Re: Maciej Stuhr - portret psychologiczny

From: Dariusz Laskowski <d...@p...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.pregierz
Subject: Re: Maciej Stuhr - portret psychologiczny
Date: Wed, 21 Nov 2012 14:50:50 +0000 (UTC)
<s...@s...org> <k855q8$ub3$1@mx1.internetia.pl>
<50a62013$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@p...pl> <k8giiq$7t9$1@adenine.netfront.net>
<7...@p...googlegroups.com>
<0...@i...googlegroups.com>
<50ac9960$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@a...googlegroups.com>
<50acc9af$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@f...googlegroups.com>
<50ace2a0$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>

On Wed, 21 Nov 2012 15:18:16 +0100, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal wrote:

> Skoro ich nie było, to skąd ówczesny antysemityzm?

Dla porządku: antysemityzm to kategoria "współczesna".
Nie przykładaj jej tak automatycznie do tamtych czasów,
bo doprowadzisz do absurdów...

> No i? Związek z wątkiem dyskusji luźno spierdolił pod stół, jak zawsze w
> twoich postach. Ale skup się! Chuj z Wojciechem, Prusami i Elblągiem.
> DLACZEGO NA DRZWIACH GNIEŻNIEŃSKICH umieszczono w drugiej połowie XII w. -
> jako jedną z płaskorzeźb taką, na której opierdala Żydów? A nie - na
> przykład - opierdalającego ufoków? Albo opierdalającego golonkę z kapusta
> kiszoną? Ogarniasz pytanie, czy nadal za trudne?

Ale co Cię tak szokuje? Co jest takiego zaskakującego w tym,
że św. Wojciech ,,opierdala" upartych nieochrzszczonych,
na dodatek "bogobójców". Czyż nie było jego misją nawracać?

> Naprawdę jesteś takim idiotą, czy tylko rżniesz głupa? Co ma św. Wojciech -
> i cała idiotyczna historia, którą przytaczasz - po pierwsze z
> antysemityzmem,

Nie z antysemityzmem tylko z religijnymi źródłami późniejszego
antysemityzmu tradycyjnego.

> Chuj nas obchodzi św. Wojciech i stosunek do niego pojebanego
> nauczyciela - Drzwi Gdańskie istnieją realnie,

Tak. I doskonale pełnią swoją funkcję -- "hagiografii" św. Wojciecha.

> i przedstawiają tychże żydów karconych przez ówczesny autorytet.

Tak.

> Skąd pomysł na umieszczenie tam św. Wojciecha w trakcie opierdalania Żydów?
> Dlaczego nie rąbiącego drewno albo walącego konia?

Czy jego misją było rąbanie, zabawianie się koniem czy ewangelizowanie?
Co Cię tak dziwi? Co jest takiego zaskakującego w tym,
że św. Wojciech ,,opierdala" upartych nieochrzszczonych,
na dodatek "bogobójców". Czyż nie było jego misją nawracać?

> No, napieraj!

Raczej nie zamierzam. Nie znam się ani na drewnie ani na koniach...

--
Dariusz Laskowski
darlas at post.pl

7th of Kislev, 5773