Marmurowy blat do kuchni?

1. Data: 2004-07-28 08:26:50

Temat: Marmurowy blat do kuchni?
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Właśnie mam zamiar kupić blat do kuchni. Zdecydowaliśmy się na biały, udajcy
marmur... Tylko że dzisiaj już od kilku osób usłyszałem że blaty z
prawdziwego marmuru wcale nie mają jakichś powalających cen i powinienem się
zastanowić nad kupnem takowego.

Czy ktoś wie jak kształtują się ceny takich blatów? Do mojej kuchni
potrzebne jest jakieś 1.5mb (głębokość: 60cm). Meble solidne, z litego
drewna (sosna) więc ciężar chyba nie będzie problemem (właśnie, ile to może
ważyć? :)...

Zastanawiam się też czy będzie można taką płytę marmurową bez obaw położyć
na moich szafkach - leżałaby na 1.2m szafek a ok. 30 cm by wisiało z boku...
Dla orientacji zdjęcie: http://www.hybrid.pl/~joshua/domek/domek_01.jpg

No i pytanie: gdzie w Krakowie w ogóle się kupuje takie rzeczy? Możecie
polecić jakiś zakład?

Byłbym dźwięczny za w miarę szybkie odpowiedzi - zakup blatu to kwestia
dnia-dwóch...

Jacek Osiecki
j...@c...pl
GG: 3828944

1. Data: 2004-07-28 09:46:47

Temat: Re: Marmurowy blat do kuchni?
Od: "wjz" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> marmur... Tylko że dzisiaj już od kilku osób usłyszałem że blaty z
> prawdziwego marmuru wcale nie mają jakichś powalających cen i powinienem

Chyba chodzi Ci i blat granitowy ? Marmur w kuchni raczej sie nadaje,
poniewaz jest skala wapienna latwo chlonaca wode, wiec kazde jego polanie
ciecza (woda czy czymkolwiek innym) po pewnym czasie bedzie skutkowalo
plamami. Marmur jest ok na parapety czy obudowe kominka, ale do kuchni bym
nie polecal.
Natomiast granit jest z cala pewnoscia troche drozszy niz marmur.

pzdr
W.

1. Data: 2004-07-28 10:22:52

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Jul 2004 11:46:47 +0200, wjz napisał(a):

> [...]
> ciecza (woda czy czymkolwiek innym) po pewnym czasie bedzie skutkowalo
> plamami. Marmur jest ok na parapety czy obudowe kominka, ale do kuchni bym

OK, dzięki za tę informację :)
Nie wiedziałem o tym - myślałem że taki gładki kamień to nic nie wchłania...
W każdym razie chodzi mi o ładny, kamienny blat - z typową strukturą,
oczywiście wyszlifowany tak by był idealnie gładki.

> Natomiast granit jest z cala pewnoscia troche drozszy niz marmur.

A orientacyjne ceny...? Nigdzie nie mogę znaleźć cenników takich blatów...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004

1. Data: 2004-07-28 11:48:56

Od: "Variete" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A orientacyjne ceny...? Nigdzie nie mogę znaleźć cenników takich blatów...

Nie możesz zadzwonić i zapytać po prostu o cenę do firmy, która ma w swej
ofercie sprzedaż takich blatów? Namiary do firmy kamieniarskiej znajdziesz
spokojnie w internecie.

Pozdrawiam. Variete.

1. Data: 2004-07-28 12:28:31

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Jul 2004 13:48:56 +0200, Variete napisał(a):

> Nie możesz zadzwonić i zapytać po prostu o cenę do firmy, która ma w swej
> ofercie sprzedaż takich blatów? Namiary do firmy kamieniarskiej znajdziesz
> spokojnie w internecie.

Może wolę nie płacić za telefon? :)
Po prostu liczyłem na to, że choć jedna osoba na grupie wie ile taki blat
może kosztować - ale wygląda na to że nie...

Poza tym pytałem też o godne polecenia firmy w Krakowie które tym się
zajmują - tego w google nie znajdę...

1. Data: 2004-07-28 12:30:41

Od: "giga" <g...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może wolę nie płacić za telefon? :)
> Po prostu liczyłem na to, że choć jedna osoba na grupie wie ile taki blat
> może kosztować - ale wygląda na to że nie...

