Lotnictwo

81. Data: 2013-09-18 17:47:51

Temat: Re: Lotnictwo
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-09-18 17:33, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

> Czy ja jestem dla Ciebie obcy?

Ósmy.

82. Data: 2013-09-18 17:49:54

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2013-09-18 17:33, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

> Ósmy.

Boisz się, że Cię pożrę?
:-)

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

83. Data: 2013-09-18 17:59:37

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-09-18 15:11, obywatel olo uprzejmie donosi:
> Użytkownik "Qrczak"

> Jakie odstawić, jaką starą i jaką niepiśmienną. Coś tutaj widzę metody
> zwykle u cię niespotykane :)

Rozwijam się. Jak widzisz.

> Skoro już skazani jesteśmy na wiarę :) to o wiele lepiej wierzyć w
> rzeczy miłe :)

W aniołki to znaczy?

> Bosze, że mnie taki posag nie przypadł w udziale ;)

Zapasową wątrobę już masz?

> I cały ten mozolny PR popsułaś. Podobno faceci wolą blondynki :)

Robię, co mogę.
A czas też robi swoje.

84. Data: 2013-09-18 18:03:54

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-09-18 17:49, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

> Boisz się, że Cię pożrę?
> :-)

Gorzej.
Że złożysz jaja.

85. Data: 2013-09-18 18:05:02

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Gorzej.
> Że złożysz jaja.

Przepraszam Panią- ale od składania jaj to Pani jest specjalistką

86. Data: 2013-09-18 18:16:11

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak"

>W aniołki to znaczy?

Wiesz, jak ktoś lubi wizje aseksualnych aniołków, popisy chórów których
wspomagają trąby jerychońskie, to dlaczego nie? Niestety moja wizja
sensownego docelowego miejsca pobytu, raczej do Krainy Wiecznych Łowów jest
zbliżona.

>Zapasową wątrobę już masz?

Wszystko potrafisz popsuć :(
Chociaż niektórzy bardzo sobie wlewki zachwalają, tylko jak tu bruderszaft
wypić ;)

Nie skacz tak zaraz na szyny :)
Raz tylko dany ci czas :)
http://www.youtube.com/watch?v=N5aB1guMhb4

pzdr
olo

87. Data: 2013-09-18 18:19:13

Od: "<^zazu^>" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-18 18:03, Qrczak pisze:
> Dnia 2013-09-18 17:49, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

> Gorzej.
> Że złożysz jaja.

:-D :-D :-D :-D fuj! aż strach wyobrazić

88. Data: 2013-09-18 18:27:38

Od: "<^zazu^>" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-18 18:16, olo pisze:
> [...]
> wspomagają trąby jerychońskie, to dlaczego nie? Niestety moja wizja
> sensownego docelowego miejsca pobytu, raczej do Krainy Wiecznych Łowów

łel łel łęl :))))))))))))))))))))))))))))

http://www.youtube.com/watch?v=Epc9XJ9sIgU

:))))))))))

89. Data: 2013-09-18 19:06:34

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ewa, w klasycznym poczuciu winy

Z innej grupy- komentarz do Twojego antypolskiego linku:(fragment tyczący
wyłącznie kompetencji ekspertów)
"
Świadek 1 (z zeznań wynika, że to Jacek Rońda):

