Miod rzepakowy

1. Data: 2008-01-18 08:58:18

Temat: Miod rzepakowy
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy miod rzepakowy jest od samego poczatku jasny i gesty czy potrzebuje
na to czasu? Wyslalam chlopa do sklepu i przyniosl miod niby rzepakowy,
ale lejacy. No i czekac az zgestnieje, czy ,,temu miodu'' ktos pomogl
(podgrzal?) ?

th

2. Data: 2008-01-18 09:38:45

Temat: Re: Miod rzepakowy
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to czasu? Wyslalam chlopa do sklepu i przyniosl miod niby rzepakowy, ale
> lejacy. No i czekac az zgestnieje, czy ,,temu miodu'' ktos pomogl

Miód rzepakowy najszybciej krystalizuje. Spółdzielnie przed sprzedażą miodu
przetrzymują je w beczkach, żeby go rozlać do słoików podgrzewają go do 40
stopni Celcjusza i jest to bardzo rygorystycznie przestrzegane. Miód w
temperaturze 40 stopni nie traci witamin i zachowuje wszystkie składniki.
Po miesiącu znowu zastygnie i będzie krystalizował

Jędrek, stary pszczelarz :)

3. Data: 2008-01-18 09:42:12

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej pisze:

> [...]
> składniki.
> Po miesiącu znowu zastygnie i będzie krystalizował

Dzieki. Miod stoi juz 2 tygodnie i zadnych zmian nie widze. Poczekam
jeszcze 2.

th

4. Data: 2008-01-18 10:02:07

Od: Điäbëłsön <hëllböy@sätän.örg> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej pisze:

> [...]
> składniki.
> Po miesiącu znowu zastygnie i będzie krystalizował

jendrek, ty jestez z Pasłęka??

5. Data: 2008-01-18 11:44:44

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" wrote in message news:fmps84$los$1@opal.icpnet.pl...

> Dzieki. Miod stoi juz 2 tygodnie i zadnych zmian nie widze. Poczekam
> jeszcze 2.

Spróbuj go postawić w chłodnym miejscu. Jeśli producent "nie pomógł" mu się
upłynnić, to chłód może pomóc. Z dawnych czasów pszczelarskich pamiętam, że
w chłodnym pomieszczeniu miód szybciej się krystalizował.

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.prv.pl

6. Data: 2008-01-18 12:16:10

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Dzieki. Miod stoi juz 2 tygodnie i zadnych zmian nie widze. Poczekam
> jeszcze 2.

a moższ zdradzić w jakim celu czekasz na krystalizację miodu, bo do
konsumcji będzisz go musiała znowu rozpuścić :)
Jędrek

7. Data: 2008-01-18 12:19:01

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej pisze:

> a moższ zdradzić w jakim celu czekasz na krystalizację miodu, bo do
> konsumcji będzisz go musiała znowu rozpuścić :)

Nie bede musiala - lubie akurat ten rodzaj miodu na chleb, ma idealna
konsystencje do smarowania.

th

8. Data: 2008-01-18 12:23:05

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> a moższ zdradzić w jakim celu czekasz na krystalizację miodu, bo do
> konsumcji będzisz go musiała znowu rozpuścić :)

Chyba żartujesz? Niektózy (jak JA) wolą skrystalizowany na chleb, nie ścieka
i nie brudzi.

DJD

9. Data: 2008-01-18 13:22:57

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin"
<d...@g...com> napisał w
wiadomości news:fmq5n1$hdm$1@news.onet.pl
> Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Chyba żartujesz? Niektózy (jak JA) wolą skrystalizowany na chleb, nie
> ścieka i nie brudzi.

a to niby dlaczego, ja uzywam rozpuszczony w wodzie przegotowanej
najzdrowszy jest jak postoi rozpuszczony 12 godzin
Jędrek

10. Data: 2008-01-18 14:19:20

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> a to niby dlaczego, ja uzywam rozpuszczony w wodzie przegotowanej
> najzdrowszy jest jak postoi rozpuszczony 12 godzin

Bleeeee

Jak tym posmarowac chleb?

DJD

Panettone - przepis, wykonanie?