Re: Literatura

Data: 2008-12-02 20:38:15
Temat: Re: Literatura
Od: "Redart" <r...@o...pl>

news:13jllhjjd1klz$.eazxsrc6k8gz$.dlg@40tude.net...

> Tak mają ludzie, których świat jest prosty: żyję prosto i jasno - nie
> oszukuję ludzi, męża, siebie, nie zabijam moich dzieci, nie kłamię z
> zasady
> i jasno stawiam sprawy.
> Jesli Ci trudno żyć z twoimi problemami, to pytaj, porównuj, odpowiem
> jasno, ale ze nie zawsze zgodnie z tym, co byś chciał usłyszeć, no, to już
> tylko Twój problem, że żyjesz, jak żyjesz. Nie oczekuj, że ktoś Cie będzie
> po główce glaskal. Swój sposób życia wybierasz SAM.
Ale kurna nawijasz, normalnie jak do jakiegoś nastolatka ... Chyba
rozmawiasz
z za dużą liczbą osób na raz, bo trzaskasz jakimiś kalkami.
Ty mnie nie mylisz przypadkiem ze swoimi dziećmi czy cuś ?

> Czekać. Tak robią prawdziwe matki. Znam takie osobiście.

> KK tez ma swój stosunek do tej sytuacji - jest on jasny, a ja nie będę Ci
> udzielała lekcji. Zapytaj dowolnego ksiedza.

Ale ja pytam Ciebie, nie KK. Twoje poglądy w wielu miejscach rozchodzą
się z KK (np. na dowolność stosowanai antykoncepcji), wiec nie skacz w tę
i nazad, tylko bierz odpowiedzialność - zarówno jak jesteś z nimi jak i
lekko
na bakier z KrK. Ja się pytam Ciebie.

No a tu ?
Po coś tak rozbudowywała argumentację 'genetyczną' ? Rodzenie
niepełnosprawnych
ludzi, więcej - duże wysiłki i koszty związane z doprowadzeniem do ich
urodzenia
- być może kosztem innych zadań, żyć - czy to jest to miejsce, gdzie Twoje
poglądy
przestają być autorytarne i jesteś skłonna 'oddać' tę sprawę komuś innemu,
niech
myśli, niech decyduje ?

> [...]
> ratowania i podtrzymywania życia ludzkiego na wszystkich żtp frontach
> medycznych.
> Cesarskie cięcie jest powszechnie stosowanym i uznanym przez KK zabiegiem
> ratujacym życie matki i dziecka, a nie odbierającym (jak in vitro i
> aborcja
> - paskudne wyniki ludzkiej nadinterpretacji Bożej Woli, jak zreszta każdy
> grzech) - sytuacja jest jasna jak słońce, nie wiem, o co Ty w ogóle
> pytasz.
> Coś Ci się chyba z aborcja pomyliło - nie wiem, piwa za dużo albo pora
No dobra - KK owszem. Rozumiem, że tu się z KK zgadzasz.
Czyli uporządkujmy:
1. Kryterium numer jeden: jeśli zabijasz ludzi, czyli np. zygoty nawet w
bardzo
pierwotnej postaci - to źle, skrajnie źle. Nie wolno. Jeśli jest zygota, to
trzeba
zrobić wszystko, by się urodził człowiek.
2. Kryterium numer dwa: jeśli nie łamiesz punktu 1 lub jego spełnienie nie
jest
w Twojej mocy, to przyjmij kryterium zdrowia genetycznego, ewolucyjnego
- działać tak, by nie nasycać populacji wadami genetycznymi (które
rozpowszechniają
się w postępie geometrycznym)
X. Kryterium numer X. Co do zwierząt: czuj się swobodnie w ich zabijaniu,
jeśli
uważasz, że działa to na rzecz punktów 1 i 2. Generalnie zbytnio się tym nie
przejmuj,
bo masz ograniczone możliwości i wszystkiego nie ogarniesz. Potrzebujesz
skupienia.

Zalecenia ogólne:
Bóg dał człowiekowi wolną wolę, ale jednocześnie zarysował wyrazistą linię
między dobrem a złem. Jeśli jest to w Twojej mocy, wykorzystaj swoją wolę
do tego, by ograniczać/modyfikować wolę innych, jeśłi widzisz, że nie umieją
z niej korzystać i zdążająw kierunku zła.
W szczególności: zastosuj wszelkie możliwe środki prawne, by nie pozwolić
na decyzje o eutanazji czy też zabijaniu zarodków.

BTW. Gdzieś tam wspomniałem o komórkach macierzystych - dlatego, że
swego czasu zygoty były jedynym ich dobrym źródłem. Dlatego temat
sprowadziłem do jednego. Nie szukałem w necie, ale zdaje się, że w tej
kwestii
mamy jużistotny postęp i udaje się KM uzyskać np. z naskórka. Ale to tylko
dygresja.