Lodówka i kuchenka

1. Data: 2004-07-07 18:05:34

Temat: Lodówka i kuchenka
Od: Kratylos <k...@b...tego.strasznego.civ.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zamiar zakupić te sprzeta.
Na każde mam zamiar wydac max 1500.
Co byście mogli dobrego rekomendować w tej cenie
--
pozdr.
Kratylos

1. Data: 2004-07-08 06:38:30

Temat: Re: Lodówka i kuchenka
Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kratylos" <k...@b...tego.strasznego.civ.org.pl> napisał w
wiadomości news:cche14$hg1$1@opal.futuro.pl...
> Mam zamiar zakupić te sprzeta.
> Na każde mam zamiar wydac max 1500.
> Co byście mogli dobrego rekomendować w tej cenie

Kuchenka tylko Amica- im tansza i mniej skomplikowana tym lepsza. Zwykla
gazowa z elektrycznym piekarnikiem kupisz juz za 700-800 zl. Reszte wydaj na
lepsza lodowke. Tu niestety zadnej marki nie polece. no moze poza polarem,
ale nie wiem czy robia jeszcze tak dobre jak kilka i kilkanascie lat temu.
To chyba jednyne niezniszczalne lodowki byly / sa?

m.

1. Data: 2004-07-09 13:41:53

Od: "raysoft" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam zamiar zakupić te sprzeta.
> Na każde mam zamiar wydac max 1500.
> Co byście mogli dobrego rekomendować w tej cenie

Lodówkę też bym polecił Amice.
Osobiście w domu mam lodóke, pralkę i kuchenkę Amica.
Wszystko kupione 4 lata temu . Jak ten czas leci.
Nigdy nie miałęm problemu z żadnym z tych sprzętów.
Kuchenki robią bardzo dobre i w miarę tanie.
Uważaj na kuchenki polara, kilka lat temu bardzo mi odradzali. Może teraz
robią lepsze. Nie wiem.
Amica ma dobre i energooszczędne lodówki. Dobre klasy oszczędności.
Ja kupowałem wtedy za 700 kuchnie i 700 lodówkę,
Kuchnia miała 1palnik elektryczny i 3 gazowe.
Piekarnik elektryczny z roźnem i termoobiegiem. W tej cenie i z tym
wyposażeniem nie widziałem nic podobnego.
Lodówka mała. Wysokości kuchenki. Akurat wszedł nowszy oszczedniejszy model
a w tej samoej cenie co stary znalazłem.

Ale jeśli chcesz wysoką lodówkę to musisz chyba zaoszczędzić na kuchence.
Osobiście też teraz bym chyba tak zrobił. Grila w piekarniku jeszcze nie
używałem a lodówka czasem ciasna (2 osoby).

pozdrawiam

PS. Ja popytałem w kilku sklepach AGD. W mniejszych chętnie doradzają.
Oczywiśie weź pod uwagę, że każdy chce jak najwięcej zarobić.
Ale opinie jak porównasz to pewnie coś wywnioskujesz zbliżonego do prawdy.

1. Data: 2004-07-10 16:39:20

Od: "Daga" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magia" <m...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Kuchenka tylko Amica- im tansza i mniej skomplikowana tym lepsza. Zwykla
> gazowa z elektrycznym piekarnikiem kupisz juz za 700-800 zl.

A jaką _elektryczną_ kuchenkę polecicie? Oddzielnie płyta, oddzielnie
piekarnik? Czy razem? Bo oddzielnie wychodzi koszmarnie drogo. :(

Daga

1. Data: 2004-07-11 15:49:41

Od: "ziolo" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A jaką _elektryczną_ kuchenkę polecicie? Oddzielnie płyta, oddzielnie
> piekarnik? Czy razem? Bo oddzielnie wychodzi koszmarnie drogo. :(
>
> Daga

Rozumiem, że chodzi Ci o zestaw do zabudowy i to w dodatku dość tani.
Od 3 miesięcy jesteśmy z moją TŻ posiadaczami kuchenki firmy Gorenje
z serii Pinifarina. Rozważaliśmy również komplety z Amica, jednak
daliśmy się przekonać na Gorenje. Nie była może z tych najtańszych,
ale jesteśmy bardzo zadowoleni z tego zakupu. Jezeli chodzi o temat "razem
czy oddzielnie" - jeżeli piekarnik będzie bezpośrednio pod płytą bierz
razem,
w przeciwnym przypadku _musisz_ wziąć oddzielnie (kwestie
podłączenia).

