzeczy pieknych bezwzglednie (dla ludzi; dla psow zapewne
nie beda piekne). Ale znakomita wiekszosc to piekno wzgledne. Najwieksza
role graja tu 3 czynniki. Pierwszy - do czego czlowiek sie przyzwyczail w
dziecinstwie i wczesnej mlodosci. Drugi - co kojarzy mu sie z milymi chwilami
z dotychczasowego zycia. Trzeci - jaka jest aktualnie moda. Ja wychowalem sie
chodzac po gorach i lasach, a z roslinami poprzycinanymi w kule i stozki nie
mialem zadnej stycznosci. Dlatego lubie roslinnosc w stanie jak najbardziej
naturalnym. Modom staram sie nie ulegac, choc nie zawsze mi to wychodzi.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

28. Data: 2003-02-08 23:04:56

Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
najbardziej
> naturalnym. Modom staram sie nie ulegac, choc nie zawsze mi to wychodzi.

Napisałeś że do innych wniosków a ja tym czasem widzę ze do tych samych. :-)
Wszak napisałeś "Może jest parę rzeczy ..." I mi o to chodziło że Twoje
zdanie "Jak wiadomo piękno jest rzeczą względną." jest zbyt radykalne - tak
jak by nie było "tych paru rzeczy". Dzisiaj sobie tak myślałem, że po
pierwsze to bezwzględne piękno to kwestia na pograniczu wiary (z tym się
pewnie zgodzisz, bo napisałeś "może"; a po drugie to badając moją tezę
wymyśliłem tak: Skoro "piękno bezwzględne" to trzeba by szukać tam, gdzie
nie ma człowieka. Taki test" Jakby człowiek tego nie widział to było by
dalej piękne?" To oczywiście trudne bo jestem tym człowiekiem ale z dwojga
do wyboru test wypada lepiej na naturalnym pokroju roślinki niż przycinanym.
A na słowo moda jestem wręcz uczulony, niektórym napewno ulegam
nieświadomie. Ale jak coś mi się podoba a usłysze ze to modne to się albo
denerwuję albo tracę zainteresowanie :-)
Pozdrawiam
BoGusław Przycinający lawendę nie poto żeby była piękniejsza.

29. Data: 2003-02-09 00:12:22

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Napisałeś że do innych wniosków a ja tym czasem widzę ze do tych samych. :-)

A to milo, ze sie zgadzamy.

Pozdrowienia,
Michal

30. Data: 2003-02-10 11:51:22

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Nie wiem, czy powinna. Ale fakty są faktami - nawet w ciepłym miejskim
> kąciku i pod okryciem parokrotnie wymarzała:-(

Moja dotąd spokojnie sobie żyła. CIekawe, czy i tegoroczną zimę
przetrwała.

Krycha&lawenda

Re: Odp: Oblodzenie
Re: Odp: Callicarpa