Mikrofala - Jaka ?

1. Data: 2002-08-20 11:10:33

Temat: Mikrofala - Jaka ?
Od: "Marek Wojciechowski" <M...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, zamierzam w najbliższym czasie kupić kuchenkę mikrofalową, tylko jaką
? Jakie funkcje powinna mieć abym nie żałował kupna ?
Posiadam kuchnię z elektrycznym piekarnikiem i bajerami typu termoobieg,
grill itp, więc mikrofalówkę będę wykorzystywać raczej do rozmrażania,
podgrzewania, ewentualnie jakieś szybkie danie typu pizza, zapiekanka. Co
polecacie do takich zastosowań ? I jeszcze pytanie, ile trzeba zapłacić za w
miarę prostą kuchenkę, ale taką, która może służyć przez kilka lat bez
awarii. Czy najtańsze kuchenki, które można kupić w promocjach za 300-400 zł
(czasem nawet mniej) nadają się do tkich zastosowań, czy może jednak
zainwestować trochę więcej ?

Będę wdzięczny za wszystkie rady, szczególnie za wskazanie konkretnych
modeli.

Pozdrawiam Marek.

1. Data: 2002-08-20 11:34:26

Temat: Re: Mikrofala - Jaka ?
Od: "mites3" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Wojciechowski" <M...@g...pl> napisał w
wiadomości news:ajt82l$jme$1@news2.tpi.pl...
> <ciach>
> Czy najtańsze kuchenki, które można kupić w promocjach za 300-400 zł
> (czasem nawet mniej) nadają się do tkich zastosowań, czy może jednak
> zainwestować trochę więcej ?

tak wlasciwie to nie znam sie na mikrowelach ale od 3 lat mam wlasnie taka
prosta (do Twoich zastosowan) kuchenke, z promocji w hipermarkecie, za 200
zl z groszami i do tego DAEWOO - i co? ano nic.. zadnych problemow,
elegancko, moze tyle tylko ze jest troche mala co kiedys bylo zaleta dla
mnie ale przeciez indyka w niej nie robie - wiec suma sumarum - polecam

> Pozdrawiam Marek.

pozdr. Rafal

1. Data: 2002-08-20 11:49:54

Temat: Odp: Mikrofala - Jaka ?
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> grill itp, więc mikrofalówkę będę wykorzystywać raczej do rozmrażania,
> podgrzewania, ewentualnie jakieś szybkie danie typu pizza, zapiekanka

Jak najprostsze modele bez zadnych wodotryskow, sond, automatyk wagowych.
Najzwyklesza najtansza mikrofala nawet ze sterowaniem mechanicznym. Jesli
chcesz poszalec, to ewentualnie szukaj mikrofalki wyposazonej w grilla
(grill masz w piekarniku, ale mikrofalka ma mniejsza kubature, wiec
kielbaske na goraco zrobisz na jej grillu szybciej i chyba wygodniej) i z
najprostsza elektronika. Z konkretow polecam Whirlpoola albo Moulinex.
Zwlaszcza ten ostatni producent robi bardzo fajne i niedrogie proste
kuchenki z bardzo wygodnym elektronicznym sterowaniem (obslugiwanym galka a
nie jakimis durnymi przyciskami z ikonkami kurczaczkow, rybek itd.).

> awarii. Czy najtańsze kuchenki, które można kupić w promocjach za 300-400

> (czasem nawet mniej) nadają się do tkich zastosowań, czy może jednak
> zainwestować trochę więcej ?

Te promocyjne kuchenki to zwykle wynalazki produkcji Daewoo, LG i tym
podobnych "potentatow nowoczesnej elektroniki". Co prawda na pewno
znajdziesz uzytkownikow ich produktow, ktorzy sobie beda chwalili udany
zakup, ale ja do nich (produktow, nie uzytkownikow!) odnosze sie zawsze z
dystansem.

J.

1. Data: 2002-08-20 14:12:44

Od: "Nina" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja osobiscie od jakiegos roku uzywam Clatronica. Do kupienia w makro, lub
Hicie. Jak na swoja cene jest dobrze wyposazony - elektroniczny wyswietlacz,
funkcja grilla, 700 Watt. Mozna w nim rozmrazac.
Jezeli ma sluzyc tylko do odgrzewania to kilka lat powinna pochodzic.

pozdrawiam

Nina

1. Data: 2002-08-20 15:30:07

Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> znajdziesz uzytkownikow ich produktow, ktorzy sobie beda chwalili udany
> zakup, ale ja do nich (produktow, nie uzytkownikow!) odnosze sie zawsze z

