POMOC Świetlówki

1. Data: 2004-06-26 17:36:11

Temat: POMOC Świetlówki
Od: t...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mój problem polega na połączeniu dwóch świetlówek na jednym dławiku.
Mam 2 swietlówki OSRAM 18W , 2 startery Philips 4-64W i dławik FL 4000 40 W.
Świetlówki łącze w szereg i na każdą świetlówke przypada 1 starter tak jak na
schemcie narysowanym chocby na samym dławiku .
Problem polega na tym, że ten układ na tych podzespołach nie chce działać.
Sprawdzalem osobno każdą ze świetlówe i są one sprawne.
Prosze o pomoc. Czemu to nie chce działać?
Czytałem kiedys, że do takich połączeń potrzebne są startery tandemiczne wiec
jeśli ktoś mółby mi wyjaśnić o co chodzi z tymi starterami to był bym bardzo
wdzięczny.
Pozdrawaiam !

1. Data: 2004-06-28 06:25:50

Temat: Re: POMOC Świetlówki
Od: "aliali" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@o...pl napisał(a):

> [...]
wiec
> jeśli ktoś mółby mi wyjaśnić o co chodzi z tymi starterami to był bym

Starter to starter powinno działać. Tylko co - wcale nie działa? To trochę
dziwne. Często spotykałem przypadek, że świeci się tylko jedna świetlówka a
druga nie chce się zapalić jeżeli spadnie napięcie zasilające i to
nieznacznie poniżej znamionowego.

tapeta z włókna szklanego?
mydło malarskie, mydło techniczne
gruz asfaltowy..prosze o rade..