pesto

1. Data: 2000-02-21 20:10:53

Temat: pesto
Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko do grupy. Jakie macie doświadczenia z pesto ? (mysle o tej
nabardziej klasycznej wersji - bazylia, oliwa, ser, orzeszki piniowe itd).
Od razu bije sie w piersi i przyznaje, ze nigdy nie probowalam oryginalnego
wloskiego pesto. Ale w zeszlym roku probowalam zrobic je sama. Bazylia byla
z wlasnych krzaczkow, orzeszki przywiezli mi znajomi, przygotowywalam te
paste pracowicie i co ? Wielkie rozczarowanie. Dla mnie to byla niesmaczna
papa, z makaronem smakowala tak, ze po prostu caly obiad wyladowal w
smietniku. I teraz nie wiem czy ja cos zchrzanilam, czy przepis nie ten, czy
generalnie potrawa tylko dla Wlochow. Podzielcie sie wrazeniami ( i
przepisami oczywiscie - jesli to mozliwe. Sezon na bazylie dopiero przed
nami i moze nie wszystko stracone).
Herbatka

1. Data: 2000-02-21 21:19:13

Temat: Re: pesto
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

A ile pesto dodalas na jedena porcje spagetti?
A jesli chodzi o wlasciwy przepis, to poszukaj na internecie jest tego sporo, a
jesli masz z tym klopoty daj znac.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-02-21 21:37:06

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

tea wrote:

> Mam pytanko do grupy. Jakie macie doświadczenia z pesto ? [...]moze nie
> wszystko stracone).
> Herbatka

Robie pesto od paru lat, zamrazam w kostkach (jak lod), dodaje do roznych
potraw, i bardzo lubie.
Sam makaron z pesto jest pyszny, pesto rozsmarowane na piersi kurzecej,
przykryte plastrem sera (zapieczone lub na grillu) jest wspaniale, nawet chleb
posmarowany pesto, przelozony serem i czerwona papryka jest doskonaly. Oto moj
przepis:

4 szklanki przebranych, umytych i osuszonych lisci bazylii, bez szypulek, bo
beda wlokna (liscie powinny byc ugniecione w tej szklance, ale nie na kamien)
2 szklanki dobrej oliwy
1/2 lyzeczki soli
4 zabki czosnku
1 szklanka startego parmezanu
1 szklanka startego romano (albo 2 szklanki parmezanu, jak sie nie ma romano)
4 lyzki podpalonych orzeszkow piniowych.

Wszystko zmielic w blenderze, najlepiej na 3-4 razy, przelac do formy i
zamrozic, albo uzyc natychmiast.
Magdalena

1. Data: 2000-02-22 17:43:47

Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Magdaleno. Moze to kwestia proporcji, w twoim przepise jest znacznie
wiecej sera i oliwy w porównaniu do bazylii - a skladniki dokladnie te same.
Moze dlatego zrobila sie papa. A jesli chodzi o pytanie Slava, to dawalam
pesto na oko, ale bez przesady - tyle, zeby makaron pokryl sie sosem a nie w
nim utonal. Tak czy tak - postanowilam dac sobie druga szanse i latem zrobie
pesto wedlug przepisu Magdaleny. I jeszcze jedno - jaka konsystencje powinno
w przyblizeniu miec pesto (wiem, ze to trudno okreslic - ale podobna do
czego ?) bo cos mi sie wydaje, ze moje pesto bylo zdecydowanie zbyt geste
(lycha w nim stala)
Herbatka

1. Data: 2000-02-22 18:17:30

Temat: Re: Mellanzane alla parmigiana
Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

jadlam w sobote rewelacyjny baklazan zapiekany, mniam, u znajomej rodziny
hiszpansko-wloskiej...
Czy ktos zainteresowany przepisem?
(tak pytam, bo moze to juz bylo...)
aga
--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-02-22 19:33:17

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

tea wrote:

> [...]
> pesto na oko, ale bez przesady - tyle, zeby makaron pokryl sie sosem a nie w

Pesto do makaronu powinno sie dodawac bardzo malo, zaledwie 1 lyzke na talerz -
inaczej jest za mocne i nie mozna tego jesc.

> [...]
> w przyblizeniu miec pesto (wiem, ze to trudno okreslic - ale podobna do
> czego ?) bo cos mi sie wydaje, ze moje pesto bylo zdecydowanie zbyt geste

Bardzo geste, ale lejace sie w kluchach, jakby drobniejsza kasza gryczana z
sosem. Jak troche postoi, podchodzi oliwa na wierzchu.

