Mała wierzba

1. Data: 2005-03-11 17:38:04

Temat: Mała wierzba
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mała wierzba ale ładna by mi się przydała. Tak ok 50-70 cm, najlepiej o
symetrysznym półkolistym pokroju. Ewentualnie mogę ciąć, byle gęsta była.

Co doradzicie?

Pozdrawiam

Marta

2. Data: 2005-03-11 18:20:18

Temat: Re: Mała wierzba
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mała wierzba ale ładna by mi się przydała. Tak ok 50-70 cm, najlepiej o
> symetrysznym półkolistym pokroju. Ewentualnie mogę ciąć, byle gęsta była.

> [...]

Witam,
mam wierzbę (również szczepki:-), ale nie znam dokładnej nazwy. Znam jej
określenie jako wierzba krzewiasta.
Rośnie w kulę jest bardzo ładna - ale nie aż taka mała !!
Ja pozwoliłam jej wyrosnąć do ok 1,5 m, teraz to juz tnę!
Posadziłam też na próbę sadzonke wierzby Hakuro- nishiki (szczepkę wzięłam z
bardzo popularnej formy piennej) wydaje mi się, że też będzie rosła w formie
kuli lub półkuli - zależały jak się przytnie. Ta wierzba ma kolorowe
różowo -biało zielone listki :-)-napewno ją wszyscy znaja!
pozdrawiam, Bogda

3. Data: 2005-03-11 18:34:58

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Mała wierzba ale ładna by mi się przydała. Tak ok 50-70 cm, najlepiej o
| symetrysznym półkolistym pokroju. Ewentualnie mogę ciąć, byle gęsta była.
|
| Co doradzicie?

Salix purpurea 'Nana'. Teoretycznie do 1-1,5 m, ale skoro chcesz ciąć :-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2005-03-11 18:35:11

Od: "svojak" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja poszedłem w teren,poszukałem odpowiedniego drzewka(wierzby) i uciąłem
konar o grubości około 7-10 cm na długość nie całego metra,poprzycinałem i
tak przygotowany materiał wsadziłem do ziemi.Trzeba trochę cierpliwości
zanim się przyjmie i tylko od osoby opiekującej się zależy kształt i
wysokość.... ;))
Powodzenia i pozdrawiam
Bogusław

5. Data: 2005-03-11 18:35:12

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Mar 2005 19:20:18 +0100, Bogda napisał(a):

> [...]
> kuli lub półkuli - zależały jak się przytnie. Ta wierzba ma kolorowe
> różowo -biało zielone listki :-)-napewno ją wszyscy znaja!

Ja potrzebuję czegoś znacznie mniejszego i zielonych lub o srebrzystych
liściach.

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2005-03-11 18:57:54

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" napisała:
> Ja potrzebuję czegoś znacznie mniejszego i zielonych lub o srebrzystych
> liściach.

W zeszłym roku posadziłem wierzbę siwą odm. wąskolistna.
Tutaj coś pisze:
http://www.apotrzebowski.neo.pl/opisy/lisciaste/lisc
iaste3.htm
Ja jeszcze nie mam z nią żadnych doświadczeń, nasadzenia dokonałem latem.
Wyglądała ładnie, liście srebrzyste.
Pozdrowienia

--
Jerzy Wierzchnicki
http://ogrodniczek.republika.pl/

7. Data: 2005-03-11 19:17:34

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mała wierzba ale ładna by mi się przydała. Tak ok 50-70 cm, najlepiej o
> symetrysznym półkolistym pokroju. Ewentualnie mogę ciąć, byle gęsta była.
>
> Co doradzicie?

Przyjechać,uciąć i ukorzenić sobie :-)
Salix purpurea nana.Taka jak ta;
http://www.krzewy.pl/Salix_nana/wierzba_purp.htm

Pozdrawiam
Teresa

8. Data: 2005-03-11 19:21:49

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Mar 2005 20:17:34 +0100, Kronopio napisał(a):

> Przyjechać,uciąć i ukorzenić sobie :-)
> Salix purpurea nana.Taka jak ta;
> http://www.krzewy.pl/Salix_nana/wierzba_purp.htm

Ty tak nie zapraszaj bo jutro się wybieram do Katowic:D

Dzięki za radę, ładna jest:)

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2005-03-11 19:22:51

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Mar 2005 19:34:58 +0100, Basia Kulesz napisał(a):

> Salix purpurea 'Nana'. Teoretycznie do 1-1,5 m, ale skoro chcesz ciąć :-)

No ewentualnie mogę:)
Sekatorów u mnie dostatek:)

Pozdrawiam
Marta

10. Data: 2005-03-11 19:31:08

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Fri, 11 Mar 2005 20:17:34 +0100, Kronopio napisał(a):

> Ty tak nie zapraszaj bo jutro się wybieram do Katowic:D

O której ?

Pozdrawiam
Teresa

Córka marnotrawna wraca i pyta ;-))
Roze i clematisy
KTO COŚ WIE NA TEMAT-Lampa HQI-akwariowa??????????
Czy was tez juz nosi?;)
fotografia