mieszkanie w TBS

1. Data: 2004-06-25 16:38:03

Temat: mieszkanie w TBS
Od: "Marty" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
zastanawiamy sie z zona nad zakupem mieszkania w TBS`ie.
Oferuja ciekawe mieszkania w rozsadnych cenach ale nie wiemy gdzie jest
haczyk.
Czy ktos moze sie podzielic swoimi doswiadczeniami zwiazanymi z TBS`ami.
Pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2004-06-25 16:47:39

Temat: Re: mieszkanie w TBS
Od: Student011 <s...@w...ae.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
mieszkania w TBS sie nie kupuje! Takie mieszkania nie sa dokonca Twoje, nie
mozesz go odsprzedac, placisz wyzszy czynsz, no i nie mozesz zostawic go
komus w testamecie. Zreszta ponoc juz niedlugo spoldzielnie i developerzy
beda siemusieli wycofac z tego sytsemu tylko na razie polskie prawo nie mowi
co z tym zrobic i jak to rozwiazac...
Trzymaj sie i powodzeniaw szykaniu!
Rabinata

1. Data: 2004-06-26 07:15:58

Temat: spoldzielnie
Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio w spoldzielniach, zaczeli liczyc Vat od uzytkowania garazu,
czy ktos moze wie o co chodzi??

pozdrawiam WM

1. Data: 2004-06-26 08:22:28

Od: "Marty" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Student011" <s...@w...ae.krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> komus w testamecie. Zreszta ponoc juz niedlugo spoldzielnie i developerzy
> beda siemusieli wycofac z tego sytsemu tylko na razie polskie prawo nie
Witam,
wiem ze mieszkanie nie bedzie moje, nabywam tylko udzial, ale udzial moge
sprzedac i jest dziedziczony.
Oferta jest kuszaca bo mieszkanie pod klucz(gladzie, okna plastikowe itd) 64
m2 za 45 tys.
Co do czynszu to 6,88 za m2 plus prad i woda, nie wiem czy to duzo bo za
kawalerke 31m2 w Lodzi
place 300 miesiecznie.
Kupujac mieszkanie za 100 tys w Lodzi bede musial jeszcze dolozyc 20 tys na
remont i wykonczenie.
Czy moze wypowiedziec sie ktos, kto mieszka w TBSie.
Pozdrawiam
Marty

1. Data: 2004-06-26 09:50:48

Od: "M" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

TBS to rozwiązanie jak jestes sredni zamozna,
niebardzo chcą mi powiedzieć czy jak wzrosną
mi dochody {czego sie spodziewam} to mnie ktos nie wyrzuci
i co z kaucją? jak naliczają przy zwrocie?

wiem ze legalnie wynając mieszkania takiego nie mozna,
nie mozna go zastawić pod kredyt,

taki pomost miedzy budownictwem państwowym
a prywatnym, polecane ludziom bez zdolnosci kredytowej

1. Data: 2004-06-26 10:03:43

Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marty" <m...@h...com> wrote in message
> Co do czynszu to 6,88 za m2 plus prad i woda, nie wiem czy to duzo bo za
> kawalerke 31m2 w Lodzi
> place 300 miesiecznie.

300 zł ze wszystkimi opłatami to IMHO nie jest dużo. Moi rodzice w Zabrzu
płacą dużo wyższe czynsze.

> Kupujac mieszkanie za 100 tys w Lodzi bede musial jeszcze dolozyc 20 tys
na
> remont i wykonczenie.
> Czy moze wypowiedziec sie ktos, kto mieszka w TBSie.

Mieszkałem. Znam osoby i średnio zamożne i względnie bogate (tak!), które
tam mieszkają (TBS w Gliwicach). Raczej zadowolone. Zalety - wiadomo - nie
kupujesz nic, nie wplywa to na Twoją zdolność kredytową. Mieszkania są
ładne, nowe itd.
Wady - brak poczucia wspólnoty - to teraz widać. Mieszkańcy nie czują, że to
jest ich, nie dbają czasem, musisz się użerać z administracją - to np nie
dla mnie.
Co do mieszkania własnego. Przy mieszkaniu za 100 tys zł - 20 tys to na
minimalne wykończenie - chyba, że masz wszysktie meble i sprzęty.
Wady - kredyt Ci wisi na głowie, na początku to stresuje ;), zmniejsza Ci
zdolność kredytową.
Zalety - mieszkanie jest Twoje, kredyt płacisz przez najbliższe 10-20 lat od
wartości NOMINALNEJ podczas gdy wartość rynkowa powinna rosnąć. Nowe
mieszkania są we wspólnotach - kapitalna sprawa. Ja płacę czynszu - w
Łodzi - 57m2 ok 200 zł z funduszem remontowym już. Do tego tylko prąd
dochodzi extra. Do tego mieszkańcy wspólnoty dbają, jest czysto, ludziom
zależy itd itp.

