Migrena

301. Data: 2003-06-27 08:43:44

Temat: Re: Migrena
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On 26 Jun 2003 21:53:37 +0200 I had a dream that Elżbieta <w...@g...pl> wrote:
>Ze zrozumieniem??

Jest to tak wieloznaczny tekst, pełen różnych niejasności, że każdy, kto
mówi, że zrozumiał całość, jest po prostu kłamcą.

302. Data: 2003-06-27 08:44:38

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Jun 2003 08:39:46 +0200 I had a dream that tweety <C...@p...pl> wrote:
>gwałt sie zdarzy, ale zeby od razu zakładać z góry, a jak zakonnica
>zajdzie w ciąze w wyniku gwałtu, to wbrew swojej religii pojdzie usunąc
>(czyt. zabic) swoje dziecko/plód?? bo zakonnicy nie wypada urodzic??
>cokolwiek pokretna ideologia.

Istnieje w Europie kilka ośrodków dla ciężarnych zakonnic.
(nie, nie mam zdjęć)

303. Data: 2003-06-27 08:57:38

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>gwałcona!!! wiec zakłada spiralę. To moze byc dobry argument za
>pozwoleniem podwiazywania u kobiet jajników, chcę podwiazania bo jak
>mnie ktos zgwałci!! to bede miec 3 dziecko a mnie nie stać. Paranoja
>czyli zakonnice wyjezdżające do afryki z góry zakładają gwalty na nich
>wiec sie zabezpieczają?? wytłumaczcie bo nie rozumiem, rozumiem, ze
>gwałt sie zdarzy, ale zeby od razu zakładać z góry, a jak zakonnica
>zajdzie w ciąze w wyniku gwałtu, to wbrew swojej religii pojdzie usunąc
>(czyt. zabic) swoje dziecko/plód?? bo zakonnicy nie wypada urodzic??

Tweety, niezaleznie od tego, jakie masz uprzedzenia, niestety faktem jest, ze
zostanie zgwalcona w ogarnietym chaosem kraju afrykanskim (jak Kongo i pare
innych - wystarczy poogladac wiadomosci) jest niepomiernie wieksze niz w
Polsce. Ja nie wiem, CZY i JAK zakonnice sie zabezpieczaja, ale wcale sie bym
temu nie dziwila. Poza tym - cokolwiek nie mysle o KK - to jednak misjonarze i
misjonarki jezdza w miejsca, w ktore Ty - ani pewnie ktokolwiek na tej grupie -
by sie nie zapuscil nawet na minute. Czy wiesz, ile tych osob ginie tam
corocznie (choroby, wojna etc) ? Czy zastanawialas sie, jaka prace wykonuja w
krajach, gdzie nie ma panstwowych szpitali, szkol, sierocincow ? IMO pisanie w
tym tonie - nawet jesli jestes zagorzala przeciwniczka KK - jest nieco nie
fair. Ci ludzie pracuja w warunkach, o jakich nam sie nie snilo i ta sytuacja
IMO usprawiedliwia zachowania inne niz w Europie. Polecam rozmowe z
jakimkolwiek misjonarzem - niekoniecznie katolickim (takich tez jest bardzo
duzo).

Co do meritum - nie wiem, czy pamietasz, bo to ponad 10 lat temu bylo, ale
glosne w mediach byly przypadki zakonnic zgwalconych w czasie wojny w b.
Jugoslawii. Na porzadku dziennym bylo tworzenie w zakonach domow publicznych
dla zolnierzy. Wiele z tych kobiet zaszlo w ciaze i z tego, co czytalam,
urodzily dzieci i odeszly z zakonow.

Dunia

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

304. Data: 2003-06-27 09:19:29

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta"
> Ze zrozumieniem??
Nie spotkałaś się z sytuacją, gdzie pięć osób czyta ten sam tekst ze
zrozumieniem
(logiczne argumenty na udowodnienie swojego sposobu rozumienia) a interpretacji
uzbierało się siedem?
Asia

305. Data: 2003-06-27 09:20:34

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której
G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) mówi:

>Jest to tak wieloznaczny tekst, pełen różnych niejasności, że każdy, kto
>mówi, że zrozumiał całość, jest po prostu kłamcą.

To ja się zapytam, jaki cel miała twoja deklaracja o przeczytaniu
Biblii?

Agnieszka (odpowiedź typu "wspinam się na Mount Everest, bo jest" nie
zostanie uwzględniona)
--
GG 1584 (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

306. Data: 2003-06-27 09:51:33

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał w wiadomości
edu.pl...

