Leki na regeneracje watroby - tak czy nie?

11. Data: 2009-03-17 07:31:17

Temat: Re: Leki na regeneracje watroby - tak czy nie?
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja wrote:

> Boze, niemal wszystko bym oddala, by tylko mozna bylo ja usunac...
> Niestety, istnieja choroby przewlekle i nieuleczalne. Choroby zagadki, o
> ktorych niby sporo wiadomo, ale wciaz wiadomo zbyt malo...

próbowałaś przejrzeć najczęstsze przyczyny takich chorób (jedzenie mięsa i
nabiału, niedobory witaminy D i tak dalej) i po kolei je eliminować?

12. Data: 2009-03-17 18:40:59

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> próbowałaś przejrzeć najczęstsze przyczyny takich chorób (jedzenie mięsa i
> nabiału, niedobory witaminy D i tak dalej) i po kolei je eliminować?

Chorobe zdiagnozowano u mnie 8 lat temu. Miesa nie jem od 5-ciu lat (nie z
powodu mojej choroby, chociaz slyszalam, ze rzeczywiscie wyeliminowanie
miesa potrafi byc korzystne w przypadku chorob autoimmunologicznych).
Niestety
w ciagu ostatniego roku moj stan sie znacznie pogorszyl. Nabialu nie jestem
w stanie
wyeliminowac - bardzo lubie, to raz, a po drugie nie wyobrazam sobie
zastapienia
go czyms innym. No i jem ryby, bo lubie ;) Generalnie odzywiam sie bardzo
zdrowo.
Duzo warzyw, owocow, bialka, tluszcze tylko roslinne, weglowodany
(w przewazajacej mierze zlozone) jem z umiarem. Slodycze, ktore niestety
bardzo
lubie, praktycznie dla mnie nie istnieja (glownie z racji sterydoterapii ->
zagrozenia
cukrzyca). Jedyny moj grzech to kawa i herbata, ale systematycznie
kontroluje
poziom magnezu, potasu i wapnia, i uzupelniam. Przyjmuje rozne witaminy i
mikro/makro elementy. Pije duzo wody.
Zadnych niedoborow u mnie nie stwierdzono. Jeszcze mi tego brakowalo ;)

Pozdrawiam,
Maja

13. Data: 2009-03-17 19:19:56

Od: " Karol" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja <s...@o...pl> napisał(a):

> Uwierz, ze bardzo bym chciala nie musiec ich stosowac, i nie
> zmagac sie z wieloma powaznymi skutkami ubocznymi, z ktorych
> obciazenie watroby wydaje sie byc poki co tym najmniejszym...
> Chce jeszcze zyc, a w przypadku powaznej choroby autoimmunologicznej,
> z ktora przyszlo mi sie w zyciu zmagac, leczenie immunosupresyjne ratuje
> zycie...

ale na jaka chorobe autoimmunologiczna chorujesz?

14. Data: 2009-03-17 19:29:30

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Karol" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> ale na jaka chorobe autoimmunologiczna chorujesz?

SLE :(

Pozdrawiam,
Maja

15. Data: 2009-03-17 19:35:38

Od: " Karol" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja <s...@o...pl> napisał(a):

Jeszcze jedno pytanie jesli pozwolisz: czy znasz troche j.ang.?

16. Data: 2009-03-17 19:36:04

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja wrote:

> [...]
> jestem w stanie
> wyeliminowac - bardzo lubie, to raz, a po drugie nie wyobrazam sobie

nie ma żadnych wartości odżywczych, więc nie wiem co chcesz "zastępować".
Jedyne jego wyraźne działanie to blokowanie syntezy aktywnych form
wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z form nieaktywnych, czyli w
zasadzie przepis na chorobę autoimmunologiczną (u niemal każdego chorego
stwierdza się zaburzenia w dystrybucji tych kwasów). Są badania
statystyczne, z których jasno wynika, że zachorowanie na niektóre
schorzenia auto jest wprost proporcjonalne do ilości spożywanych tłuszczy
zwierzęcych (mięsa i mleka), odwrotnie proporcjonalne do spożycia nasion
roślin oleistych i orzechów (bogatych źródeł NNKT).

W zasadzie najważniejsze to omega 3 (z surowych ryb zimnowodnych, tabletek z
apteki bądź z oleju lnianego) oraz kwas gamma - linolenowy, obecny w oleju
z wiesiołka lekarskiego czy ogórecznika. Jak dobrze poszukasz, w fachowej
prasie medycznej masz kilkadziesiąt artykułów na temat roli tych kwasów
tłuszczowych w powstrzymywaniu chorób autoimmunologicznych. W jednej z prób
klinicznych samym tylko kwasem gamma - linolenowym udało się cofnąć
stwardnienie rozsiane. Opisałem wraz z linkami do publikacji medycznych na
www.sm.vegie.pl

Zwróć na tej stronce uwagę na rozdział dotyczący problemów z kwasami omega.
Jaki masz w diecie stosunek omega 3 do 6? Jaki miałaś przez ostatnie lata?

Można sprawdzić, jakie ma się w organizmie proporcje tych kwasów, ale
badanie jest dość drogie jak na polskie warunki i raczej nie do
przeprowadzenia w naszym kraju.

