Mała wierzba

21. Data: 2005-03-15 01:46:17

Temat: Re: Mała wierzba
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://szymanowski.pl/site/index.php?menu=katalog&id
=77&rodzaj=kl&lang=
> http://www.szmit.com.pl/szmit/rys6.jpg
> Ta wierzba przyrasta koło centymetra rocznie, a w zeszłym roku miałam
nawet
> jeden kwiatek:-D Rozmnaża się przez sadzonkowanie.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Nie wygląda zachęcająco, dobrze, że jej nie mam.

Pozdrawia gustujący w eleganckich roslinach
boletus

22. Data: 2005-03-15 11:48:28

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ta wierzba przyrasta koło centymetra rocznie, a w zeszłym roku miałam nawet
> jeden kwiatek:-D Rozmnaża się przez sadzonkowanie.

Czy wiesz ,jak z jej wytrzymałością na mróz? Takiego karzełka chętnie
potrzymałabym parę lat na balkonie.Ale-szczerze mówiąc-mam już dość
owijania doniczek na zimę.Sporo tego jest zawsze do zabezpieczania.

Pozdrawiam, Lilka

23. Data: 2005-03-15 13:02:45

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilka" <l...@t...pl> napisał w wiadomości

> Czy wiesz ,jak z jej wytrzymałością na mróz? Takiego karzełka chętnie
> potrzymałabym parę lat na balkonie.Ale-szczerze mówiąc-mam już dość
> owijania doniczek na zimę.Sporo tego jest zawsze do zabezpieczania.

Spędza zimy w ogrodzie bez zabezpieczenia. Ale jeśli uprawiasz cokolwiek w
doniczce na balkonie, to warunki są diametralnie odmienne od otwartego
gruntu, i niezależnie od rośliny doniczki zawsze muszą być izolowane
cieplnie.

Pozdrawiam, Basia.

P.S. Moim zdaniem jest to roślina wprawdzie nieco ponura, ale szalenie
elegancka:)

24. Data: 2005-03-15 14:37:17

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nawet
> jeden kwiatek:-D Rozmnaża się przez sadzonkowanie.

Fajne adresy, szczególnie ten pierwszy bo każdy krzew jest na zdjęciu :-)
Rzeczywiście malutka ta wierzba ! ale w jednym źródle napisali 20cm a w
innym 90-180 cm?
Rozbieżność spora. Zawsze najbardziej przemawiający do wyobrażni jest
przyrost roczny, choć on tez zmienia sie chyba w miarę jak roślina podrasta?
Nie mam powodu żeby nie wierzyć Grupowiczom, tak więc właczam tę wierzbę do
roślin atrakcyjnych :-)
Wszystko co po mału rośnie bardzo mi się podoba.
Chociaż niektóre krzewy mimo, że maja w nazwie"nana" potrafią wyrosnąć
naprawdę spore ! tylko trwa to odpowiednio dłużej.
pozdrawiam, Bogda

25. Data: 2005-03-15 14:56:19

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko co po mału rośnie bardzo mi się podoba.

Niby tak ale nie wszystko....
Kupiłam kiedyś malutki świerk Inversa [ze względów finansowych] i proszę go od
lat aby rósł szybciej :))) Podobnie płaczący buczek :))

Pozdrawiam, Krystyna

26. Data: 2005-03-15 16:58:21

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
go od
> lat aby rósł szybciej :))) Podobnie płaczący buczek :))

Kiedyś podrosną :-)) i jestem pewna, ze będą to zawsze Twoje "perełki"
Ja z tych mniejszych najbardziej lubię - Jałowiec łuskowaty Blue Star
(pięknie komponuje się z wrzosami)
Berberys thunbergii Atropurpurea Nana,
i Cyprysik groszkowy Sungold (Złotożółty karzeł wśród krzewów iglastych -
jak napisano w pewnej mądrej ksiażce)
Gdyby ktos szukał ogródkowych małych pięknosci - goraco polecam :-))
Natomiast dość popularne : Cyprysik "Nana Gracilis" oraz Żywotnik Aurea Nana
miałam okazję zobaczyć jako wiekowe krzewy wysokie dobrze ponad 2 metry i
tyleż szerokie - piękne ale napewno nie malutkie :-))
pozdrawiam, Bogda

