Melasa

1. Data: 2000-04-05 06:46:34

Temat: Melasa
Od: Dariusz Grodzki <d...@k...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam małe pytanko dotyczące melasy.
Czytając przepis znalazłem w składnikach: 2 łyżeczki melasy.
Wiem że jest to produkt uboczny podczas produkcji cukru w cukrowni ale
czy mażna go czymś zastąpić.Eewntualnie czy można to kupić w ilościach
mniejszych niż cysterna (tak sprzedają cukrownie) i gdzie to można kupić
interesuje mnie okolica Katowic .
Dzieki

1. Data: 2000-04-05 09:43:55

Temat: Re: Melasa
Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Grodzki wrote:

> [...]
> czy mażna go czymś zastąpić.Eewntualnie czy można to kupić w ilościach
> mniejszych niż cysterna (tak sprzedają cukrownie) i gdzie to można kupić
Moja babcia opowiadala, ze w czasie wojny z melasy pedzilo sie
bimber.
Moze wiec warto kupic cala cysterne, dwie lyzeczki do kuchni, a
reszte
przerobic? Najblizsza Katowic cukrownia jest bodajze w Chybiu,
jakies 60 km.
Tam sie urodzilem, pewnie udaloby sie znalezc kogos, kto
zalatwilby formalnosci,
musialbys jednak zdobyc jakas pusta cysterne!

BK

1. Data: 2000-04-05 11:41:21

Od: l...@i...waw.pl (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 05 Apr 2000 06:46:34 GMT, Dariusz Grodzki
<d...@k...tpsa.pl> wrote:

> [...]
>czy mażna go czymś zastąpić.Eewntualnie czy można to kupić w ilościach
>mniejszych niż cysterna (tak sprzedają cukrownie) i gdzie to można kupić

Gdzie kupic - nie wiem. To jednak o czym czytales to zapewne melasa
trzcinowa - gesty brunatny syrop pozostaly po krystalizacji cukru z
zageszczanego soku trzciny cukrowej. Melasy buraczanej raczej nie
polecalbym do bezposredniego spozycia - aromat jakby nie ten...
W braku melasy mozna probowac zastapic ja ciemnym syropem karmelowym z
mozliwie surowego cukru.

--
Darek

1. Data: 2000-04-10 02:32:50

Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>reszte
>przerobic? Najblizsza Katowic cukrownia jest bodajze w Chybiu,

Jezeli chociaz raz piles rum, to miales stycznosc z melasa. Rum robi sie z
melasy, ogladalam nawet na wlasne oczy produkcje slynnego rumu pod nazwa
Malibu. Pierwszy dzien fermentacji wyglada strasznie.
To tak na marginesie o melasie.

<eva>
"Some days you're the dog; Some days you're the hydrant."

1. Data: 2000-04-10 02:51:29

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Evajp wrote in message <2...@n...aol.com>...

> [...]
>To tak na marginesie o melasie.
>

><eva>
>"Some days you're the dog; Some days you're the hydrant."

Z tym, ze babcia mowila o melasie z burakow a Ty o melasie z trzciny
cukrowej...
F.
PS.Jesli brazowy cukier ( dark brown sugar ) rozpuscic w niewielkiej ilosci
wody otrzymuje sie ciemny syrop.... cos takiego jak melasa..

1. Data: 2000-04-13 06:59:01

Od: Dariusz Grodzki <d...@k...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wszystkie informacje najlepszy jest brazowy cukier sprzedawany czasem
jako cukier złocisty lub czasami można to wszystko zastąpić miodem.

Przy okazji pojawiły się ciekawy wątek:

napisz cos wiecej.
DG

1. Data: 2000-04-13 14:13:41

Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>Przy okazji pojawiły się ciekawy wątek:

>napisz cos wiecej.
>DG

Bylam na Barbados i produkcja rumu Malibu (o smaku kokosowym i cytrynowym)
odbywa sie zaraz niedaleko plazy - aha, Barbados ma chyba najpiekniejsze plaze
na swiecie i do tego wszystkie sa publiczne!
Na Barbados ludzie wieczorem zbieraja sie i pija rum i coca cole, kazdy z
tubylcow chetnie zaspiewa piosenke o tym!
Warto zwiedziec chociaz jedna distilerie (?) rumu na Barbados, gdzie melasa,
fermentuje w ogromnych beczkach a opary alkoholu prawie ze upijaja
zwiedzajacych turystow.

<eva>
"Some days you're the dog; Some days you're the hydrant."

patelnie i garnki .......
Tofu
szczaw konserwowy
ciasto