mieszkanie w TBS

1. Data: 2004-06-28 08:09:54

Temat: Re: mieszkanie w TBS
Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W cenie: woda, ścieki, śmieci, sprzątanie klatki i okolicy,
> konserwacja bieżąca (np. wymiana żarówki na klatce, szyby, naprawa bramy
czy
> tralki w poręczach), wynagrodzenie dla zarządcy.

Czyli brak funduszu remontowego. A remonty będą platne ekstra jednorazowo?

1. Data: 2004-06-28 10:00:59

Od: "barney8" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Student011" <s...@w...ae.krakow.pl> napisal w wiadomosci
> Czesc,
> mieszkania w TBS sie nie kupuje! Takie mieszkania nie sa dokonca Twoje,
> nie mozesz go odsprzedac,
BZDURA !!!
>placisz wyzszy czynsz,
600 zl za mieszkanie 65.3m2 w tym zimna woda, smieci, fundusz remontowy.
Nowe mieszkanie za takie pieniadze ciezko wynajac.
Znajomi wzieli kredty w BPH na mieszkania o takim samy metrazu i miesieczna
rata samego kredytu to 800 zl (zostaje jeszcze czynsz i media)
>no i nie mozesz zostawic go komus w testamecie.
BZDURA !!!
>Zreszta ponoc juz niedlugo spoldzielnie i developerzy
> beda siemusieli wycofac z tego sytsemu tylko na razie polskie prawo nie
mowi
> co z tym zrobic i jak to rozwiazac...
Chyba raczej przeciwnie. W wiekszosci krajów sie tak buduje mieszkania.

My mieszkamy aktulanie w takim mieszkanku w Krakowie. Jedyny minus to brak
wspólnoty (oficalnej) bo mieszkancy nawet sie udali i im sie chce zalatwic
to i owo. Nowy blok, cisza spokój, majac w perspektywie mieszkanie z rodzina
w dziupli przez 5-10 lat i zbierac na jakies mieszkanko wybralismy to i nie
zalujemy.
Co do wysokosci zarobków to zalezy to od TBS, mojego TBS nie obchodzi kto,
gdzie i ile zarabia juz po wprowadzeniu sie. Jak placi sie regularnie czynsz
to jest swiety spokój
Pozdrawiam
barney

1. Data: 2004-06-28 16:38:18

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27.06.2004 19:01, Użytkownik asmira napisał:

> My obecnie płacimy 213 zł miesięcznie za mieszkanie prawie 120 metrów. [...]
> Mój udział w części wspólnej
> 141/1000. W cenie: woda, ścieki, śmieci, sprzątanie klatki i okolicy,
> konserwacja bieżąca (np. wymiana żarówki na klatce, szyby, naprawa bramy czy
> tralki w poręczach), wynagrodzenie dla zarządcy.

A ogrzewanie dodatkowo ? U mnie w bieżących opłatach 130 zł na 215 zł to
zaliczka na ogrzewanie - Bydgoszcz, wspólnota mieszkaniowa. Więc jeśli
ogrzewanie dodatkowo to nie jest to wcale taka rewelacja.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-06-28 17:21:00

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ogrzewanie dodatkowo ? U mnie w bieżących opłatach 130 zł na 215 zł to
> zaliczka na ogrzewanie - Bydgoszcz, wspólnota mieszkaniowa. Więc jeśli
> ogrzewanie dodatkowo to nie jest to wcale taka rewelacja.

Ja tam nie wiem rewelacja, czy nie rewelacja. Moja mama w Słupsku za
mieszkanie 75 m2 płaci razem z ogrzewaniem 380 zł (płatne cały rok).
Nie wypowiem się na temat ogrzewania, bo mamy to mieszkanie dokładnie od 19
stycznia. Ogrzewanie mamy gazowe, z piecem Vailanta, niezbyt nowym, rurki w
miedzi, puszczone pod podłogą. Zapłaciłam do tej pory dwa rachunki za gaz.
Jeden z ogrzewaniem był na 320 zł (luty i marzec), drugi - kwiecień i maj,
kiedy w sumie już się raczej nie grzało, więc w grę wchodziło gotowanie i
ogrzewanie wody do kąpieli - 190 zł (dwójka dorosłych i dwójka niezbyt
dużych dzieci plus maaasa gości :) )

Nie wiem jeszcze jak jest dokładnie z remontami, ale wiem, że wspólnota na
koncie ma w tej chwili 27 tys. zł. Może ma to jakieś znaczenie, ale na dole
mamy dwa sklepy i jedno biuro nieruchomości. We wspólnocie jest 11
wyodrębnionych lokali.

A.