W czerwcowych "Czterech Katach" podali nastepujace przedzialy cenowe blatu:

1. Laminat : od 60 zl/mb
2. Kompozyt: 950-2000 PLN/mb
3. Kamien: granit - od 900 PLN, konglomerat - od 1000 zl/mb
4. Drewno: od 30 zl/mb
5. Ceramika: od 40 zl/mb
6. Metal: od 600 PLN/mb

--
giga

1. Data: 2004-07-28 12:52:53

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Jul 2004 14:30:41 +0200, giga napisał(a):

> W czerwcowych "Czterech Katach" podali nastepujace przedzialy cenowe blatu:

> 1. Laminat : od 60 zl/mb
> 2. Kompozyt: 950-2000 PLN/mb
> 3. Kamien: granit - od 900 PLN, konglomerat - od 1000 zl/mb

Dzięki, to rozwiązuje wszystkie moje wątpliwości :)

1. Data: 2004-07-28 16:46:32

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

blatów...

Ceny plyt granitowych zaczynaja sie od 300 zl/m2, tylko nie wiem czy te
najtansze nie sa za cienkie na duzy blat.
Ja mam w lazience parapet i dwie poleczki z takiej plyty, bialej z
delikatnymi zylkami. Nie ma plam, odporne na wode. Bylo raz zagruntowane
jeszcze w firmie, od ktorej kupowalam..
Placi sie albo od powierzchni blatu (w tym obrobka brzegow), albo za metr
kwadratowy blatu + obrobka brzegow za metr biezacy.
W sumie cena wychodzi podobnie, ale warto zapytac na wstepie, zeby nie byc
zaskoczonym ze plyta tania, a tu nagle kaza doplacac za obrobke brzegow.
Za powierzchnie elemento wycietych z blatu (np. pod zlew) tez placisz, wiec
warto je wykorzystac np. na siedziska stolkow.
W firmie gdzie kupowalam procedura zakupu blatow jest taka, ze wymierzaja
wszystko i sami klada blat na szafki, tylko wtedy to juz musi byc ustawienie
docelowe na gotowych szafkach - wtedy dostajesz gwarancje na blat.
W adresach Ci nie pomoge, mam rozeznanie w sklepach warszawskich.
Pozdrawiam
Julka

1. Data: 2004-07-28 22:08:57

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Jul 2004 18:46:32 +0200, Julita napisał(a):

> Ceny plyt granitowych zaczynaja sie od 300 zl/m2, tylko nie wiem czy te
> najtansze nie sa za cienkie na duzy blat.

[...]

> Placi sie albo od powierzchni blatu (w tym obrobka brzegow), albo za metr
> kwadratowy blatu + obrobka brzegow za metr biezacy.

Dzięki - teraz już wiem jaki rząd wielkości to jest i ile problemów z tego
wynika :)
Jako że kuchnia wielka nie jest (blat zaledwie 1,5m) - pójdę na łatwiznę i
kupię klasyczny blat z płyty paździerzowej (koszt jakieś 70zł)... Pomijając
już koszty - nie wiem czy miałbym zdrowie do szukania firmy kamieniarskiej,
dwóch wizyt fachowców w domu i dosyć długiego czekania :)

P.S. Ech, myślałem że największy problem to będzie zakup blatu - a dzisiaj
kilka sklepów złaziliśmy za głupimi wkładkami do szuflad na sztućce, bez
sukcesu... :) O wypracowywaniu kompromisu przy wyborze zastawy i sztućców to
w ogóle szkoda gadać - kiedy ja sam już nie wiem jakie talerze chcę... :)

Jacek Osiecki
j...@c...pl
GG: 3828944

1. Data: 2004-07-29 06:28:36

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w ogóle szkoda gadać - kiedy ja sam już nie wiem jakie talerze chcę... :)

A może chcesz o tym podyskutować...
np. o wyższości porcelany nad wyrobami typu "arcoroc", bo o kolorach to
sienie bardzo da...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Panele podłogowe - klej
Ceramika łazienkowa Jopex ?
Jak szybko usunąć klej spod płytek PCV??
Magnesowe napisy (slowa) na lodowki
Kuchnia z palnikami gazowymi na plycie ceramicznej