> Dobra, naucz się sama na pamięć całej Biblii, to pogadamy.

Jest coś takiego jak konkordancja. Bardzo pożyteczne w takich wypadkach.
ER

307. Data: 2003-06-27 09:54:20

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaS" <a...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zrozumieniem
> (logiczne argumenty na udowodnienie swojego sposobu rozumienia) a

Cała sprawa zaczęła się od twierdzenia Grzegorza, że wyczytał w Biblii, iż
Kościół jest REPREZENTACJĄ Boga na Ziemi. Poprosiłam o cytat, to wszystko.
Na to usłyszałam przechwałki, że Grzegorz przeczytał CAŁĄ BIBLIĘ. Pytanie,
co z tego wynika, jest uzasadnione, skoro rzeczonego cytatu jak nie było tak
nie ma.
ER

308. Data: 2003-06-27 09:55:31

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał w wiadomości
edu.pl...

> Zgadza się, jednak ci cystersi mają w założeniach tylko małą produkcję
> na rynek lokalny,

No i bardzo dobrze. Na tym polega cały urok takich przedsięwzięć.
ER

309. Data: 2003-06-27 10:14:21

Temat: OT Re: Migrena
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał w wiadomości news:

> Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl> napisał w
wiadomości

> Rozpatrując w kategoriach moralnych (a tylko to nam pozostaje, ponieważ
nie
> mamy tu do czynienia z czynami zabronionymi przez prawo),

Nie są to czyny zabronione przez prawo, ale dalece wykraczające poza
przyzwoitosć. Jako podatnik nie zyczę sobie, żeby finansować KK, a jeżeli
już finansuję, to niech ksieza i zakonnice zachwoują sie przyzwoicie,
zgodnie z tym, co zakłada się finansując ich z kasy państwowej.

antykoncepcja stoi
> na równi z innymi grzechami - obmawianiem, kradzieżą, kłamstwem i tysiącem
> innych rzeczy.

Jeżeli chodzi akurat o spirale, to ich uzywanie jest grzechem ciężkim, bo są
środkiem wczesnoporonnym. Jakie procedury stosuje się wobexc duchownych,
ktorzy dopuścili się grzechu ciężkiego? A, przepraszam, zapomniałam, chroni
się ich, tak jak proboszcza z Tylawy.

A jak wiadomo KAŻDY człowiek jest grzesznikiem. Nikt o
> zdrowych zmysłach nie może wymagać od duchownego świętości, na zasadzie,
> jeśli nie jesteś święty, to won z Kościoła.

Ja jestem o zdrowych zmysłach (tak mi sie przynajmniej wydaje) i wymagam od
mojego przewodnika duchowego tego, żeby jego czyny były zgodne z jego
słowami (wypominającymi wiernym grzechy, bezbożnictwo itd. itp.). Dlatego
właśnie, że KK oburza się, kiedy wierni wymagają czegokolwiek od duchownych
(posługując sie taką argumentacją, jaką Ty w tej chwili), nie jestem
członkiem tego kościoła.

I jak wyobrażasz sobie
> weryfikację czegoś takiego.

Nie wiem, to jest wewnętrzna sprawa kościoła. Buddyści mają swoje procedury,
po przejsciu których ktoś może nauczać innych, więc taka weryfikacja jest
możliwa.

> Ale historyjka z zakonnicami przeczy podstawowym zasadom logiki (ja na ich
> miejscu przynajmniej zdjęłabym przed wyjściem habit).

Ludzie nie zawsze zachowują się logicznie.

boniedydy

310. Data: 2003-06-27 10:27:58

Od: tweety <C...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Janoszka napisał:

> Istnieje w Europie kilka ośrodków dla ciężarnych zakonnic.
> (nie, nie mam zdjęć)

nie pytałam o zdjęcia tylko o ideologie bo wlasnie takowej nie mogłam
zrozumiec, jesli ide do zakonu to przestrzegam swojej wiary czyli
wyrzekam sie wszystkiego co jest z nią niezgodne to jak zakonnica moze
uzywac spiralki i jak moze usunać ciązę jesli jest to jakakolwiek ciaza,
z gwałtu, z ludzkiej słabosci itp. i jak mozna jechac na misje z
załozeniem, ze mnie tam zgwałca wiec sie zabezpieczę??

Magdalena + Karolina (27.10.97) + Krzysztof (05.01.03)
http://www.master.pl/~mwota/

3 lata w plecy?
o zdradach
Re: Grupowe wakacje?