[Makaron] Co zamiast Malmy?

1. Data: 2006-11-14 22:35:26

Temat: [Makaron] Co zamiast Malmy?
Od: " Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> szukaj wiadomości tego autora

Ratunku Szanowna Grupo!

Malma ma jakieś - miejmy nadzieję - przejściowe - kłopoty, a ja wraz z nią.
Nie ma nigdzie Malmy. Pytam się co w zamian? Taxię składa, że bardzo lubię
ich makarony, bo ta twardawośc taka niepowtarzalna. Próbowałem nawet
droższych włoskich i za kazdym razem to nie było to :-(.
Proszę o dobre podpowiedzi, nie szukam oceny mojego smaku czy gustu.

Juf

----
Ich verwende die kostenlose Version von SPAMfighter,
Für private Anwender ist SPAMfighter völlig kostenlos!
Jetzt gratis testen: hier klicken.

2. Data: 2006-11-15 10:07:30

Temat: Re: [Makaron] Co zamiast Malmy?
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> czemu sam nie robisz makaronu to takie proete a jakie doznania. żaden
> sklepowy makaron nie dorówna świeżymu zrobionemu na jajkach ( dużej ilości
> jajek) do tego jeśli jeszcze masz maszynkę do walkowania a jaka
> satysfakcja przy pracy...

zdecydowanie popieram, nigdy nie kupuję makaronu, nie ma porównania w smaku,
nawet z najgorszej mąki

proporcja 40 dag mąki i 3-4 jajek to najlepszy makaron

Andrzej

4. Data: 2006-11-15 10:14:47

Temat: Re: Co zamiast Malmy?
Od: "J-23" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czemu sam nie robisz makaronu to takie proete a jakie doznania...

Hm!
Kiedys jedna pani mowiac ze nigdy nie kupuje gotowego makaronu, bo to
swinstwo ostatnie - zaserwowala mi zupke z makaronikiem w postaci
literek. Kiedys takie byly i nie wiem czy sa aktualnie dostepne. Jak ja
spytalem w jaki sposob rzeczone literki zrobila, to sie wsciekla.
pozdr/J-23

5. Data: 2006-11-15 10:25:28

Od: "Maria" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> napisał w wiadomości
> [...]
> die bei mir bis jetzt 1469 Spammails entfernt hat.
> Für private Anwender ist SPAMfighter völlig kostenlos!

Dużo lepszy i tańszy jest makaron Lubella.

6. Data: 2006-11-15 10:28:04

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sklepowy makaron nie dorówna świeżymu zrobionemu na jajkach ( dużej ilości
> jajek) do tego jeśli jeszcze masz maszynkę do walkowania a jaka

Makaron może i zrobisz, ale spaghetti to już nie.

pozdrawiam,
Lesława Jaworowska
--
Człowiek nie jest w stanie pojąć wszystkiego do końca,
dlatego też to nie wstyd, że popełniamy błędy,

7. Data: 2006-11-15 10:34:12

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> Makaron może i zrobisz, ale spaghetti to już nie.

no to się mylisz i to bardzo

8. Data: 2006-11-15 10:36:07

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> Makaron może i zrobisz, ale spaghetti to już nie.

Dodam jeszcze dlaczego. Ponieważ spaghetti jest poddawane, w przeciwieństwie
do "zwykłych" makaronów procesowi pastyfikacji. (Stąd włoska nazwa makaronu
to pasta).

Pastyfikacja jest procesem mechanicznym, który umożliwia wytwarzanie
makaronu pod bardzo wysokim ciśnieniem. Na skutek takiego działania wokół
makaronu tworzy się błonka ochronna, która znacznie ogranicza
galaretowacenie skrobi podczas gotowania, jednak tylko wtedy, gdy trwa ono
krótko (al dente) czyli maksymalnie 5 do 6 minut.

A odpowiadając na pytanie Juf - dla mnie najbardziej podobne do Malmy jest
spaghetti firmy Primo Gusto, ale nie wiem, czy Tobie będzie odpowiadać.

pozdrawiam,
Lesława Jaworowska
--
"Kobiety są cudownie praktyczne. O wiele praktyczniejsze od nas.
W pewnego rodzaju sytuacjach często zapominamy wspomnieć o małżeństwie,

9. Data: 2006-11-15 10:40:37

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisal w wiadomosci
> lesia zainwestuj w siebie.
> http://www.galeriakuchenna.pl/index.php?id3=10&id4=1
&id5=8&pokaz=1&sid=85a59ddfe6d78e77d8409f1188497796

Przemysle to :-)
Ale to nadal nie bedzie "pasta" tylko "zwykly" makaron ;-P

pozdrawiam,
Lesława Jaworowska
--
Im bardziej Puchatek zaglądał do środka,
tym bardziej tam Prosiaczka nie było (A. Milne)

10. Data: 2006-11-15 10:58:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"clafoutis" <c...@i...pl> wrote in message

> lesia zainwestuj w siebie.
>
> http://www.galeriakuchenna.pl/index.php?id3=10&id4=1
&id5=8&pokaz=1&sid=85a59ddfe6d78e77d8409f1188497796

Tu jest inna maszynka:
http://www.porkert.cz/vyrobky/nu30.htm

1kg maki, moze byc semola na 10 jajek - nie dodawac wody...

A tu o pascie:
http://www.cibo360.it/alimentazione/cibi/cereali/der
ivati/pasta.htm

CIEKAWE