Makaron zapiekany z kiełbasą - chwalę

1. Data: 2004-05-21 07:22:49

Temat: Makaron zapiekany z kiełbasą - chwalę
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam wczoraj makaron zapiekany z kiełbasą według przepisu Moniki Zarczuk
i bardzo mi smakował, polecam.
Moje proporcje były takie:
Makaron typu wstążki, świderki - 2 szklanki suchego, ugotować al dente
Kiełbasy 2 kawałki (takie "standard" kawałki), pokrojone w kostkę
Cebule 2 duże w kostkę
10 dkg pieczarek w kostkę
10 dkg sera żółtego startego
4 czubate łyżeczki koncentratu pomidorowego
sól, pieprz, słodka papryka, zioła prowansalskie.

Wszystko wymieszać, nałożyć do nasmarowanego tłuszczem naczynia
żaroodpornego i zapiekać ok. 20 minut w temperaturze ok. 180 stopni.

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
* freddie mercury*

1. Data: 2004-05-21 07:34:12

Temat: Re: Makaron zapiekany z kiełbasą - chwalę
Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> w
news:c8kao6$2it$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
> Zrobiłam wczoraj makaron zapiekany z kiełbasą według przepisu Moniki
> Zarczuk

Przeprowadź się jeszcze do akademika i ugotujesz zupę z gwoździa. :P
/Alicja mi czasem podobne propozycje serwuje, nie na darmo parę lat
w akademikach spędziła./

--
Konrad J. Brywczyński GG:1528179
http://www.boeing.com/news/releases/2003/q2/nr_03051

1. Data: 2004-05-21 07:38:18

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn napisał(a):
> [...]
> 10 dkg sera żółtego startego
> 4 czubate łyżeczki koncentratu pomidorowego
> sól, pieprz, słodka papryka, zioła prowansalskie.
===
Jak jeszcze dorzucisz kapustę (tą młodą) to będą niezłe łazanki.

waldek
===

1. Data: 2004-05-21 08:37:06

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ===
> Jak jeszcze dorzucisz kapustę (tą młodą) to będą niezłe łazanki.

No widzisz, co człowiek to opinia, bo dla mnie od dziecka łazanki były
potrawą postną i zamiast młodej kapusty była zawsze kiszona :).

1. Data: 2004-05-21 08:38:49

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeprowadź się jeszcze do akademika i ugotujesz zupę z gwoździa. :P
> /Alicja mi czasem podobne propozycje serwuje, nie na darmo parę lat
> w akademikach spędziła./

Ale to fajne jest - właśnie takie proste i przaśne. :)

KingAM
(czekam na młode ziemniaki, coby je sobie ze zsiadłym mlekiem zszamać)

1. Data: 2004-05-21 08:43:40

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> Jak jeszcze dorzucisz kapustę (tą młodą) to będą niezłe łazanki.

Hm, a ja zawsze myslałam,że łazanki to kwadraciki (tak! :) ) lub romby z
ciasta makaronowego, a od naszej inwencji już zależy, z czym jedzone.

A nie, że dodanie kapusty do makaronu uczyni z niego łazanki ;)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-05-21 08:57:33

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

news:c8kf6q$len$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

> Ale to fajne jest - właśnie takie proste i przaśne. :)

Ja nie mówię, że nie. Ja lubię sobie np. odsmażyć jakieś świderki
ze skwarkami, wbić w to jajo...

--
Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

1. Data: 2004-05-21 09:20:38

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 21 May 2004 09:34:12 +0200, na pl.rec.kuchnia, Konrad Brywczyński
napisał(a):

> Przeprowadź się jeszcze do akademika i ugotujesz zupę z gwoździa. :P
> /Alicja mi czasem podobne propozycje serwuje, nie na darmo parę lat
> w akademikach spędziła./

Nie kpij, bo takie dania są całkiem fajne, jeśli trzeba zrobić coś szybko,
bo np. wróciło się z całodniowej wyprawy rowerowej i nikt już nie ma ochoty
na wielkie gotowanie. Albo kiedy ma się lenia ;) albo kiedy zostają skrawki
wędlin i chce się je jakoś wykorzystać. Ja nie mieszkałam w akademikach, a
tym bardziej nie gotowałam sobie w czasie nauki, a jednak tego typu dania
robię czasami, ku radości mojej rodziny :) Nazywamy je "misz-masz" albo
"sprzątanie lodówki" i są bardzo smaczne :)

Mój makaron Misz-masz:

Na oleju podsmażam pokrojoną w kostkę cebulę, pokrojone w kostkę lub paski
wędliny (różne, w zależności, co zalegało w lodówce), resztki mięs, jeśli
też jakieś były usmażone, upieczone, ugotowane. Czasami dodaję do tego
startą na tarce do warzyw marchewkę, ale nie zawsze. Kiedy jest usmażone,
mieszam z ugotowanym makaronem. Doprawiam solą, pieprzem, curry. Czasami
dodaję wyciśnięty przez praskę czosnek, chwilę jeszcze podduszam i gotowe.
Nie polewam tego żadnym sosem. Posypuję koperkiem, natką pietruszki (jak
mam, jeśli nie mam, też żaden dramat).
Ile by tego makaronu nie wyszło, znika wszystko ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-05-21 09:40:52

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No widzisz, co człowiek to opinia, bo dla mnie od dziecka łazanki były
> potrawą postną i zamiast młodej kapusty była zawsze kiszona :).
===
He, he. Spróbuj z młodą. Pycha. Tyle, że powinno się ją nieco dokwasić. A,
co postności, to zamiast kiełbasy najlepsze są ze skwarkami z boczku :-)

waldek
===

1. Data: 2004-05-21 09:48:14

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisał(a):

> [...]
> jedzone.
>
> A nie, że dodanie kapusty do makaronu uczyni z niego łazanki ;)
Basia Ortodoks. Świderki są ok. Kolanka też. Chodzi o potrawę, a nie o
słownik.
Pewnie, że mogą być łazanki z serem, itd., mogą być też same, a klasycznie
są kwadratowe.
Trzeba być elastycznym :-) Jeśli cię to dręczy, to niech będą kluski z
kapustą, dobrze?

waldek
===

jajecznica byla a co z mozdzkiem?