27. Data: 2005-03-15 18:24:05

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d173t7$odv$1@wejherowo.who.vectranet.pl Bogda
<b...@w...pl> napisał(a):

> ... z tych mniejszych najbardziej lubię - Jałowiec
> łuskowaty Blue Star (pięknie komponuje się z wrzosami)

Hejka. Podzielam Twoje zdanie. To rzeczywiście wyjątkowo piękny
iglaczek. Taka gwiazdka w ogrodzie. :-)

> Berberys thunbergii Atropurpurea Nana,

Tego mamy od zeszłego roku i na razie czekamy jaki da efekt.

> i Cyprysik groszkowy Sungold (Złotożółty karzeł wśród krzewów
> iglastych - jak napisano w pewnej mądrej ksiażce)

Cyprysików groszkowych raczej unikam ze względu na szarą pleśń, ale już
go sobie zapisałem w kajecie. ;-)

> Natomiast dość popularne : Cyprysik "Nana Gracilis" oraz Żywotnik
> Aurea Nana miałam okazję zobaczyć jako wiekowe krzewy wysokie dobrze
> ponad 2 metry i tyleż szerokie - piękne ale napewno nie malutkie :-))

Nasz Nana Gracilis od trzech lat chyba nie urósł ani odrobinę. :-( Już
go nawet przesadziłem w inne miejsce. Może ktoś mi podpowie, co zrobić,
jakie mu zapewnić warunki, żeby zaczął rosnąć?
Pozdrawiam wolitywnie Ja...cki

28. Data: 2005-03-15 18:57:57

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:d173t7$odv$1@wejherowo.who.vectranet.pl Bogda
> >
> Cyprysików groszkowych raczej unikam ze względu na szarą pleśń, ale
już
> go sobie zapisałem w kajecie. ;-)

Jeśli jesteś cierpliwy to dopisz sobie w kajecie, że sadzonka od Bogdy
niewykluczona :-)
Ten nie choruje :-) mam inny groszkowy "Boulevard" to rzeczywiście wygląda
bardzo nieciekawie :-

> [...]
> go nawet przesadziłem w inne miejsce. Może ktoś mi podpowie, co zrobić,
> jakie mu zapewnić warunki, żeby zaczął rosnąć?

Myślę, że jeśli nie choruje to tylko czekać !
Mam taki upatrzony ogród w swoim miescie, w którym rośnie ten cyprysik
wielkości małego drzewa, jak chcę nacieszyć oko to jadę i patrzę - nie wiem
ile on ma lat ale dech zapiera :-))
Na pocieszenie mój też słabo rośnie, w tym roku będę go przesadzać bo myślę,
że ma za dużo cienia a w perspektywie to i za mało miejsca.
pozdrawiam, Bodga

29. Data: 2005-03-15 19:00:15

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupiłam kiedyś malutki świerk Inversa [ze względów finansowych] i proszę
go od
> lat aby rósł szybciej :))) Podobnie płaczący buczek :))
>
> Pozdrawiam, Krystyna

Do maruderów się tak nie mówi.
Wystarczy pokazać im siekierę.

Pozdrawia zdecydowanie boletus

30. Data: 2005-03-15 19:19:09

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

| Fajne adresy, szczególnie ten pierwszy bo każdy krzew jest na zdjęciu :-)
| Rzeczywiście malutka ta wierzba ! ale w jednym źródle napisali 20cm a w

Niektórzy podają wysokość po kilku (zazwyczaj 10 latach, choć nie jest to
reguła), inni wzrost ostateczny. M.in. stąd różnice.

Pozdrawiam, Basia.

Córka marnotrawna wraca i pyta ;-))
Roze i clematisy
KTO COŚ WIE NA TEMAT-Lampa HQI-akwariowa??????????
Czy was tez juz nosi?;)
fotografia