Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Lotnictwo Re: Lotnictwo

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Lotnictwo

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Chiron" <i...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Lotnictwo
Date: Wed, 18 Sep 2013 19:06:34 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 138
Message-ID: <l1cmio$g06$1@node2.news.atman.pl>
References: <e...@g...com>
<l18uqf$ihs$2@news.icm.edu.pl> <l19017$p6i$1@node2.news.atman.pl>
<l19ln9$3pj$1@news.icm.edu.pl> <l1a836$s5m$1@node1.news.atman.pl>
<l1ae7l$nh2$1@news.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: staticline-31-182-73-196.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1379523993 16390 31.182.73.196 (18 Sep 2013 17:06:33
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Sep 2013 17:06:33 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:670413
Ukryj nagłówki

Użytkownik "FEniks" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
news:l1ae7l$nh2$1@news.icm.edu.pl...
> Ewa, w klasycznym poczuciu winy
>

Z innej grupy- komentarz do Twojego antypolskiego linku:(fragment tyczący
wyłącznie kompetencji ekspertów)
"
Świadek 1 (z zeznań wynika, że to Jacek Rońda):

Zeznaję, że z pierwszego wykształcenia jestem balistykiem wewnętrznym,
ukończyłem ***, specjalność: budowa amunicji i rakiet. W czasie studiów
przez 4 lata byłem stypendystą Ministra Obrony Narodowej. Po skończeniu
studiów miałem pracować w Wojskowym Instytucie Technicznym Uzbrojenia w
Zielonce. Tam miało być moje miejsce służby. Z obowiązku służby zostałem
zwolniony rozkazem MON i skierowany do pracy na Politechnice Warszawskiej,
na wskazanym przeze mnie Wydziale Mechaniczno-Technologicznym. W 1979 r.
skończyłem pracę doktorską w ***, w zakresie dynamiki materiałów. Po tym
zostałem zwolniony rozkazem MON z obowiązku służby wojskowej i przeszedłem
na tzw. listę rezerwową wsparcia dla WITU, co obowiązywało tylko na wypadek
mobilizacji. Na tym moja kariera, jeśli chodzi o sprawy wojskowe się
zakończyła. Uczestniczyłem w różnych pracach badawczych dla wojskach,
związanych z budową rakiety przeciwpancernej. Moja praca magisterska
obejmowała problematykę związaną z napędem rakietowym na paliwo stałe. Za
pracę tę dostałem nagrodę MON. Po doktoracie w 1981 r. przeszedłem z
wydziału ***, gdzie przez 5 lat pracowałem w grupie zajmującą się
technologią silników lotniczych. W 1983 r. wyjechałem z Polski na kontrakt
do Uniwersytetu Technicznego w ***. Był to uniwersytet mający być
konkurencją dla uczelni w Rostock. Pracowałem w ramach tematu, w który
zaangażowane było ponad 30 uczelni niemieckich, w tym uniwersytet
Bundeswehry, obejmujący kwestie związane ze spawaniem pod wodą. Program jaki
wtedy opracowałem, został później sprzedany firmie Haliburton. W 1989 r.
wyjechałem do ***, gdzie otrzymałem stanowisko starszego wykładowcy,
odpowiadające tytułowi docenta na Uniwersytecie ***. W tej uczelni
pracowałem do 2003 r. W 2000 roku skończyłem moją współpracę z Uniwersytetem
*** w zakresie spawania podwodnego. W *** od 1996 do 2003 r. byłem
przedstawicielem firmy ***, zajmującą się produkcją broni nuklearnej i
elektrowni atomowych, obecnie nazywa się ***. Tam opracowałem dwa programy
na symulacje przemian fazowych w stopach stałych, co jest ważne dla
symulacji obiektów spawanych. Pierwszy raz do *** pojechałem w 1995 r. do
Uniwersytetu w ***, gdzie w ramach urlopu udzielonego mi z macierzystej
uczelni pracowałem dla firmy ***, dla działu obsługującego elektrownie
atomowe, gdzie zajmowałem się bezpieczeństwem z zakresie połączeń spawanych.
Pracowałem dla nich do ***, drugi raz pojechałem do *** w 2000 r. i przez
1,5 roku dalej pracowałem dla *** Jeśli chodzi o moje kontakty z lotnictwem,
to 3 lata temu objąłem temat dla WSK Rzeszów, z udziałem 3 uczelni i jednego
instytutu badawczego w zakresie silników turbinowych. Udział w tym brały
***. 3 miesiące temu wdrożyłem w *** platformę informatyczną do
projektowania połączeń spawanych w silnikach turbinowych. Tak wygląda moja
kariera zawodowa w zakresie termodynamiki i lotnictwa.

Mimo tak zwartego opisu, przedstawiające bogate doświadczenie świadka,
Agnieszka Kublik określiła prof. Rońdę jako osobę, która "nie jest i nigdy
nie była specjalistą w dziedzinie lotnictwa".