Ja swojej kuchenki od 5 lat uzywam praktycznie tylko do rozmrazania, bo
nawet podgrzana potrawa jest w niej jakos juz nie ta sama. Nie mam
kompletnie uprzedzen do tanich/koreanskich marek jesli chodzi o te
najprostsze urzadzenia. Niektorych rzeczy juz sie sp.....yc nie da wiec nie
ma co gdybac czy sa dobre czy nie. Kuchenka ufalowa bez bajerow to tak
proste urzadzenie, ze nie ma co sie martwic, ze nie bedzie dzialalo. Inna
sprawa, jak bys chcial cos z wodotryskami to wtedy nie ma co na tandete i
tanizne sie decydowac. Ja bym juz sobie drogiej kuchenki nie kupil bo nie
korzystam z niej zbyt czesto a ta tania ktora mam w zupelnosci mi wystarcza.

vpw

1. Data: 2002-08-21 04:59:14

Od: "mites3" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> znajdziesz uzytkownikow ich produktow, ktorzy sobie beda chwalili udany
> zakup, ale ja do nich (produktow, nie uzytkownikow!) odnosze sie zawsze z

no wlasnie... j.w.

pozdr. Rafal

1. Data: 2002-08-21 06:09:43

Od: "zaba" <k...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Wojciechowski" <M...@g...pl> napisał w >
Witam, zamierzam w najbliższym czasie kupić kuchenkę mikrofalową, tylko jaką

Ja od wielu lat mam kuchenke marki zadnej ale z grillem i to dwustronnym,
wiec uzywam jej tylko do opiekania. No tak ale do tego masz piekarnik.
A od 2-3 lat posiadam kuchenke SAMSUNG G2638C z grilem kwarcowym.
Kuchenki tej uzywam wylacznie do rozmrazania, podgrzewania i robienia
pop-cornu.
Grill w niej jest do tzw. dupy i na nic Ci sie nie przyda.
Ale mikrofale sa swietne poniewaz:
- jest regulowana moc mikrofali od 100 do 1000 W.
( od tego zalezy z jaka moca Ci sie ma cos podgrzac czy rozmrozic, co jest
wazne zwlaszcza przy rozmrazaniu zebyc brzegow mieska nie ugotowal)
- jest funkcja automatycznego rozmrazania ( tzn. wybierasz co rozmrazasz
miesko, ryby, kurczak, warzywa oraz podajesz tego orientacyjna wage i
kuchenka sama wybiera czas rozmrazania)
- podobnie jest z gotowym jedzonkiemi podgrzewaniem ( wybierasz co
podgrzewasz czy drugie danie, czy kawe, czy zupe i ona sama ustawia czas
podgrzewania)
- swietnie wychodzi pop-corn ( wlasciwie robi sie prawie do ostatniego
ziarnka)
- aha i jeszcze jedno ona pika jak konczy prace takim fajnym sygnalem pi pi
pi pi ( pare sekund to trwa), tak wiec na pewno uslyszysz ze juz skonczyla
prace.
zaba
ps. przperowadzala sie ta kuchenka ze mna juz kilka razy i nic jej nie bylo,
zadnych usterek ani awarii.

1. Data: 2002-08-21 07:16:20

Od: "Marek Wojciechowski" <M...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za rady. Kupię coś taniego, ale z grillem. Kilka osób mnie
przekonało, że w przypadku np zapiekanki czy frytek, grill w mikrofali jest
potrzebny.

Pozdrawiam Marek.

1. Data: 2002-08-21 11:12:51

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vpw" <v...@s...org> napisał w wiadomości

> [...]
> ma co gdybac czy sa dobre czy nie. Kuchenka ufalowa bez bajerow to tak
> proste urzadzenie, ze nie ma co sie martwic, ze nie bedzie dzialalo

Niby tak, ale chodzi nawet o sama jakosc wykonania - te "tanie" marki maja z
tym na ogol duzy problem. Owszem kuchenka bedzie caly czas niezawodnie
dzialac, ale np. bedzie w niej talerz skrzypial, do otwarcia drzwiczek beda
obie rece potrzebne, bo po pewnym czasie jeden zawias sie nadda - to dosc
typowe bolaczki tanich sprzetow.

J.

1. Data: 2002-08-21 13:38:02

Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
beda
> obie rece potrzebne, bo po pewnym czasie jeden zawias sie nadda - to dosc

Ja tego nie zauwazylem. A nawet mam odwrotne spostrzezenia. Tzn. w tanich
modelach wszystkie elementy mechaniczne sa ok. Bo je akurat najlatwiej jest
zrobic. Po prostu ja mialem dobre doswiadczenia z daewoo i LG ale tylko z
prostymi rzeczami. Wszystko co bardziej skomplikowane daje ciala. Inna
sprawa, ze najbardziej dlugowieczny telewizor, ktory mialem byl marki
Grundig a to tez nie jest gwiazda wsrod telewizorow.

vpw

Spódzielnie w Pulawach
powierzchnia użytkowa
Furtka