Małe przyjęcie?

1. Data: 2004-03-24 19:19:13

Temat: Małe przyjęcie?
Od: "Ania P" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześc.
Mam małe pytanko, w sobote robię małe spotkanie dla ok. 10ciu osób i
chciałabym coś podac do jedzenia ale nie kanapki czy sałatke jarzynową:-).
Ma to raczej byc przekąska do ciastek, paluszków i innych takich rzeczy.
Taka rzeczrzeby była szybka i łatwa do zrobienia i nie skomplikowana a była
ciekawa i oryginalna. Jesli ktoś ma sprawdzoną pychotkę to prosze o
przepisik lub propozycje.
Smacznie pozdrawiam.

--
Ania P
Kraków

1. Data: 2004-03-24 20:16:54

Temat: Re: Małe przyjęcie?
Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Ja ostatnio robię kiełbaski w ciescie (przepis z grupy), są smaczne,łatwe w
przygotowaniu, mozna przygotować wcześniej i ułożone na blaszce wstawić do
lodówki i jak przyjdą goscie to dopiero z nimi do piekarnika, no i wazne
zawsze się udają.

200 g twarozku homogenizowanego (naturalnego)
6 lyzek mleka
6 lyzek oleju
1 lyzeczka soli
300 g maki
1 proszek do pieczenia

Z powyzszych skladnikow zagniesc ciasto, dokladnie wyrobic i rozwalkowac
cieniutko jak na pierogi. Pokroic na prostokaty w zaleznosci od wielkosci
parowek. Najlepsze sa male (krotkie) parowki, ja stosuje zazwyczaj Pyszne z
Morlin. Zawijac parowki w ciasto i piec w piekarniku na zloty kolor (ok. 220
stopni).
Mozna parowki owinac plastrem sera, co znacznie podwyzszy walory smakowe,
jednakze ser lubi wyplywac. Mozna tez na parowki polozyc po plasterku sera.
Podawac z keczupem lub majonezem lub musztarda, jak kto lubi!

Ostatnio nie miałam serka homogenizowanego to dałam jogurt naturalny i tez
były OK. Parówki można zastąpic kiełbaskami jak ktoś woli.

Aneta

1. Data: 2004-03-25 04:27:10

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 24 Mar 2004 20:19:13 +0100, na pl.rec.kuchnia, Ania P napisał(a):

> Ma to raczej byc przekąska do ciastek, paluszków i innych takich rzeczy.
> Taka rzeczrzeby była szybka i łatwa do zrobienia i nie skomplikowana a była
> ciekawa i oryginalna.

Moja koleżanka uraczyła nas ostatnio szparagami w szynce, które były
przepyszne. Bierzesz plaster szynki, smarujesz go w środku twarożkiem
Almette, kładziesz na tym 2, 3 szparagi z puszki i zwijasz. Gotowe.
:)

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-03-25 08:32:52

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania P, 2004-03-24 20:19, wrote...

> [...]
> Ma to raczej byc przekąska do ciastek, paluszków i innych takich rzeczy.

Aniu!

Jęsli przekąska to polecam do chipsow czy paluszków różnego rodzaju dipy..
np. taki:

mały kubek majonezu
mały kubek śmietany
pół kubka musztardy (takiej szklanki)
3-4-5-6- (....) (jak kto lubi) ząbków czosnku
ja bardzo lubię, więc zazwyczaj daję 1- 2 główki! :)
koperek - mały pęczek (drobno posiekany)

Wszystko wymieszac - maczać w tym słone paluszki(takie grube), czy
chipsy i zjadać

do tego dobre, zimne piwko :)

no i te kiełbaski co ci Anet przepis podała można w tym maczać.
i szparagi Evuni tez by się chyba nie obraziły.. :)
chociaż to już "de gustibus......"
--
pozdrawiam b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

1. Data: 2004-03-25 08:50:52

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania P napisała:

