Majonez, musztarda - które najlepsze?

1. Data: 2003-12-18 07:58:33

Temat: Majonez, musztarda - które najlepsze?
Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanko. Który z majonezów (nie hand-made, chodzi o sklepowe) jest
wg. Was najlepszy. To samo, jeśli chodzi o musztardę.

PS. Mam swoje typy, ale na razie nie zdradzę :-).

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2003-12-18 08:08:28

Temat: Re: Majonez, musztarda - które najlepsze?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <brrmos$8vd$1@inews.gazeta.pl>, Ivan
<N...@p...onet.pl> wrote:

> Witam!
> Mam pytanko. Który z majonezów (nie hand-made, chodzi o sklepowe) jest
> wg. Was najlepszy. To samo, jeśli chodzi o musztardę.
>
> PS. Mam swoje typy, ale na razie nie zdradzę :-).

Co to? Zgaduj zgadula w której ręce złota kula?
To ja cię zapytam -- do czego najlepiej pasuje majonez oraz musztarda?
I czy przypadkiem nie jest tak, że do różnych rzeczy pasują różne
gatunki?

Władysław

1. Data: 2003-12-18 08:10:09

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 18 Dec 2003 08:58:33 +0100, na pl.rec.kuchnia, Ivan napisał(a):

> Mam pytanko. Który z majonezów (nie hand-made, chodzi o sklepowe) jest
> wg. Was najlepszy.

Majonez - stanowczo Winiary. Kiedys był jeszcze tej firmy majonez
chrzanowy, też wyśmienity, IMO, ale od kilku (kilkunastu ?) miesięcy znikł
z rynku.

> To samo, jeśli chodzi o musztardę.

Nie jestem smakoszką musztardy, ale żadna z polskich musztard mi nie
smakuje. Nie znam zapewne ich zbyt wiele, przyznaję. Kiedyś miałam jakąś
czeską musztardę, nie pamiętam ani nazwy, ani firmy, i ta była super.
Zamiast musztardy lubię sos grillowy (takie jakieś taniutkie coś w dużych
butlach) :P ;) Przypomina musztardę, ale jest dużo łagodnieszy i
delikatniejszy. No, cóż, w dziedzinie musztard jestem.. ekhm :D

> PS. Mam swoje typy, ale na razie nie zdradzę :-).

No, ciekawe, ciekawe. Czekam z niecierpliwością na Twoje typy ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-18 08:20:00

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 18 Dec 2003 09:08:28 +0100, na pl.rec.kuchnia, Wladyslaw Los
napisał(a):

> To ja cię zapytam -- do czego najlepiej pasuje majonez oraz musztarda?
> I czy przypadkiem nie jest tak, że do różnych rzeczy pasują różne
> gatunki?

A nie możesz napisać, do czego, który majonez, którą musztardę wybierasz ?
Oferta nie jest nieskończona w tym zakresie, więc chyba "coś" kupujesz
konkretnego i zakładam, że ilość używanych przez Ciebie majonezów, musztard
nie przekracza -nastu rodzajów :) Ciekawe i pouczające byłoby poznać zdanie
mistrza :) Nie daj się prosić, Władysławie :)

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-18 08:25:07

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

====
Dwa dni temu był plebiscyt na keczup na gazeta.pl. Nadesłano kilkaset
głosów. Z moich obserwacji wynika, że najwięcej otrzymały Pudliszki i
Włocławek (są to moje obserwacje, gdyż, niestety, oficjalnych wyników nikt
nie opublikował). Gdzieś w czołówce pałętał się hajns. Było trochę głosów za
makdonaldowym. Czyli typowe wyniki masowego głosowania na produkty
najbardziej dostępne i najbardziej reklamowane. Robiąc taką ankietę nie
uzyskasz zazwyczaj obiektywnej odpowiedzi. Najlepiej kup sobie 10 rodzajów
keczupu, kilo dobrej kiełbachy, kilka piw i sam dojdź do tego co dobre.

waldek

1. Data: 2003-12-18 08:26:45

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
jest

> Co to? Zgaduj zgadula w której ręce złota kula?
Nie. To nie w tym sensie :-) Po prostu nie chciałem nic sugerować,
żadna tajemnica.
Majonez - Dekoracyjny Winiary,
Musztardy - Develey Kremska i Słodka (Miodowa? - tu nie jestem pewien
nazwy - poznaje po szklance), a także Jerozolimska Roleskiego.

> To ja cię zapytam -- do czego najlepiej pasuje majonez oraz
musztarda?
> I czy przypadkiem nie jest tak, że do różnych rzeczy pasują różne
> gatunki?
Być może, być może. Majonezu używam tradycyjnie do jaj, do warzyw i
sporadycznie do mies (ale raczej jako bazę do sosów).
Z musztardami różnie, ale generalnie większość musztard zamiast być
ostrymi są po prostu kwaśne. Dlatego pytam, bo może są jakieś dobre,
których nie miałem okazji spróbować.

1. Data: 2003-12-18 08:35:29

Temat: Re: Re: Majonez, musztarda - które najlepsze?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <brrodq$e9e$1@inews.gazeta.pl>, Ivan
<N...@p...onet.pl> wrote:

> Być może, być może. Majonezu używam tradycyjnie do jaj, do warzyw i
> sporadycznie do mies (ale raczej jako bazę do sosów).

To na czym polega Twój problem?

> Z musztardami różnie, ale generalnie większość musztard zamiast być
> ostrymi są po prostu kwaśne.

Nie każdy lubi ostrą musztardę, nie do wszystkiego się taka musztarda
nadaje. Że kwaśne -- cóż zwykle musztarda zawiera ocet. Ocuwiście są
bardziejj kwaśne i mniej kwaśne. Są pewnie też zbyt kwaśne, ale raczej
nie musztardy znanych marek.

Władysław

1. Data: 2003-12-18 08:35:54

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 18 Dec 2003 09:25:07 +0100, na pl.rec.kuchnia, waldek napisał(a):

> Robiąc taką ankietę nie
> uzyskasz zazwyczaj obiektywnej odpowiedzi. Najlepiej kup sobie 10 rodzajów
> keczupu, kilo dobrej kiełbachy, kilka piw i sam dojdź do tego co dobre.

Jesteś pewien, że mi właśnie chciałeś odpowiedzieć ?
Aż sprawdziłam w lusterku, czy przypadkiem przez noc nie urosła mi broda i
wąsy, ale nie, nadal jestem kobietą ! ;)
No i nie robię żadnej ankiety ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-18 08:40:15

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesteś pewien, że mi właśnie chciałeś odpowiedzieć ?
=====
Oczywiście, że nie Tobie. Lustrko nie kłamie. Możesz go więc spokojnie
zapytać: "Lustereczko, powiedz przecie, kto jest najpiękniejszy na świecie?"
i z pewnaścią otrzymasz jedyną, właściwą odpowiedź: "Ty, ty, ty...." :-}}}

waldek
=====

1. Data: 2003-12-18 08:40:41

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 18 décembre 2003 ŕ 09:26:45, vous écriviez :

> [...]
> Z musztardami różnie, ale generalnie większość musztard zamiast być
> ostrymi są po prostu kwaśne. Dlatego pytam, bo może są jakieś dobre,

Uzywam musztardy firmy Maille albo Armora. A majonez robie sama, wiec
ma taki smak jaki sobie zycze :-)

Ewcia

--
Niesz !