Świadek 2 (z zeznań wynika, że to Jan Obrębski):

Jestem profesorem zwyczajnym ***. Zajmuję się problematyką wytrzymałości
materiałów oraz mechaniką prętów cienkościennych. Wiąże się to to przede
wszystkim z konstrukcjami mostowymi i lotniczymi. Jestem autorem książek na
te tematy. Dodatkowo zajmuję się metodami numerycznymi, ale to nie ma
związku z badaną problematyką. *** Nie brałem nigdy udziału w pracach
badawczych związanych z katastrofami lotniczymi, natomiast prowadziłem
badania laboratoryjne podstaw mechaniki prętów cienkościennych i
wytrzymałości materiałów i w tej obszarze czuję się dobrze. Już od
kilkuletniego chłopca interesowałem się bardzo lotnictwem, modelarstwem
lotniczym, nawet zdarzało się, że na święto lotnictwa siedziałem w samolocie
bojowym w Białej Podlaskiej, w pobliżu ***, gdzie się urodziłem. Oprócz tego
wykonałem kilkaset godzin lotów odrzutowcami pasażerskimi, jako pasażer,
przyglądając się temu jak pracują skrzydła i silniki samolotów w czasie
lotu, również z obrazu kamer, jeżeli samolot był w taki system wyposażony, w
związku z tym czuję się dość kompetentny w tym zakresie. Jeżeli chodzi o
materiały wybuchowe i skutki ich użycia, to zeznaję, że byłem w wojsku,
gdzie miałem do czynienia na przykład, z bronią strzelecką, granatami czy
środkami strzeleckimi przeciwpancernymi. Dodatkowo, jako dziecko oglądałem
wybuchające stodoły w czasie pożarów po wojnie. Wielokrotnie jako dziecko
czy młody człowiek widziałem skutki wybuchu materiałów wybuchowych.

Można przypuszczać, że do w.w. zeznań świadka 2 odnosi się, jakże sprytnie
wyjęty z kontekstu, fragment wypowiedzi kpt. Maksjana zacytowany w "Gazecie
Wyborczej": "Jako podstawę do formułowania wniosków wskazywano np.
doświadczenie związane z lataniem samolotami w charakterze pasażera".

Świadek 3 (z zeznań wynika, że to Wiesław Binienda):

Jestem profesorem uczelni w której jestem zatrudniony, jestem dziekanem
wydziału na tej uczelni - wydziału inżynierii cywilnej. Jestem redaktorem
naczelnym pisma technicznego ***. Jestem dyrektorem laboratorium badawczego
specjalizującym się w zachowaniu materiałów, w szczególności pod wpływem
uderzeń wysokiej energii. Prowadzę na tej uczelni prace naukowe od 25 lat,
wcześniej przez 6 lat na uniwersytecie ***. Praca naukowa, o której mówię,
polega na tym, że konstruuję model samolotu i model drzewa bądź model ziemi
i numerycznie, na pomocą zastosowania opisów matematycznych zachowania się
materiałów, odpowiednich dla wybranych części, komponentów na przykład
duraluminium dla samolotu i drzewa bądź miękkiej ziemi, jestem w stanie
przyjąć warunki początkowe tego modelu i komputer za pomocą iteracji
numerycznej oblicza zachowanie się tego obiektu w krokach nanosekundy lub
krótszych, używając programu LSDyna 3d, czyli nieliniowego programu metody
elementów skończonych, z algorytmem "explicit". Komputer, po odpowiednim
czasie obliczeniowym, pokazuje zachowanie się obiektów, które przyjąłem z
warunkami początkowymi. Metodologia ta została rozwinięta przez konsorcjum
lotnicze - w skład którego wchodzi NASA, FAA, Boeing, firmy produkujące
napędy odrzutowe oraz uniwersytety specjalizujące się w analizie numerycznej
uderzeń o dużej energii, którego jestem członkiem i była testowana przy
katastrofie wahadłowca Columba, jak również do różnych komponentów
samolotów. Dzięki tej pracy, opracowałem technologię materiałów
kompozytowych plecionych, która została wykorzystana w silnikach odrzutowych
przez firmę GE Aerospace, Honeywall i Williams Int. Mam więc osiągnięcia w
zakresie opracowanej przeze mnie wraz z kolegami z NASA i FAA technologii.
Posiadam na swojej uczelni unikalne laboratorium z wartość urządzeń ok. 10
mln USA, takie jak działo próżniowe, urządzenia do odkształcania materiałów
i struktur oraz urządzenia rejestrujące, jak kamery szybkościowe czy
czujniki do odkształceń. Laboratorium to jest używane do charakteryzowania
materiału, który następnie opisuje się matematycznie w programie LSDyna,
który to opis służy do obliczania zachowania się samolotu przy na przykład
uderzenia w drzewo czy ziemię. Badania tego typu przeprowadzam od wielu lat
i badanie dotyczące samolotu Tu-154M jest jednym z wielu, jakie
przeprowadzałem używając tej metodologii.

Patrząc na wykształcenie i doświadczenie wyżej zacytowanych ekspertów,
trzeba wykazać się dużą dawką braku odpowiedzialności za słowa kwestionując
ich kompetencję. W artykule Agnieszki Kublik szczególnie podkreślone zostały
zainteresowania - można przypuszczać prof. Jana Obrębskiego. Jednak poza tym
fragmentem z zeznań, prof. Obrębski wymienia także szereg elementów ze
swojej kariery naukowej, które potwierdzają jego kompetencje do badania
przyczyn katastrofy smoleńskiej.

"

--
--

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
18.09 Ghost
18.09 FEniks
18.09 FEniks
18.09 Qrczak
18.09 FEniks
18.09 FEniks
19.09 Ikselka
19.09 Ikselka
19.09 Chiron
19.09 Chiron
19.09 Ikselka
19.09 Chiron
19.09 Ikselka
19.09 Chiron
19.09 FEniks
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6