> [...]
> Taka rzeczrzeby była szybka i łatwa do zrobienia i nie skomplikowana a była

Sprawdzone: kruche babeczki lub pierożki z ciasta kruchego lub
francuskiego, z pieczarkami, mięsem, szpinakiem z fetą, nadzieniem
serowym, cebulowym... - różne mogą być nadzienia, im więcej
przygotujesz, tym będzie ciekawiej i miło patrzeć, jak goście zaglądają,
co też im się teraz trafi :). Podobnie ptysie z pikantną nadziewką,
znakomite do wina czy piwa. Przygotowujesz wcześniej, w krytycznym
momencie tylko wkładasz do piekarnika, po kilkunastu monutach gotowe na
stół.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-03-25 09:02:41

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk wrote:
> [...]
> znakomite do wina czy piwa. Przygotowujesz wcześniej, w krytycznym
> momencie tylko wkładasz do piekarnika, po kilkunastu monutach gotowe

Ja robilam ptysie, ale z nadzieniem "na zimno". Czy dobrze zrozumialam, ze
najpierw pieczesz ptysie, potem je nadziewasz i ponownie zapiekasz?
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-03-25 09:16:11

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Ladorucka napisał:

> Ja robilam ptysie, ale z nadzieniem "na zimno". Czy dobrze zrozumialam, ze
> najpierw pieczesz ptysie, potem je nadziewasz i ponownie zapiekasz?
> --
Jasne :) Ptysie mogą poleżeć trochę, więc robię więcej, są uniwersalne,
wariant pikantny i słodki nie wymagają zróżnicowanego ciasta.

Ptysie są upieczone wcześniej, nadzianki zrobione tego dnia, kiedy
goście - jak już przyjdą, nadziewam i zapiekam przez chwilkę.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-03-25 09:24:23

Od: "Dorcia" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania P" <> napisał w wiadomości

> Taka rzeczrzeby była szybka i łatwa do zrobienia i nie skomplikowana a
była
> ciekawa i oryginalna. Jesli ktoś ma sprawdzoną pychotkę to prosze o

polecam szynkę zapiekaną z farszem serowo pieczarkowym (składniki daje wg
uznania lub zapotrzebowania ):
okrągłe plastry szynki (jak największe)
pieczarki
cebulka
żółty ser
śmietana
białe wino
cebulkę i pieczarki pokroić drobno i podsmażyć na masełku ,doprawić solą i
pieprzem , podlać białym winem (ok 1/2 szklanki)i śmietaną , na koniec dodać
pokrojony w kostkę żółty ser i mieszać do momentu jego roztopienia ,
na plastry szynki nałożyć farsz ,zrolować , ułożyć w naczyniu żaroodpornym ,
na wierzch położyć plastry pomidorów , całość posypać tartym żółtym serem .
Zapiekać ok 30min

smacznego !
pozdr,dorcia

1. Data: 2004-03-25 12:26:38

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 25 Mar 2004 09:32:52 +0100, na pl.rec.kuchnia, bella napisał(a):

> 3-4-5-6- (....) (jak kto lubi) ząbków czosnku
> ja bardzo lubię, więc zazwyczaj daję 1- 2 główki! :)

Czosnek siekasz, wyciskasz przez praskę czy jeszcze jakoś inaczej
rozdrabniasz ? Jak najlepiej ? :)

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-03-25 12:56:12

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Evunia, 2004-03-25 13:26, wrote...

> Czosnek siekasz, wyciskasz przez praskę czy jeszcze jakoś inaczej
> rozdrabniasz ? Jak najlepiej ? :)

Przez praske..
wtedy jak sie wymiesza to wszytsko to ma fajny smak i konsystencje ( nie
trzba gryzc czosnku :)

Serdecznie polecam - zwlaszcza do chipsow i smazonych ziemniaczkow :)

b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

Knorr-Pascal
Majówka
polecam likier kokosowy
mleko w proszku - kilka pytań