MASLO !!

1. Data: 2004-07-11 10:32:18

Temat: MASLO !!
Od: "Fabiola" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pieke juz chcleb domowym sposobem , tobie dzemiki :))) ale nie potrafie
jeszcze prostym domowym sposobem zrobic maselko !! czy jest w stanie ktos mi
pomoc?... moze zna ktos prosty przepis?...slyszalam kiedys o takim przepisie
gdzie mozna go zrobic w domowym mikserze ale... zapomnialam juz jak to bylo :
((
prosze o pomoc z pozdrowieniami F.

1. Data: 2004-07-11 10:56:48

Temat: Re: MASLO !!
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
to  bylo :
> ((
> prosze o pomoc               z pozdrowieniami F.

Przykro, ale nie uda Ci się domowym sposobem, chyba że uzbroisz się w
cierpliwość! Lepiej pójść na targ i kupić gotowca. Dla sprawdzenia, żeby nie
kupować "pierwszego lepszego" weź łyżeczkę....no, do próbowania, a potem,
tylko zapamiętaj buźkę i miejsce pani sprzedającej ....i już trafiać będziesz
co tydzień,..... bez łyżeczki ;-))).
Ps. kilka lat temu, zrobiłam mielonkę w słoikach, mąż był zachwycony,
bo ....przypominało Mu to wakacje które spędzał u Cioci Zosi na wsi.
Gdy następnego roku, po raz pierwszy Ciocia nas odwiedziła, mąż o tym
wspomniał, spytał jak Ciocia piecze chleb, okazało się, że ma specjalny piec
chlebowy. Czy Ty masz specjalny piec? Czy pieczesz w piekarniku? Areta

1. Data: 2004-07-11 11:20:13

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fabiola" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

-kup sobie maśniczkę na rynku i do roboty!
Maśniczka to drewniany kubełek, na który nakłada się drugi z dziurką, przez
tę dziurkę przekłada się kijek zakończony kółkiem z dziurkami. Ubija się -
najpierw dość szybko, jak zrobią się grudki masła -wolniej i należy
poklepywać żeby się skleiło. Potem się odlewa maślankę, płucze i skleja w
osełkę masło. Jeszcze na drążky jest takie małe kółeczko żeby śmietana nie
pryskała. A jak przez szpary przecieka śmietana należy je obkleić
ugniecionym chlebem.Tyle pamiętam z dziciństwa : ))))

Aha, są teraz elektryczne.

1. Data: 2004-07-11 11:25:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Jul 2004 12:56:48 +0200, "Aretkka" <a...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>chlebowy. Czy Ty masz specjalny piec? Czy pieczesz w piekarniku? Areta

jak to sie nie uda??? jasne, ze sie uda. dawno temu kazdemu w
domu dalam zadanie do wykonania po powrocie ze zbiorow
truskawkowych - jedno szypulki, drugie talerzyki przygotowywalo,
a najmniejsze dziecko zostalo wystawione do ogrodu z dzbankiem,
smietana i mikserem (mam kontakt kolo drzwi do ogrodu). no i o
dziecku zapomnielismy. skonczylo sie tym, ze ktos pozniej
polecial po swmietane, bo mielsimy piekne maslo z tamtej i juz
nikt nie probowal ubijac tej nowej ;)

pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-07-11 14:14:23

Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

No szkoda.... z tym maselkiem :((
a chlebek pieke w specjalnej maszynie ,ktora zakupilam wpradzie nie jest to
taki sam chleb jak z pieca chlebowego ale tez jest dobry i jest
zupelnie inny niz te w piekarniach , zawsze moge zmienic smak chleba przez
dodanie czegos tam...
A do pieczenia kupuje specjalny mix chlebowy , wsypuje go do maszyny ,
daje troche wody i ewentualne dodatki ( jesli chce ) a maszyna reszte robi
sama tzn wyrabia ciasto itp no i piecze sie , wprawdzie trwa to wszystko ponad
2 godziny ... ale warto ....
z pozdrowienami Fabiola

1. Data: 2004-07-11 14:15:55

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a najmniejsze dziecko zostalo wystawione do ogrodu z dzbankiem,
> smietana i mikserem (mam kontakt kolo drzwi do ogrodu). no i o

Mogłabym i ja o dziecku zapomnieć (na jakiś czas ;-) )wystawiając za drzwi,
ale jaka to była śmietana, że się ładnie "utrzepała' na masło? :-(

1. Data: 2004-07-11 14:20:35

Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pryskała. A jak przez szpary przecieka śmietana należy je obkleić
> ugniecionym chlebem.Tyle pamiętam z dziciństwa : ))))

ale jaka smietana bedzie do tego najlepsza??...
no i niewiem jak robic proporcje by czegos nie schrzanic , ile czego mam dawac :
((( ehhhh

1. Data: 2004-07-11 14:47:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Jul 2004 16:15:55 +0200, "Aretkka" <a...@p...onet.pl>
wrote:

>Mogłabym i ja o dziecku zapomnieć (na jakiś czas ;-) )wystawiając za drzwi,
>ale jaka to była śmietana, że się ładnie "utrzepała' na masło? :-(

bardzo tlusta!!
u nas mozna dostac smietane do ubijania (whipping cream"). na oko
plynna, ale ubija sie slicznie. znacy jest tos mietanka zapewne
;)

pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-07-11 14:48:15

Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fabiola <f...@o...pl> napisał(a):

> [...]
przepisie

> gdzie mozna go zrobic w domowym mikserze ale... zapomnialam juz jak to

Pelnotlusa slodka smietanka (niepasteryzowana najlepiej) o temperaturze
pokojowej w mikserze.
Wlac smietanke do miksera, nastawic na "ubijanie" i wlaczyc na pare minut w
zaleznosci od wielkosci miksera i jakosci smietany. Mozna wylaczyc co 30-60
sekund na chwilke. Jak zaczna sie pojawiac grudki masla to nastawic na
wolniejsza szybkosc i kontynuowac az grudki beda wieksze a maslanka zmieni
troche kolor. Przelac przez sitko (maslanka jest b. dobra...), grudki masla
przeplukac woda po czym osuszyc je i wygniesc z nich nadmiar wody,
uformowac maslo w oselke albo po prostu wlozyc do miseczki albo malej
foremki. Schlodzic i jesc. Zadna filozofia, problem tylko ze znalezieniem
odpowiedniej smietanki.

1. Data: 2004-07-11 18:03:17

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo tlusta!!
> u nas mozna dostac smietane do ubijania (whipping cream"). na oko
> plynna, ale ubija sie slicznie. znacy jest tos mietanka zapewne
> ;)

Czyli jednak na Bałtykiem się nie uda :-( Pozdrawiam lipcowo, aczkolwiek 14
stopniowo, kurcze liście robią się żółte, nic tylko.....idzie jesień.:-)))
Areta

Ziola
[OT] Wjazdy i wyjazdy wakacyjne
przechowywanie pesto