1. Data: 2004-06-29 08:09:22

Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"asmira" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> (...) Zapłaciłam do tej pory dwa rachunki za gaz.
> Jeden z ogrzewaniem był na 320 zł (luty i marzec), (...)

Ja pisałem o 200 zł _z funuszem remontowym_ wszystko! Tylko prąd dopłacam.
Ogrzewanie też się w tym mieści i ciepła woda (zaliczki). Za zeszły rok
dostałem 100 zł zwrotu.

pzdr
Krzysiek

1. Data: 2004-06-29 09:06:41

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Jun 2004 12:00:59 +0200, "barney8" <b...@w...pl> wrote:

>BZDURA !!!

Skoro nie twoje, to nie możesz odsprzedać.
Możesz za to znaleźć nowego najemcę na swoje miejsce.

>600 zl za mieszkanie 65.3m2 w tym zimna woda, smieci, fundusz remontowy.

Tak z ciekawości: a ciepła woda/ogrzewanie?
Chyba że wszystko na gaz rozliczany indywidualnie. Jeśli tak, to ile to wychodzi
na miesiąc.

>Nowe mieszkanie za takie pieniadze ciezko wynajac.

Ale wynajmując mieszkanie nie musisz wyłożyć na start co najmniej 50kzł (we
Wrocławiu tyle "kosztowałoby" mieszkanie w TBS).

>Co do wysokosci zarobków to zalezy to od TBS, mojego TBS nie obchodzi kto,
>gdzie i ile zarabia juz po wprowadzeniu sie. Jak placi sie regularnie czynsz
>to jest swiety spokój

Tylko że masz średni wpływ na wysokość tego czynszu. Nigdy nie wiadomo jak to
będzie wyglądać za 10 lat...
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

1. Data: 2004-06-29 13:33:13

Od: "Maciej Machacz" <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> Skoro nie twoje, to nie możesz odsprzedać.
> Możesz za to znaleźć nowego najemcę na swoje miejsce.

Partycypacje odsprzedac mozna zawsze, inaczej mowiac prawo do wskazania
najemcy.

> Tak z ciekawości: a ciepła woda/ogrzewanie?
> Chyba że wszystko na gaz rozliczany indywidualnie. Jeśli tak, to ile to
> wychodzi na miesiąc.

Media masz wszedzie takie same, to nie ma znaczeni czy TBS czy wspolnota i
wlasnosciowka.

> Ale wynajmując mieszkanie nie musisz wyłożyć na start co najmniej 50kzł
> (we Wrocławiu tyle "kosztowałoby" mieszkanie w TBS).

Liczmy koszty stale (czynsz, media, kredyt), tak samo mozna by sie
przyczepic do wlasnosciowego.

> Tylko że masz średni wpływ na wysokość tego czynszu. Nigdy nie wiadomo jak
> to będzie wyglądać za 10 lat...

To jest racja, ale polowiczna - w kosmos czynsz nie poszybuje bo jest to
odgornie (urzedowo) ustalne.

Za to faktycznie maksymalna stawka czynszu jest poniekad zalezna od sredniej
wartosci odtworzeniowej metra mieszkania w danej lokalizacji.

Maciej Machacz | mailto:x...@i...pl
ICQ:54914949 | GG:17979

1. Data: 2004-06-29 14:57:20

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja pisałem o 200 zł _z funuszem remontowym_ wszystko! Tylko prąd dopłacam.
> Ogrzewanie też się w tym mieści i ciepła woda (zaliczki). Za zeszły rok
> dostałem 100 zł zwrotu.

A za jaką powierzchnię?

btw. z rozliczenia z liczników na wodę za II kawartał miałam 180 zł
nadpłaty.

A.

1. Data: 2004-06-29 15:08:35

Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A za jaką powierzchnię?

Przecież pisałem :) 57m2

pzdr
Krzysiek

1. Data: 2004-06-30 08:47:31

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Jun 2004 15:33:13 +0200, "Maciej Machacz" <x...@i...pl> wrote:

> [...]
>najemcy.

>Media masz wszedzie takie same, to nie ma znaczeni czy TBS czy wspolnota i

Chodzi mi o przykładowe koszta. Czy te 600zł jest już z ciepłą wodą/ogrzewaniem?

>Liczmy koszty stale (czynsz, media, kredyt), tak samo mozna by sie
>przyczepic do wlasnosciowego.

Była mowa o TBS vs wynajmowane.

>To jest racja, ale polowiczna - w kosmos czynsz nie poszybuje bo jest to
>odgornie (urzedowo) ustalne.

Dopóki urzędowo, to ok. Ale kiedyś pewnie uwolnią czynsze i wtedy może być
różnie...
--
- Maciej Kulawik ----------------

Pralka do wymiany???