mydło malarskie, mydło techniczne

1. Data: 2004-06-26 14:40:35

Temat: mydło malarskie, mydło techniczne
Od: "vogel" <v...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam, aktualnie jestem na etapie przemalowywania pokoju. W tym celu
zamierzam uprzednio umyć ściany, słyszałem że dobrym rozwiązaniem jest
użycie mydła malarskiego tzw. technicznego. Właśnie zdobyłem takie mydło w
pojemnikach 5,5 kg ale nie bardzo wiem w jak się tego typu preparaty dozuje
i czy ew. są jakieś specjalne zlecenia przy ich stosowaniu. Może ktoś
stosował tego typu preparat do czyszczenia ścian i by się podzielił wiedzą.
Pozdrawiam.

1. Data: 2004-06-26 18:29:11

Temat: Re: mydło malarskie, mydło techniczne
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26.06.2004 16:40, Użytkownik vogel napisał:

> słyszałem że dobrym rozwiązaniem jest
> użycie mydła malarskiego tzw. technicznego.
Tak to niezłe rozwiązanie do usunięcia starych farb klejowych ze ścian,
które musisz (powinieneś) zmyć przed kolejnym malowaniem.

> Właśnie zdobyłem takie mydło w
> pojemnikach 5,5 kg ale nie bardzo wiem w jak się tego typu preparaty dozuje
> i czy ew. są jakieś specjalne zlecenia przy ich stosowaniu.

O rany, to chyba duży ten pokój masz ;-) Jeśli masz możliwość oddać to
oddaj ten wielki pojemnik i kup w markecie budowlanym taki o wielkości
0,5 kg (cena ok. 4 zł) - na jeden pokój wystarczy mym zdaniem w
zupełności a ... reszta nie będzie Ci stała.

> Może ktoś
> stosował tego typu preparat do czyszczenia ścian i by się podzielił wiedzą.

Potrzebne Ci będzie
1. dużo makulatury gazetowej - rozkładasz pod ścianami i na to zrzucasz
ze szpachla brejkę farbową
2. rękawice gumowe gospodarcze (zgodnie z rozmiarem) i rękawice
bawełniane - taki zestaw powinien Cię uchronić przed pęcherzami od
szpachla i brejką farbową - kilka godzin takiego grzebania do
przyjemnych nie należy
3. drabina
4. pędzel średniej wielkości
5. szpachla - sugeruję taką szerokości ok. 5 cm oczywiście przyzwoicie
sprężysta a nie "marketowo-blaszana" - kto się zetknął z takową to wie o
czym piszę ;-)

Mydło, rozpuszczasz - patrz tekst poniżej. Malujesz tym suto ściany za
pomocą średniej wielkości pędzla - sugeruję zacząć od góry by ładnie
spływało mocząc po drodze niższej partie ściany. Nie smaruj wszystkich
ścian ale sukcesywnie po kilka metrów kwadratowych - jak kończysz jeden
etap malowania to bierzesz szpachel i zgarniasz rozmokniętą farbę -
jeśli dużo warstw to nastaw się na powtórzenie czynności.

Dodatkowo przepisuję uwagi z opakowania mydła malarskiego posiadanego
przeze mnie:
"Mydło rozpuścić w małej ilości ciepłej wody...."

"Do mycia i gruntowania ścian, sufitów, elewacji przed malowaniem (0,5
kg na 10-15 l wody)."

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-06-26 20:58:18

Od: "vogel" <v...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za szybki odzew.
...ciach...

> Tak to niezłe rozwiązanie do usunięcia starych farb klejowych ze ścian,
> które musisz (powinieneś) zmyć przed kolejnym malowaniem.
W moim przypadku to chodzi tylko o przemycie ściany pomalowanej Śnieżką,
przede wszytskim z kurzu no i grunotowanie ściany przed nowym malowaniem.

> [...]
> 0,5 kg (cena ok. 4 zł) - na jeden pokój wystarczy mym zdaniem w
> zupełności a ... reszta nie będzie Ci stała.

W tym pospiechu wklepałem 5,5 kg zamiast 0,5 kg oczywiście nie maluje
marketu. ani hali sportowej

> [...]
> "Mydło rozpuścić w małej ilości ciepłej wody...."

> "Do mycia i gruntowania ścian, sufitów, elewacji przed malowaniem (0,5

Własnie informacji o sposobie dozowania mi brakowało, moje mydło jest
wpojemnikach tego typu co pasta BHP. To sa wszystkie informacje jakie
potzrebowałem, jeszcze raz dzieki za pomoc.
Pozdrawiam.

1. Data: 2004-06-27 08:20:57

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26.06.2004 22:58, Użytkownik vogel napisał:

> W moim przypadku to chodzi tylko o przemycie ściany pomalowanej Śnieżką,
> przede wszytskim z kurzu no i grunotowanie ściany przed nowym malowaniem.
W takim razie raczej stosowałbym mniejsze stężenie - coś w granicach
tego 0,5kg na 15l wody albo jeszcze trochę mniejsze.

> Własnie informacji o sposobie dozowania mi brakowało, moje mydło jest
> wpojemnikach tego typu co pasta BHP. To sa wszystkie informacje jakie
> potzrebowałem,

No to trzeba było tak od razu - troszkę się rozpisałem :-)

Pozdrawiam :-)

1. Data: 2004-06-27 09:05:29

Od: "vogel" <v...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

ciach
> W takim razie raczej stosowałbym mniejsze stężenie - coś w granicach
> tego 0,5kg na 15l wody albo jeszcze trochę mniejsze.

Juz po fakcie, użyłem stęzenia ok 0,5 kg na 10l istornir trochę to
przypominało mydliny a le efekt ostateczny jest dobry - czyste ściany po
umyciu i dość łatwe czyszcenie ścian.

> No to trzeba było tak od razu - troszkę się rozpisałem :-)

Dzieki za pomoc, Twoja informacja o proporcjach przydała mi sie bo dopiero
zaczełem przemalowywanie mieszkania, zaczynajac od najmniejszego pokoju.
Pozdrwiam

1. Data: 2004-06-28 13:06:08

Od: Adam <U...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Juz po fakcie, użyłem stęzenia ok 0,5 kg na 10l istornir trochę to
> przypominało mydliny a le efekt ostateczny jest dobry - czyste ściany po
> umyciu i dość łatwe czyszcenie ścian.

A to mydlo co zostaje potem na scianie nie przeszkadza w niczym ?

Adam

1. Data: 2004-06-28 16:35:08

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28.06.2004 15:06, Użytkownik Adam napisał:

> A to mydlo co zostaje potem na scianie nie przeszkadza w niczym ?

Wg mnie nie - przy założeniu rozsądnego stężenia. Jeśli dodatkowo
używasz go do usuwania farby/tapet to spadnie ono wraz ze zdejmowaną
powłoką.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

gruz asfaltowy..prosze o rade..
mieszkanie w TBS
Pralka do wymiany???