Re: Maszyny

From: "michal" <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.uzaleznienia
Subject: Re: Maszyny
Date: Thu, 13 Apr 2006 01:02:53 +0200

Użytkownik "ivi" napisał w wiadomości

> Zerwalam z nim. Nie wiem jak dlugo to wytrzymam. Przez ostatnie 2 dni znow
> przegral 800zl. Mam nadzieje ze bede konsekwentna i szybko do niego nie
> wroce, ale nie wiem czy naprawde tego chce...

Miejmy nadzieję, że to zerwanie będzie punktem zwrotnym w jego myśleniu. Mam
jednak takie przemyślenia...
Zostawienie człowieka samego z problemem narkotykowym czy uzależnieniem od
hazardu ma sens wtedy, kiedy człowiek naprawdę jest już blisko samego dna.
Pozbawienie go wtedy ogniska domowego, kiedy jest ono w jakiś sposób już
ukształtowane i stanowi jakąś część wspólnego dorobku - może spowodować u
uzależnionego szok, którego następstwem może być pozytywna zmiana sposobu
myślenia.
Trudno jednak przypuszczać, że zaledwie dwuletni okres waszego związku, to
jest to, co w skali całego jego życiorysu może stanowić stratę największą.
Nie mnie to oceniać.
Poza tym zrywając z nim pozbawiłaś się kontroli i wpływu jeśli nie na jego
postepowanie, to na proces uświadamiania mu, że musi siegnąć do fachowej
pomocy. Ktoś takiego wsparcia z zewnątrz musi mu cały czas udzielać. To jest
proces, nie wystarczy mu tylko o tym raz czy dwa powiedzieć...

Jedną z najwłaściwszych metod wychodzenia z własnych kłopotów jest skuteczne
pomaganie innym w takim samym kłopocie... W tym kierunku próbowałbym
natchnąć Twojego chłopaka...

Życzę powodzenia
michał

--
Nie można dobrze przeżyć dnia, nie robiąc czegoś dla osoby, która nigdy nie
będzie w stanie się odpłacić (John Wooden)