Lekkie OT - rtęć

1. Data: 2003-09-30 06:54:10

Temat: Lekkie OT - rtęć
Od: "Beer" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi !

Alem się nawściekał wczoraj...
Kupiłem termometr. Lekarski. Rtęciowy. Wytrzymał dwie godziny :-(
"Strzepując" wymsknął mi się i tyle się nim nacieszyłem.
Pal licho 4 zł. Gorzej, że wylała się z niego rtęć.
Ile sie dało - zebrałem z paneli. Ale pewności nie mam, że małe
kuleczki gdzieś nie zostały.
Groźne to jest? Jakie ilości rtęci mogą zagrażać zdrowiu?
Czym ją "neutralizować" ?

1. Data: 2003-09-30 07:24:45

Temat: Re: Lekkie OT - rtęć
Od: "Janus" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beer <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> Ile sie dało - zebrałem z paneli. Ale pewności nie mam, że małe
> kuleczki gdzieś nie zostały.
> Groźne to jest? Jakie ilości rtęci mogą zagrażać zdrowiu?
> Czym ją "neutralizować" ?

Cześć
Pozbierać możesz zwykłą strzykawką. Neutralizuje się siarką (najlepiej
pylistą) - do dostania w sklepie z odczynnikami. Pozostałości możesz
odkurzyć, worek z odkurzacza wyrzucić. Zmyć podłogę i gotowe. Szkodliwe są
pary rtęci - norm nie znam.
Pozdrawiam

Janusz Lipowski

1. Data: 2003-09-30 07:30:43

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adresl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beer napisał:
> [...]
> "Strzepując" wymsknął mi się i tyle się nim nacieszyłem.
> Pal licho 4 zł. Gorzej, że wylała się z niego rtęć.

Najważniejsze: nie próbuj używać odkurzacza!!!

Co do usuwania - zobacz wątek
http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
e=UTF-8&th=228262146239c366&seekm=3355.00003690.3da5
4b19%40newsgate.onet.pl&frame=off

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2003-09-30 07:42:43

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adresl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janus napisał:

> Pozbierać możesz zwykłą strzykawką. Neutralizuje się siarką (najlepiej
> pylistą) - do dostania w sklepie z odczynnikami.
Siarka to legenda. Nie reaguje z rtęcią na zimno.

> Pozostałości możesz
> odkurzyć, worek z odkurzacza wyrzucić.
Tylko nie to! Co Ty za porad udzielasz??? Odkurzacz może doprowadzić do
fatalnego skażenia całego mieszkania! Drobiny rtęci osiądą w rurze i
będą rozpylane przy każdym włączeniu urządzenia, a dorbne kropelki
przejdą przez filtry i osiądą wszędzie, a potem będą parować i truć
latami! To już dużo lepiej pozostawić tę rtęć na podłodze!

Michał

1. Data: 2003-09-30 08:27:44

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-09-30 08:54, Użytkownik Beer napisał:

> [...]
> kuleczki gdzieś nie zostały.
> Groźne to jest? Jakie ilości rtęci mogą zagrażać zdrowiu?

Sama rteć nie jest groźna, groźne są pary rtęci.
Neutralizuje się ją siarką (ale nie wiem skąd skombinować siarkę.

--
Paweł Muszyński

1. Data: 2003-10-01 08:09:13

Od: mirek krasnowski <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Muszyński wrote:

> Sama rteć nie jest groźna, groźne są pary rtęci.
> Neutralizuje się ją siarką (ale nie wiem skąd skombinować siarkę.

Przeczytaj najpierw wcześniejsze posty. Michał jest chemikiem i wie co mówi.

pzdr
mirek

Gazeta Darmowych Ogłoszeń
Meble Forte
Jeden czy dwa agregaty? Wysoka czy niska? Za szkalnymi pólkami czy bez? Itp. Itd.
Farba do malowania podłogi
Jakość tynów gipsowych + niedotrzymanie terminu oddania mieszkania - pomocy!