Weź sobie np czynsz 200 zł + raty miesięczne jakie Ci bank wyliczy. I to
przeciwstaw opłatom w TBS. Zobaczysz ile Ci wyjdzie drożej. Ale pamiętaj o
tym, że mieszkanie będzie Twoje! Poza tym w perspektywie 10 lat
najprawdopodobniej zarobki będą rosły, ceny mieszkań będą rosły. A Ty cały
ten czas będziesz płacił kredyt od wartości ZAKUPU a nie rynkowej. A koszty
kredytu są obecnie bardzo sensowne.

Decyzja należy do Ciebie ;)))

I wracając do TBSów. Ogólnie jest to ok - jeśli masz kasę na czynsz to po
prostu go płacisz - jest to dużo lepsze niż wynajem. Tym bardziej, że TBSy
na Janowie są w bardzo ładnym miejscu. Ale jaki jest stan klatek, sąsiedzi
to Ci już nie powiem bo nie wiem :)

Pozdrawiam
Krzysiek

1. Data: 2004-06-26 12:44:04

Od: "Marty" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> 300 zł ze wszystkimi opłatami to IMHO nie jest dużo. Moi rodzice w Zabrzu
> płacą dużo wyższe czynsze.

300 zl plus prad i ewentualne doplaty do ciepla i wody (budynek ocieplili
wiec byly zwroty)

> [...]

> Łodzi - 57m2 ok 200 zł z funduszem remontowym już. Do tego tylko prąd
> dochodzi extra. Do tego mieszkańcy wspólnoty dbają, jest czysto, ludziom

200 zl to szokujaca nisko.
Czy mieszkania we wspolnotach sa drozsze od zarzadzanych przez spoldzielnie?

Kredytu nie zamierzam brac, sprzedajemy spadkowe mieszkanie na manhattanie
i nasza kawalerke i chcemy sie przeniesc na obrzeza Lodzi.
Po prostu nie wydaje mi sie ze ladowanie calej kasy w mieszkanie ma sens,
a wydanie 45tys zamiast 130 tys to duza pokusa.

W kazdym razie dzieki za konkretne wypowiedzi, jest o czym myslec.
Pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2004-06-27 17:01:58

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 200 zl to szokujaca nisko.
> Czy mieszkania we wspolnotach sa drozsze od zarzadzanych przez
spoldzielnie?

My obecnie płacimy 213 zł miesięcznie za mieszkanie prawie 120 metrów.
Wspólnota mieszkaniowa śródmieście Szczecina (jak dla mnie to centrum, ale
dzielnicowy twierdzi, że śródmieście). Mój udział w części wspólnej
141/1000. W cenie: woda, ścieki, śmieci, sprzątanie klatki i okolicy,
konserwacja bieżąca (np. wymiana żarówki na klatce, szyby, naprawa bramy czy
tralki w poręczach), wynagrodzenie dla zarządcy.

A.

1. Data: 2004-06-27 19:33:53

Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a wydanie 45tys zamiast 130 tys to duza pokusa.
>
> W kazdym razie dzieki za konkretne wypowiedzi, jest o czym myslec.

Licz, licz, rozmyślaj :)))
Mieszkanie w Łodzi to rzeczywiście nie taki rarytas jak w Warszawie czy
Poznaniu - i to może zniechęcać. Ale z drugiej strony ceny mieszkań także w
Łodzi będą rosły - moim zdaniem :)))

pzdr
Krzysiek

1. Data: 2004-06-28 05:19:14

Temat: Re: spoldzielnie
Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlodzimierz Macewicz napisał(a):

> Ostatnio w spoldzielniach, zaczeli liczyc Vat od uzytkowania garazu,
> czy ktos moze wie o co chodzi??

Zaczęli ;(

--
Piotr Jankisz