Majonez domowy z żółtkiem na twardo

51. Data: 2014-12-24 11:23:53

Temat: Re: Majonez domowy z żółtkiem na twardo
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2014 o 03:00 XL <i...@g...pl> pisze:

> Ależ ono JEST ścięte - tyle że nie od ciepła, lecz od alkoholu:
> http://zadane.pl/zadanie/130527
> :-))

OK - tu mnie masz :)
Żeby nie powielać określenia "ugotowanego na twardo", nieopatrznie użyłem
owego "ścięcia".
Rzeczywiście alkohol doprowadza do denaturacji białek - ale na szczęście
nie zmienia smaku żółtka na "jajecznicowy".

Przy okazji życzę wszystkim smacznych, wesołych, rodzinnych świąt Bożego
Narodzenia!

--
Trefniś

52. Data: 2014-12-24 11:44:12

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 24 grudnia 2014 03:02:33 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> A ja bardzo lubię takie "gołe" naleśniki,

Ja też. I goły makaron, i ryż, a "herbatniki", które uwielbiam i wszystkie inne mogą
dla mnie nie istnieć - to w Polsce suchary bieszczadzkie, a gdzie indziej water
biscuits.

Ania

53. Data: 2014-12-24 13:30:43

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ania napisała:

> Ja też. I goły makaron, i ryż, a "herbatniki", które uwielbiam
> i wszystkie inne mogą dla mnie nie istnieć - to w Polsce suchary
> bieszczadzkie, a gdzie indziej water biscuits.

Takie naleśniki, w paski pocięte, stosuje się jako dodatek do zup.
Tych klarownych złaszcza, ale nie tylko. Niczym makaron lub inne
kluchy.

Jarek

--
Pójdź do sąsiada naszego Jegorki
On jest mi winien jeszcze rubli parę

54. Data: 2014-12-24 14:02:25

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-12-23 22:29, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> Co sobie będziemy żałować, dlaczego mamy poprzestawać na samym żółtku?
> Majonez z całym jajkiem, gotowanym na twardo, też jest dobry! A jeśli
> dodać do tego groszek zielony, taki z puszki, to już mamy potrawę
> klasyczną. Jakże prostą, a ile radości dającą, gdy człek głodny, a czasu
> na nic innego nie ma.

To korzystając ze znakomicie nadarzającej się sposobności życzę wesołego
wigilijnego i bożonarodzeniowego jajka.

Tobie i Wszystkim!!!

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

55. Data: 2014-12-24 21:52:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Dec 2014 02:44:12 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> Ja też. I goły makaron, i ryż,

I ziemniaki! Mniam.
:-)

> a "herbatniki", które uwielbiam i wszystkie inne mogą dla mnie nie istnieć - to w
Polsce suchary bieszczadzkie, a gdzie indziej water biscuits.

Niestety nie znam ich, ale moze wobec tego gdzieś wypatrzę - skoro lubisz,
to na pewno smaczne :-)

56. Data: 2014-12-24 21:55:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Dec 2014 11:23:53 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
> Rzeczywiście alkohol doprowadza do denaturacji białek - ale na szczęście
> nie zmienia smaku żółtka na "jajecznicowy".

Zmienia, ale nie daje poznać tego ;-PPP

> Przy okazji życzę wszystkim smacznych, wesołych, rodzinnych świąt Bożego
> Narodzenia!

Szczęśliwych, spokojnych, radosnych, smakowitych, rodzinnych... Świąt
Bożego Narodzenia!
Wszystkim życzę.

57. Data: 2014-12-25 18:30:02

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>"Zastanawiam się, jak żółtko na twardo może polepszyć smak majonezu?
>Oczywiście każdy ma swoje gusta, ale surowe żółtko jest znacznie
>smaczniejsze od tego na twardo!"

>Przedstawiłem swój pogląd - oparty na tym, że cała masa potraw, w których
>normalnie stosowane są surowe żółtka - po przekroczeniu temp. ścinania
>białka stają się zwyczajnie niesmaczne.

Ale w okresie jakiejś salmonello podobnej epidemi
ugotowane może być bezpieczne.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

58. Data: 2014-12-26 20:21:26

Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
Polsce suchary bieszczadzkie, a gdzie indziej water biscuits.

> Niestety nie znam ich, ale moze wobec tego gdzieś wypatrzę - skoro lubisz,

Nie kojarzysz sucharów bieszczadzkich? Klasyka klasyki, niesłodzony
pszenny podpłomyk z kminkiem różny tym od sucharów wojskowych że po pięć
a nie po cztery i w kolorową folię a nie szary, woskowany papier pakowany.

A tak naprawdę - to rotacja rezerwy strategicznej, na bieżące potrzeby
wojsko bierze suchary w szarym papierku, do rezerwy strategicznej pakuje
się w formie lepiej sprzedawalnej na rynku cywilnym, gdzie suchary po
odleżeniu swojej służby w magazynach trafiają, zastąpione w rezerwie
nowszymi.

Paczka sucharów ma wartość energetyczną zbliżoną do połowy bochenka
chleba (tego mniejszego) - bo zawiera samo suche, bez wody, i mało
powietrza.

Jak dla mnie - podstawowa rzecz do pogryzania wtedy gdy nie ma czasu na
rozstawienie się z posiłkiem.

--
Darek

59. Data: 2014-12-26 20:34:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Dec 2014 20:21:26 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

> Nie kojarzysz sucharów bieszczadzkich? Klasyka klasyki,

Dzięki za info, zwrócę uwagę w sklepie :-)

60. Data: 2014-12-26 23:38:27

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 26 grudnia 2014 20:34:50 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> Dzięki za info, zwrócę uwagę w sklepie :-)

http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductD
etail/2003010406815

W sumie - dość trudne do zdobycia, a jeszcze trudniejsze do odnalezienia na półkach
sklepowych ;-) Mało który sklep je prowadzi i dodatkowo często są upchnięte w
dziwnych miejscach - np. w kauflandzie przy pieczywie i waflach ryżowych.

Ania

Pół tony najlepszej nie tylko w Polsce ale i na świecie kiszonej kapusty przyjedzie do Słupska na sylwestrowy bigos!!!
sos tajski Vifon a sriracha
Karp (nie tylko) humanitarnie swiąteczny
Freelance Web Designing in Japan,India,Hyd,UK,Singa pore,Hongkong
Discrete Random Signals and Statistical Signal Processing Charles W. Therrien