Zeznaję, że z pierwszego wykształcenia jestem balistykiem wewnętrznym,
ukończyłem ***, specjalność: budowa amunicji i rakiet. W czasie studiów
przez 4 lata byłem stypendystą Ministra Obrony Narodowej. Po skończeniu
studiów miałem pracować w Wojskowym Instytucie Technicznym Uzbrojenia w
Zielonce. Tam miało być moje miejsce służby. Z obowiązku służby zostałem
zwolniony rozkazem MON i skierowany do pracy na Politechnice Warszawskiej,
na wskazanym przeze mnie Wydziale Mechaniczno-Technologicznym. W 1979 r.
skończyłem pracę doktorską w ***, w zakresie dynamiki materiałów. Po tym
zostałem zwolniony rozkazem MON z obowiązku służby wojskowej i przeszedłem
na tzw. listę rezerwową wsparcia dla WITU, co obowiązywało tylko na wypadek
mobilizacji. Na tym moja kariera, jeśli chodzi o sprawy wojskowe się
zakończyła. Uczestniczyłem w różnych pracach badawczych dla wojskach,
związanych z budową rakiety przeciwpancernej. Moja praca magisterska
obejmowała problematykę związaną z napędem rakietowym na paliwo stałe. Za
pracę tę dostałem nagrodę MON. Po doktoracie w 1981 r. przeszedłem z
wydziału ***, gdzie przez 5 lat pracowałem w grupie zajmującą się
technologią silników lotniczych. W 1983 r. wyjechałem z Polski na kontrakt
do Uniwersytetu Technicznego w ***. Był to uniwersytet mający być
konkurencją dla uczelni w Rostock. Pracowałem w ramach tematu, w który
zaangażowane było ponad 30 uczelni niemieckich, w tym uniwersytet
Bundeswehry, obejmujący kwestie związane ze spawaniem pod wodą. Program jaki
wtedy opracowałem, został później sprzedany firmie Haliburton. W 1989 r.
wyjechałem do ***, gdzie otrzymałem stanowisko starszego wykładowcy,
odpowiadające tytułowi docenta na Uniwersytecie ***. W tej uczelni
pracowałem do 2003 r. W 2000 roku skończyłem moją współpracę z Uniwersytetem
*** w zakresie spawania podwodnego. W *** od 1996 do 2003 r. byłem
przedstawicielem firmy ***, zajmującą się produkcją broni nuklearnej i
elektrowni atomowych, obecnie nazywa się ***. Tam opracowałem dwa programy
na symulacje przemian fazowych w stopach stałych, co jest ważne dla
symulacji obiektów spawanych. Pierwszy raz do *** pojechałem w 1995 r. do
Uniwersytetu w ***, gdzie w ramach urlopu udzielonego mi z macierzystej
uczelni pracowałem dla firmy ***, dla działu obsługującego elektrownie
atomowe, gdzie zajmowałem się bezpieczeństwem z zakresie połączeń spawanych.
Pracowałem dla nich do ***, drugi raz pojechałem do *** w 2000 r. i przez
1,5 roku dalej pracowałem dla *** Jeśli chodzi o moje kontakty z lotnictwem,
to 3 lata temu objąłem temat dla WSK Rzeszów, z udziałem 3 uczelni i jednego
instytutu badawczego w zakresie silników turbinowych. Udział w tym brały
***. 3 miesiące temu wdrożyłem w *** platformę informatyczną do
projektowania połączeń spawanych w silnikach turbinowych. Tak wygląda moja
kariera zawodowa w zakresie termodynamiki i lotnictwa.

Mimo tak zwartego opisu, przedstawiające bogate doświadczenie świadka,
Agnieszka Kublik określiła prof. Rońdę jako osobę, która "nie jest i nigdy
nie była specjalistą w dziedzinie lotnictwa".

Świadek 2 (z zeznań wynika, że to Jan Obrębski):

Jestem profesorem zwyczajnym ***. Zajmuję się problematyką wytrzymałości
materiałów oraz mechaniką prętów cienkościennych. Wiąże się to to przede
wszystkim z konstrukcjami mostowymi i lotniczymi. Jestem autorem książek na
te tematy. Dodatkowo zajmuję się metodami numerycznymi, ale to nie ma
związku z badaną problematyką. *** Nie brałem nigdy udziału w pracach
badawczych związanych z katastrofami lotniczymi, natomiast prowadziłem
badania laboratoryjne podstaw mechaniki prętów cienkościennych i
wytrzymałości materiałów i w tej obszarze czuję się dobrze. Już od
kilkuletniego chłopca interesowałem się bardzo lotnictwem, modelarstwem
lotniczym, nawet zdarzało się, że na święto lotnictwa siedziałem w samolocie
bojowym w Białej Podlaskiej, w pobliżu ***, gdzie się urodziłem. Oprócz tego
wykonałem kilkaset godzin lotów odrzutowcami pasażerskimi, jako pasażer,
przyglądając się temu jak pracują skrzydła i silniki samolotów w czasie
lotu, również z obrazu kamer, jeżeli samolot był w taki system wyposażony, w
związku z tym czuję się dość kompetentny w tym zakresie. Jeżeli chodzi o
materiały wybuchowe i skutki ich użycia, to zeznaję, że byłem w wojsku,
gdzie miałem do czynienia na przykład, z bronią strzelecką, granatami czy
środkami strzeleckimi przeciwpancernymi. Dodatkowo, jako dziecko oglądałem
wybuchające stodoły w czasie pożarów po wojnie. Wielokrotnie jako dziecko
czy młody człowiek widziałem skutki wybuchu materiałów wybuchowych.