1. Data: 2004-07-11 15:57:04

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

ziolo wystukał:

> [...]
> razem,
> w przeciwnym przypadku _musisz_ wziąć oddzielnie (kwestie

Mofgę tu coś bredzić, więc mnie poprawcie - czy nie jest tak, że zestaw
"do zabudowy", czyli płyta + piekarnik można odliczyć od podatku, a
kuchenki wolnostojącej już nie?

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2004-07-11 16:21:20

Od: "Daga" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ziolo" <z...@p...fm> napisał w wiadomości

> jeżeli piekarnik będzie bezpośrednio pod płytą bierz
> razem,
> w przeciwnym przypadku _musisz_ wziąć oddzielnie (kwestie
> podłączenia).

Dzięki za wskazówkę.
A jak z czyszczeniem? Sprzedawca bardzo odradza płytę, która nagrzewa się
tylko w miejscu postawienia garnka, ale obok jest już zimna, twierdząc, że
myje się to niedobrze i lepiej, żeby nic nie kipiało. Jak to z tym jest
naprawdę? Aż tak źle? Wierzyć mi się nie chce. No i garnki - też specjalne?

Daga

1. Data: 2004-07-11 19:11:51

Od: "ziolo" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za wskazówkę.
Proszę bardzo ;-)

> [...]
> myje się to niedobrze i lepiej, żeby nic nie kipiało. Jak to z tym jest
> naprawdę? Aż tak źle? Wierzyć mi się nie chce. No i garnki - też
Jeżeli chodzi o piekarnik, to ma on funkcję samoczyszczenia - polega on na
tym,
że do blachy wlewa się wodę i włącza specjalny program, a później wystarczy
przetrzeć ściereczką. Nawet działa - na niewielkim w sumie brudzie, ale
staramy się do takowego nie dopuścić.
Natomiast co do płyty - wydaje mi się, że sprzedawca gada totalne bzdury
(ale mogę się mylić) - aby wyczyścić płytę (przynajmniej naszą) trzeba
poczekać, aż ostygnie, co przy tłuszczu jest faktycznie dość uciążliwe, ale
nie jest "Aż tak źle". W przypadku większych zabrudzeń używamy specjalnego
środka do czyszczenia (polecany zresztą na grupach :-)) VitroClen, a na
codzień
mokra szmatka z mikrofibry, czasami za wspomaganiem płynu do naczyń.
Po trzech miesiącach w dalszym ciągu płyta wygląda jak nowa :-)
Garnki - nie muszą być specjalne. Oczywiście najlepsze byłyby:
1) z grubym dnem;
2) z idealnie prostym dnem;
3) średnica dna dopasowana dokładnie do wielkości pola;
Dotychczas używaliśmy m.in. garnków nie spełniejących tych trzech warunków
i w dalszym ciągu plyta działa ;-). Jednego raczej trzeba przestrzegać: aby
pole nie
pozostawało odsłonięte.

1. Data: 2004-07-12 14:19:42

Od: "Daga" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jednego raczej trzeba przestrzegać: aby
> pole nie
> pozostawało odsłonięte.

Czy to znaczy, że w malutkim garnuszku nie będzie można zagotować mleka? ;-)
I co grozi, jeśli pole jednak będzie odsłonięte?

Daga

1. Data: 2004-07-12 14:32:28

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ziolo" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]aby wyczyścić płytę (przynajmniej naszą) trzeba
> poczekać, aż ostygnie

W instrukcji do mojej jest napisane "czyścić najlepiej na ciepło". Te
nienagrzewające się kawałki też się całkiem ładnie zmywają

> [...] Dotychczas używaliśmy m.in. garnków nie spełniejących tych
> trzech warunków i w dalszym ciągu plyta działa ;-)[...]

Ja znam jedną, której się znudziło, więc odradzam.

Pozdrawiam
Hanka (co stategicznie miała urodziny chwilę po kupieniu kuchenki ;)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

półka na płyty _DVD_