Teraz, zima, proponuje podzielic przepis na 8 czesci, i zrobic male pesto, na
bierzace potrzeby. O ile wiem, w supermarketach mozna dostac bazylie, a na taka
mala porcje potrzeba okolo 1/2 szklanki lisci, lekko upchane, wiec jeden peczek
pewnie wystarczy.
Magdalena

1. Data: 2000-02-22 19:35:22

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz wrote:

> jadlam w sobote rewelacyjny baklazan zapiekany, mniam, u znajomej rodziny
> [...]

Zapodawaj !!!

A tak nawiasem to mieszkasz po poludniowej czy po polnosnej stronie "wody"?

poadrawiam,

Slav

1. Data: 2000-02-22 19:53:09

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> bierzace potrzeby.

Oczywiscie, mialam na mysli biezace, a nie bierzace.
-=M=-

1. Data: 2000-02-22 21:16:35

Temat: Re: Mellanzane alla parmigiana-przepis
Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

>Zapodawaj !!!
>
>A tak nawiasem to mieszkasz po poludniowej czy po polnosnej stronie "wody"?
>
>poadrawiam,
>
>Slav

otoz, przepis jest bez dokladnych ilosci, jako ze pan domu zawsze tworzy w
natchnieniu. Ale mysle, ze przy pewnej wprawie mozna bedzie dojsc ile czego...
baklazany jedrne:-)) po umyciu kroi sie wzdluz, odrzucajac te dwa plasterki
skladajace sie glownie ze skory (na pozostalych skora zostaje). Grubosc
plasterkow: nie ciensze niz 1/4 cala;-) a tak jak widzialam to bylo z
centymetr? ale moze po upieczeniu moglo stracic na objetosci. 3-4 jajka
roztrzepuje sie z 2-3 zabkami czosnku, zanurza w tym plastry baklazana, a
nastepnie zanurza sie to w hm, pewnie bylaby to bulka tarta, tu on uzyl
bread crumbs juz przyprawionych, nie wiem, czy cos takiego jest w polsce,
jesli nie, to produktem zastepczym bylaby bulka tarta z przyprawami. Takowe
opanierkowane plasterki warzywa smazone byly na oliwie oliwkowej (glebokosc
tak nie wiecej niz na pol grubosci plasterka) na przyrumieniono z obu
stron, ale w srodku baklazan powinien pozostac surowy. Nastepnie owe
plastry ukladane byly w zaroodpornym naczyniu, i polane (moze to zle
slowo, jako ze sos byl gesty, ze cos) sosem pomidorowym. Sos byl
sporzadzony jak nastepuje: pomidory wloskie sliwkowe (plum tomatoes, takie
male w ksztalcie sliwki wlasnie) bez skorki byly gotowane z duza iloscia
swiezej bazylii i oregano az sie rozgotowaly (lyzka nalezy im pomoc sie
rozpasc po odpowiednim czasie) okolo 2 godzin na malutkim ogniu. Na sos
przyszla mozarella a na to parmezan. Calosc zostala zapieczona w piekarniku
w temperaturze 325F (przeliczcie sobie...)
rewelacyjne, polecam

aa, odnosnie pytania o wode, to wnosze z moich zapytywan o pogode w
Toronto, ze pytasz o strone wedle wielkich jeziorek. otoz, jest to strona
zdecydowanie poludniowa co czuje sie w klimacie:-)-wczoraj wrocilam z
lodowki jakim jest Buffalo, i odmarzam. A mieszkam w Waszyngtonie (DC).
Sniegu nie bylo az tak wiele jak zapowiadali na weekend, za to Niagara byla
mile pozamarzana stronami, i rzeczywiscie imponujaca.
pozdrawiam wiosennie (przebisniegi juz kwitna!!)

agnieszka

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-02-22 22:59:16

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz wrote:

> w temperaturze 325F (przeliczcie sobie...)

163°C (325 - 32 •/• 9 X 5 =162.7)

> Sniegu nie bylo az tak wiele jak zapowiadali na weekend, za to Niagara byla
> mile pozamarzana stronami, i rzeczywiscie imponujaca.
> pozdrawiam wiosennie (przebisniegi juz kwitna!!)
>
> agnieszka

A u nas deszcze, burze, zjezdrzajace wzgorza, fale o wysokosci kilkunastu metrow.
Wczoraj o osmej rano spadlo 3 incze deszczu w ciagu pieciu minut i nagle dom stal
otoczony fosa z jednej strony, ale na szczescie domu nam nie zalalo. Dzis scinamy
ogromne drzewo nad domem (a raczej firma scina), bo sie podlamalo w czasie burzy
i jest niebezpieczenstwo, ze wyladuje w naszej sypialni. Ale lubie taka ostra
pogode, cos sie dzieje. Gdybym byla w Gdansku, to po takim sztormie zaraz na
bursztyny.
Magdalena

Jedzenie na telefon ???
duzo a lekko