Można przypuszczać, że do w.w. zeznań świadka 2 odnosi się, jakże sprytnie
wyjęty z kontekstu, fragment wypowiedzi kpt. Maksjana zacytowany w "Gazecie
Wyborczej": "Jako podstawę do formułowania wniosków wskazywano np.
doświadczenie związane z lataniem samolotami w charakterze pasażera".

Świadek 3 (z zeznań wynika, że to Wiesław Binienda):

Jestem profesorem uczelni w której jestem zatrudniony, jestem dziekanem
wydziału na tej uczelni - wydziału inżynierii cywilnej. Jestem redaktorem
naczelnym pisma technicznego ***. Jestem dyrektorem laboratorium badawczego
specjalizującym się w zachowaniu materiałów, w szczególności pod wpływem
uderzeń wysokiej energii. Prowadzę na tej uczelni prace naukowe od 25 lat,
wcześniej przez 6 lat na uniwersytecie ***. Praca naukowa, o której mówię,
polega na tym, że konstruuję model samolotu i model drzewa bądź model ziemi
i numerycznie, na pomocą zastosowania opisów matematycznych zachowania się
materiałów, odpowiednich dla wybranych części, komponentów na przykład
duraluminium dla samolotu i drzewa bądź miękkiej ziemi, jestem w stanie
przyjąć warunki początkowe tego modelu i komputer za pomocą iteracji
numerycznej oblicza zachowanie się tego obiektu w krokach nanosekundy lub
krótszych, używając programu LSDyna 3d, czyli nieliniowego programu metody
elementów skończonych, z algorytmem "explicit". Komputer, po odpowiednim
czasie obliczeniowym, pokazuje zachowanie się obiektów, które przyjąłem z
warunkami początkowymi. Metodologia ta została rozwinięta przez konsorcjum
lotnicze - w skład którego wchodzi NASA, FAA, Boeing, firmy produkujące
napędy odrzutowe oraz uniwersytety specjalizujące się w analizie numerycznej
uderzeń o dużej energii, którego jestem członkiem i była testowana przy
katastrofie wahadłowca Columba, jak również do różnych komponentów
samolotów. Dzięki tej pracy, opracowałem technologię materiałów
kompozytowych plecionych, która została wykorzystana w silnikach odrzutowych
przez firmę GE Aerospace, Honeywall i Williams Int. Mam więc osiągnięcia w
zakresie opracowanej przeze mnie wraz z kolegami z NASA i FAA technologii.
Posiadam na swojej uczelni unikalne laboratorium z wartość urządzeń ok. 10
mln USA, takie jak działo próżniowe, urządzenia do odkształcania materiałów
i struktur oraz urządzenia rejestrujące, jak kamery szybkościowe czy
czujniki do odkształceń. Laboratorium to jest używane do charakteryzowania
materiału, który następnie opisuje się matematycznie w programie LSDyna,
który to opis służy do obliczania zachowania się samolotu przy na przykład
uderzenia w drzewo czy ziemię. Badania tego typu przeprowadzam od wielu lat
i badanie dotyczące samolotu Tu-154M jest jednym z wielu, jakie
przeprowadzałem używając tej metodologii.

Patrząc na wykształcenie i doświadczenie wyżej zacytowanych ekspertów,
trzeba wykazać się dużą dawką braku odpowiedzialności za słowa kwestionując
ich kompetencję. W artykule Agnieszki Kublik szczególnie podkreślone zostały
zainteresowania - można przypuszczać prof. Jana Obrębskiego. Jednak poza tym
fragmentem z zeznań, prof. Obrębski wymienia także szereg elementów ze
swojej kariery naukowej, które potwierdzają jego kompetencje do badania
przyczyn katastrofy smoleńskiej.

"

90. Data: 2013-09-18 19:33:36

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> Z innej grupy- komentarz do Twojego antypolskiego linku

tak, tak, jedyny sluszny polaku

lotnictwo
Upraszczanie się języka.
Nie lubimy robić...