Maszt na antenę tv na kominie...

11. Data: 2010-04-03 09:08:09

Temat: Re: Maszt na anten? tv na kominie...
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-04-03 08:45, Jacek pisze:
> Z tym Dipolem, to? ch?opie wymy?li? ROTFL
> np. to si? nada? http://www.dipol.pl/cms_54.html
> Jacek

no to www.dipol.com.pl
pomyliłem domeny ;P

Pozdrawiam !!

12. Data: 2010-04-03 09:46:36

Temat: Re: Maszt na antenę tv na kominie...
Od: wolim <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Kwi, 10:10, "na102" <g...@P...FM> wrote:
> Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w
wiadomościnews:946be166-adb4-4f6c-81f5-d49bab46ac1a@
v20g2000yqv.googlegroups.com...

> [...]
> sporadycznie...
>
> Pozdry,
> /\/\\/\/
> Jak Ci siatkowa śnieży to daj  spokój pokojowej, jeżeli tylko Ci polsat
> potrzebny to kup yage na odpowiednie pasmo wykaz nadajników i  nr kanałów
> na których pracują masz tutajhttp://www.dipol.com.pl/dane_nadajnikow_tv_nazi
emnej_w_polsce_bib07.htm w
> dziale anteny  poszukaj yage która obejmie swym zakresem polsat .Jak wygląda
> yaga to chyba wiesz  a jak nie to przykładowa (o ile pamiętam to kojarzysz
> mi się z Wrocławiem wiec na ślęży jest to kanał59  czyli taka
f_19-elementowa_dipol_19...
> .Jeżeli Ci dalej będzie śnieżyc to dokupisz odpowiedni wzmacniacz.Zwrotnic
> itp dupereli nie potrzebujesz skoro zależy Ci  tylko na jednym kanale.
> pozdrawiam

Otóż to! Dzięki serdeczne.
Zanabędę po świętach :)

Czy do montażu i tegoż potrzebny jest fachowiec, czy wystarczy tylko
podłączyć przewodem antenowym do telewizora i odpowiednio skierować?

Pozdry,
/\/\\/\/

13. Data: 2010-04-03 10:10:21

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" <w...@i...pl> wrote in message
googlegroups.com...
> [...]

Czy do montażu i tegoż potrzebny jest fachowiec, czy wystarczy tylko
podłączyć przewodem antenowym do telewizora i odpowiednio skierować?

Przy słabym odbiorze (jeżeli pochodzi to od anteny - gdzieś na skraju
zasięgu) trzeba wybrać antenę selektywną a nie szerokopasmową, (czyli na
jeden kanał) i o dużej liczbie elementów (antena Uda Yagi), która
zagwarantuje duży zysk antenowy. Kabel też nowy np. Triset 113 PE żelowany,
małostratny. Jeżeli śnieżenie będzie występowało nadal proponuję kupić
wzmacniacz kanałowy selektywny (czyli na kanał nadajnika) a nie
szerokopasmowy. Złącza F - kompresyjne, uszczelniają kabel.

14. Data: 2010-04-03 10:15:05

Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Oprawienie kabla i zamontowanie na nim wtyczki oraz podłączenie drugiego
końca do puszki przy antenie nie jest jakoś specjalnie trudne a opisów w
necie też sie pewnie sporo znajdzie, wiec przeciętnie uzdolniony da radę :)

15. Data: 2010-04-03 12:20:02

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
> kupić wzmacniacz kanałowy selektywny (czyli na kanał nadajnika) a nie
> szerokopasmowy. Złącza F - kompresyjne, uszczelniają kabel.

Do złącz kompresyjnych potrzebna jest zaciskarka - moze w zakładzie
usługowym ktoś ci zaciśnie, to prosta czynność - na jedną antenę będzie
potrzeba tylko wtyk do telewizora dostosowany do gniazda w nim użytego.
Można też użyć nakręcanego na kabel...

16. Data: 2010-04-07 08:41:18

Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To moze ja sie podepne pod temat
Problem jest tez ze sniezeniem, ogolnie mowiac mam 1,5 programu, co jest
malo zadawalajace.
Nadajnik mam jakies 40 km od domu. Antena siatkowa ( wiem wiem , jest be )
Dokladniej, nadajnik to ten
http://radiopolska.pl/wykaz/pokaz_lokalizacja.php?pi
d=7
Teraz pytanie; Czy ktos moze poliecic konkretny model anteny tak zeby
wspolgral pasmowo (?) z tym nadajnikiem ? Wiem ze antena Yaga, tylko ktora ?

pozdrawiam

CeZ__134

17. Data: 2010-04-07 09:22:42

Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Teraz pytanie; Czy ktos moze poliecic konkretny model anteny tak zeby
> wspolgral pasmowo (?) z tym nadajnikiem ? Wiem ze antena Yaga, tylko ktora

e tam zaraz be, w pewnych warunkach te siatkowe są w zupełności
wystarczające.Jeżeli kiedyś Ci działała dobrze to prawdopodobnie wzmacniacz
szlag trafił. Co do Yagi to potrzebujesz z zakresem kanałów 21-60 np taka
jak podałem w poście wyżej

18. Data: 2010-04-07 09:34:56

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wzmacniacz kanałowy selektywny (czyli na kanał nadajnika) a nie
> szerokopasmowy. Złącza F - kompresyjne, uszczelniają kabel.

Koledzy tu się rozpędzili, wszystko będzie profesjonalne, fachowe i
dopasowane, ale umiar to też cenna rzecz. Kupa najróżniejszych urządzeń,
kilka anten, sumatory, wzmacnacze, kable...
Dobrze, żeby było dobrze, ale nie dajmy się zwariować.
(Ja mam na jednej siatkowej za 15zł wszystkie kanały bez śnieżenia.)

________MAT_______

19. Data: 2010-04-07 09:43:25

Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wzmacniacz szlag trafił. Co do Yagi to potrzebujesz z zakresem kanałów
> 21-60 np taka jak podałem w poście wyżej

Moge smialo powiedziec ze zaden z kanalow nie wyglada przyzwoicie..
Wzmacniacz wymienilem, poprawa minimalna, ale efekty nadal biedne .

CeZ__134

20. Data: 2010-04-07 09:44:19

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in message

> [...]
> Dobrze, żeby było dobrze, ale nie dajmy się zwariować.
> (Ja mam na jednej siatkowej za 15zł wszystkie kanały bez śnieżenia.)

Można mieszkać 1 km od anteny nadawczej i głowić się dlaczego jeszcze
lotniusko w domu się przebija...

Bateria termostatyczna
wanna akryl
Sprawdzenie różnicówki
Remont w mieszkaniu - wymieniać instalację elektryczną?
Pralka - jaka nie?