> No i jem ryby, bo lubie ;) Generalnie odzywiam sie bardzo
> zdrowo.
> Duzo warzyw, owocow, bialka, tluszcze tylko roslinne,> weglowodany
> (w przewazajacej mierze zlozone) jem z umiarem.

yhhh, nazywasz to zdrową dietą? Kto Ci taki koszmar dietetyczny polecił? Wg
zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia białko w diecie powinno oscylować w
granicach 10% wartości kalorycznej wszystkich posiłków, tłuszcz nie
powinien przekraczać 20% (idealnie poniżej 10%), przy możliwej redukcji
tłuszczu nasyconego do zera. Oznacza to, że lekko licząc co najmniej 70%
kalorii w diecie powinno pochodzić z węglowodanów. Oczywiście zaraz znajdą
się na grupie ludzie, którzy wiedzą lepiej niż World Health Organisation,
ale taki to już urok internetu.

> [...]
> kontroluje
> poziom magnezu, potasu i wapnia, i uzupelniam.

z ciekawości - w jaki sposób kontrolujesz poziom wapnia i magnezu? Jeśli
lekarz polecił Ci mierzyć po prostu stężenie w osoczu krwi i na tej
podstawie uzupełniać, natychmiast zmień lekarza. Z tego co wiem, testy
mierzące poziom wapnia i magnezu (faktyczny poziom) są dość drogie i bardzo
trudno dostępne. No, z wapniem to w miarę prosta sprawa - sprawdza się po
prostu gęstość kości.

> Przyjmuje rozne witaminy i
> mikro/makro elementy. Pije duzo wody.
> Zadnych niedoborow u mnie nie stwierdzono. Jeszcze mi tego brakowalo ;)

serio nie stwierdzono niedoboru witaminy D? Czy po prostu nie badano "bo po
co"? Jej niedobory stwierdza się praktycznie u wszystkich chorych na
schorzenia auto, co więcej, bardzo często sugeruje się, że uzupełnienie
niedoborów może spowolnić albo nawet zatrzymać proces chorobowy. Problem w
tym, że polscy lekarze zdobywali wiedzę 40 lat temu z podręczników
drukowanych jeszcze 20 lat wcześniej, a testy na stężenie witaminy D są
wykonywane niemal wyłącznie na życzenie pacjentów (i z reguły za ich
prywatną kasę). Co gorsza, na wyniku są podane normy które obowiązywały
kilkadziesiąt lat temu (11-50), zamiast tych uznawanych obecnie na całym
świecie za obowiązujące (50-80). No ale taki to już los mieszkańców kraju 3
świata.

Na grupie pisuje czasem taka Basia, która swego czasu zachorowała na
stwardnienie rozsiane. Miała rzut za rzutem, dawano jej parę lat życia. Ale
jest ona bardzo inteligentną osobą, w tym najlepszym znaczeniu
inteligencji. Zamiast uwierzyć lekarzom na słowo, położyć się i umrzeć-
użyła rozumu w jego najlepszym wydaniu, rzecz baaaaaardzo rzadka w
dzisiejszym świecie. Sprawdziła co powoduje chorobę, jakie czynniki ją
napędzają. Wyeliminowała je z życia. Obecnie lekarze uznają, że pomylili
się w diagnozie, bo niemożliwym wg nich jest, aby galopujące SM nagle
zatrzymało się w miejscu, przez 10 lat nie posuwając się do przodu nawet
odrobinkę. Jeśli Ci zależy, dam jej znać żeby odkopała ten wątek i
napisała.

17. Data: 2009-03-17 19:45:28

Od: "Karol " <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Maja <s...@o...pl> napisał(a):

> Jeszcze jedno pytanie jesli pozwolisz: czy znasz troche j.ang.?

Pytanie to moze ci sie wydac nieco dziwne, ale po prostu moze moglbym Ci
podeslac pewne publikacje naukowe, ktore moga Cie naprowadzic na wlasciwy trop.

18. Data: 2009-03-17 19:48:41

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Maja <s...@o...pl> napisał(a):
>
> Jeszcze jedno pytanie jesli pozwolisz: czy znasz troche j.ang.?

Tak, j. angielski znam dobrze.

Pozdrawiam,
Maja

19. Data: 2009-03-17 20:27:37

Od: " Karol" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja <s...@o...pl> napisał(a):

> Tak, j. angielski znam dobrze.

Czy chcesz aby Ci podeslac te publikacje naukowe o ktorych wspomnialem na
Twoja skrzynke?
Jesli, tak to napisz, a ja do kilku dni Ci cos interesujacego wysle.
No i podaj mi adres Twojej skrzynki, bo nie mam pewnosci czy ten adres e-maila
przy Twoim nicku zadziala.

20. Data: 2009-03-17 21:03:40

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy chcesz aby Ci podeslac te publikacje naukowe o ktorych wspomnialem na
> Twoja skrzynke?
> Jesli, tak to napisz, a ja do kilku dni Ci cos interesujacego wysle.

Bede wdzieczna :)

> No i podaj mi adres Twojej skrzynki, bo nie mam pewnosci czy ten adres
> e-maila
> przy Twoim nicku zadziala.

Adres przy nicku jest aktualny i dziala.

Dziekuje i pozdrawiam :)
Maja

Czy tak musi być?
jak bezpiecznie uzywac...
pierwszy dzieńmiesiączki a leki hormonalne
Ketokonazol ,ból brzucha i alkohol
MRI w życiu i na filmach