Lodowka i zmywarka nie pod zabudowe do zabudowy

1. Data: 2004-08-20 15:39:13

Temat: Lodowka i zmywarka nie pod zabudowe do zabudowy
Od: "sebastian" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy sa jakies pomysly zabudowy sprzetu ktory jest nie do zabudowy?
Slyszalem co do lodowek ze sa jakies rozwiazania...
Pozdrawiam!
Sebastian

1. Data: 2004-08-20 17:06:53

Od: "muniek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sebastian" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
> Witam!
> Czy sa jakies pomysly zabudowy sprzetu ktory jest nie do zabudowy?
> Slyszalem co do lodowek ze sa jakies rozwiazania...

No praktycznie to można. Jeśli masz proste drzwiczki to jeszcze łatwiej jest
z drzwiami. Jedynym minusem jest fakt, iż lodówka do zabudowy działa
troszeczkę inaczej, i jakbyś zabudowywał zwykłą lodówkę, to musisz jakoś
rozwiązać problem odprowadzania ciepła. W sumie to najłatwiej jest zabudować
w taki sposób że dajesz (robisz) boki i drzwiczki (no i ewnetualnie jeszcze
jakiś schowek nad lodówką) a tył pozostawiasz wolny . Tylko tak, aby był w
miarę 'swobodny" przepływ powietrza.
Pozdrawiam
Piotrek

1. Data: 2004-08-20 18:17:00

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jedynym minusem jest fakt, iż lodówka do zabudowy działa
> troszeczkę inaczej, i jakbyś zabudowywał zwykłą lodówkę, to musisz jakoś
> rozwiązać problem odprowadzania ciepła.

To znaczy jak dziala lodowka do zabudowy ? nie wydziela ciepla ?
Bzdury wasc opopwiadasz.
Przeciez te lodowki roznia sie tylko zewnetrznie drzwiami. W kazdym
przypadku zabudowy trzeba zadbac o wentylacje w celu odprowadzania ciepla.

pawelWN

1. Data: 2004-08-21 07:07:07

Od: "muniek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawelWN" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Przeciez te lodowki roznia sie tylko zewnetrznie drzwiami. W kazdym
> przypadku zabudowy trzeba zadbac o wentylacje w celu odprowadzania ciepla.

Nie, nie nie. Nie mówie że nie wydziela ciepła. Ale chodzi mi o skraplanie
się wody, czy coś w tym stylu. Nie wiem jak to jest w nowych zwykłych, ale w
takich do zabudowy to po ściance wewnątrz lodówki (tej tylnej) spływa jakiś
płyn (ponoć tak jest tylko w tych do zabudowy, i dlatego że do zabudowy).

Pozdrawiam
Piotrek

1. Data: 2004-08-21 08:16:30

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> płyn (ponoć tak jest tylko w tych do zabudowy, i dlatego że do zabudowy).

Co ty bredzisz? Kto Ci takich bzdur nagadał. Konstrukcyjnie poza wymiarami i
drzwiami, lodówki wolnostojące i do zabudowy _niczym się nie różnią_

Problemem zazwyczaj jest szerokość lod. Typowa szer. lod. wolnostojącej
wynosi 60 cm. Typowa szerokość frontu szafki też 60 i dlatego te do zabudowy
przystosowane do zaczepów ślizgowych mają szer. około 54 cm.(60 - 2 na
zawiasy frontów i - 4 cm na ścianki szafki). Niektóre firmy jak np. Amica
idą na łatwiznę i do zabudowy dają te same (56 cm) co wolnostojące. Efekt
jest taki, że nie można zastosować normalnych zawiasów frontów. Muszą być
mocowane do drzwi lod. Głębokość lodówki też może robić problemy.
Podsumowując: każdą lodowkę wolnostojącą, która posiada skraplacz z tylu
(np. Vestfrost ma w bocznej ściance) można zabudować, ale należy się liczyć
z tym, że szafka i jej fronty będą miały nietypowe wymiary.

1. Data: 2004-08-21 10:38:59

Od: "sebastian" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
liczyć
> z tym, że szafka i jej fronty będą miały nietypowe wymiary.

No to troche sie dowiedzialem....a jak sprawa ma sie co do
gwarancji,rozumiem ze mocowanie w takim przypadku bedzie naruszac drzwiczki
lodowki, czy tez sa jakies sposoby,pra?

A w przypadku zmywarek....jakie sa roznice co do zabudowy?
Pytania stad ze sprzet do zabudowy jest oczywiscie drozszy jesli porownywac
parametry....
Sebastian

1. Data: 2004-08-21 11:15:08

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A w przypadku zmywarek....jakie sa roznice co do zabudowy?
> Pytania stad ze sprzet do zabudowy jest oczywiscie drozszy jesli
porownywac
> parametry....

Generalnie po zdjeciu gornego blatu zmywarke wsadzisz pod blat kuchenny.
Tylko ze (to moje zdanie) nie bedzie wygladalo estetycznie (gdy beda
widoczne cale najczesciej biale drzwiczki) W przypadku zmywarek do zabudowy
mozesz przykrecic na drzwiczki front meblowy. Ale sa pewne modele zmywarek
nie do zabudowy, gdzie po pewnych przerobkach drzwiczek tez mozna taki front
na nich zamontowac, ale moze byc troche zabawy.
Swego czasu jak kupowalem zmywarke, tez chcialem kupic taka nie do zabudowy
i zamontowac ja w meblach z zamocowanym frontem, ze wzgledu na nizsza cene
niz zmywarka do zabudowy - przy tych samych parametrach. Jednak zdecydowalem
sie na model do calkowitej zabudowy (panel niewidoczny).
Reasumujac mozna zaoszczedzic jakies 400-600 zł, tylko trzeba troche
umiejetnosci przy przerobce i zabudowie drzwi zmywarki.

pawelWN

Nowa lodówka i tektura z tyłu
pomocy-komin się sypie
Kafle po położeniu - poradźcie prosz