Lodówka

1. Data: 2004-06-27 14:03:03

Temat: Lodówka
Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zamierzam kupic lodowke Gorenje Pinifarina i mam dylemat czy dolozyc 400 pln
do modelu K 336/2 P.
Ma 2 agregaty i jest to klasa A. Czy warto dla tych 2 i klasy A zaplacic te
400 ??

1. Data: 2004-06-27 14:24:23

Temat: RE: Lodówka
Od: a...@o...pl (promyk) szukaj wiadomości tego autora

Witaj:)
Ja też sie zastanawiam nad kupnem Gorenje, ale mój kumpel - fachowiec ds
lodówek stanowczo odradził. Mówi, że wogole nie ma części zamiennych do
Gorenje...
pzdr promyk

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2004-06-27 19:23:28

Od: "Radek K." <radek678@usun_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

MrOwA wrote:

> [...]
> do modelu K 336/2 P.
> Ma 2 agregaty i jest to klasa A. Czy warto dla tych 2 i klasy A zaplacic te

Kalkulator w reke i policz po ilu latach ci sie te 400pln, za klase A zwroci. A
jesli chodzi o dwa agregaty, to ja taka sobie kupilem lodowko-zamrazarke, coby
moc zaoszczedzic prad w razie nieuzywania zamrazarki, i przez 6 lat ani razu
jej nie wylaczylem poza rozmrazaniem i myciem.

1. Data: 2004-06-28 07:10:13

Od: Evunia <h...@e...day.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 27 Jun 2004 16:03:03 +0200, na pl.rec.dom, MrOwA napisał(a):

> [...]
> do modelu K 336/2 P.
> Ma 2 agregaty i jest to klasa A. Czy warto dla tych 2 i klasy A zaplacic te

Nie kupiłabym tej lodówki ze względu na markę. Natomiast jeśli chodzi o 2
agregaty, to nie są one potrzebne jeśli i tak zawsze używasz jednocześnie
chłodziarki i zamrażarki. Dwa agregaty dobre są wtedy, kiedy np. często nie
potrzebujesz nic zamrozić, natomiast korzystasz z chłodziarki (albo
odwrotnie). Natomiast za klasę A, IMO, warto dopłacić.

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-06-28 07:57:38

Od: Marcin Sławicz <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evunia" <h...@e...day.pl> napisał w wiadomości
> Dwa agregaty dobre są wtedy, kiedy np. często nie
> potrzebujesz nic zamrozić, natomiast korzystasz z chłodziarki (albo
> odwrotnie). Natomiast za klasę A, IMO, warto dopłacić.

A dlaczego warto? Liczyłaś może, po ilu latach taki wynalazek się zwróci?
Podpowiem ci, że zwykle wychodzi 5...15 lat (oczywiście w zależności od
tego, ile trzeba dopłacić za porównywalny model).
Ponadto klasa A uzyskana w testach (czyli w laboratoryjnych warunkach) nie
musi się później przekładać na oszczędności w twojej kuchni (szczególnie dla
tych NIE najbardziej renomowanych firm). Zwracał na to uwagę mniej więcej
miesiąc temu Zayzayer.
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2004-06-28 08:10:00

Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A dlaczego nie kupilabys Gorenje??
Wiec co lepiej wybrac ??

1. Data: 2004-06-28 17:19:05

Od: Evunia <h...@e...day.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 28 Jun 2004 10:10:00 +0200, na pl.rec.dom, MrOwA napisał(a):

> A dlaczego nie kupilabys Gorenje??

Bo często spotykam się z negatywnymi ocenami tej marki.
Może w archiwum grupy jest coś więcej na ten temat.

> Wiec co lepiej wybrac ??

Nie wiem. Sama ostatecznie kupiłam Electroluxa, choć wcale mnie to nie
cieszy. Tak się złożyło, że pod zabudowę ta okazała się dostępna, a ja
byłam już zmęczona szukaniem, porównywaniem itd., a jednocześnie zależało
mi na tańszej lodówce :]

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-06-28 17:22:07

Od: Evunia <h...@e...day.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 28 Jun 2004 09:57:38 +0200, na pl.rec.dom, Marcin Sławicz napisał(a):

> A dlaczego warto? Liczyłaś może, po ilu latach taki wynalazek się zwróci?
> Podpowiem ci, że zwykle wychodzi 5...15 lat (oczywiście w zależności od
> tego, ile trzeba dopłacić za porównywalny model).

Dzięki. Nie liczyłam. Być może rzeczywiście się nie opłaca.
W każdym razie znajomi zmienili starą, rosyjską lodówkę na nową Boscha
bodajże i rachunki za prąd spadły im o kilkadziesiąt złotych ! Ale w tym
wypadku pewnie "klasa" nie miałaby i tak znaczenia ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-06-28 20:26:35

Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos, kiedys, a konkretnie h...@e...day.pl napisal...

> Bo często spotykam się z negatywnymi ocenami tej marki.
> Może w archiwum grupy jest coś więcej na ten temat.

No wlasnie w archiwum mozna poczytac pozytywne opinie o firmie Gorenje
:) Ponoc zmywarki tej firmy lepiej nie kupowac, bo Gorenje kupuje je od
kogostam, ale to tez opinia typu: "slyszalem, ze..."
Moze te negatywne opinie sa od sprzedawcow, ktorzy nie maja duzych
upustow na ta marke i nie chce im sie jej sprowadzac? :)

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr

1. Data: 2004-07-07 10:00:27

Od: "Monika Paluszkiewicz" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Użytkownik "Krzysztof Gmyr" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:MPG.1b4a9d656752ed14989719@news.tpi.pl...

> [...]
> Moze te negatywne opinie sa od sprzedawcow, ktorzy nie maja duzych
> upustow na ta marke i nie chce im sie jej sprowadzac? :)

Albo nie chce sie sprzedawcom tego sprzetu zamawiac, bo jest na to w tej
chwili taki popyt (nie w Polsce), ze podobno trzeba dlugo czekac po
zlozeniu zamowienia...
Tak mi powiedzial kolega, ktory pracuje w MegaAvansie. Ja spotkalam sie
dotychczas z bardzo dobrymi opiniami o sprzecie Gorenje. Kolega, ktory
naprawde sie zna i by mnie w bagno nie wpakowal tez mi doradzal te
marke. Kuchenke omowil ze szczegolami pokazujac przy okazji i porownujac
z innymi obok (np. dodatkowe komory, ktore zapewniaja lepsza izolacje i
mnostwo innych dupereli)... Jak to mniej wiecej okreslil... "gorna polka
w bardzo rozsadnej jak na ta jakosc cenie).
Mam kuchenke gazowo-elektryczna i lodowke wlasnie tej firmy i jestem
zadowolona. Co prawda za malo czasu uplynelo od ich uruchomienia, zeby
np. mowic o serwisie albo bezawaryjnosci itp. (tfu, tfu...), ale po
pierwsze wygladaja ladnie (sprzet do aneksu, wiec tym bardziej bylo to
wazne), sa funkcjonalne, a ladowka naprawde dziala bardzo cicho.

tyle wiem:-)
pozdrawiam
monika

Altanka