Miodówka help!

1. Data: 2006-08-02 09:20:13

Temat: Miodówka help!
Od: Archibald <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
wlasnie robie miodówke, sciagnalem przepis, jestem na etapie gotowania
miodu z woda i skorkami pomaranczy - cytryny. Jak sie zagotuje i ostudzi
mam wlac spiryt i przelac do sloja. Moje pytanie brzmi: przelac i
odstawic razem ze skorkami cytrusow czy odcedzic??
Pozdrawiam i czekam na szybkie odpowiedzi :)

2. Data: 2006-08-02 12:03:52

Temat: Re: Miodówka help!
Od: "Zbyszek" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Niejaki "Archibald" pyta:

> mam wlac spiryt i przelac do sloja. Moje pytanie brzmi: przelac i
> odstawic razem ze skorkami cytrusow czy odcedzic??

W moim skarbczyku przepisów sarmackich i nie tylko mówią, aby po zlaniu
przez 10 dni do dwóch tygodni odstawić ze skórkami, a potem przefiltrować
przez czystą szmatkę, wlać do butelek, zakorkować, zalakować, odstawić w
zimne miejsce na 6-8 miesięcy. Im dłużej tym lepiej.
P.S. - Skórki maja być sparzone i otarte, a nie krojone!

Pozdrawiam - Zbyszek

3. Data: 2006-08-02 12:13:21

Od: Archibald <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek napisał(a):
> [...]
> zimne miejsce na 6-8 miesięcy. Im dłużej tym lepiej.
> P.S. - Skórki maja być sparzone i otarte, a nie krojone!

Wielkie dzieki!
w moim przepise po 6 tygodniach zlac do butelek i odczekac miesiac,
mam pytanie: czym zalakowujesz butelki?

4. Data: 2006-08-02 12:13:37

Od: Archibald <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2006-08-02 14:48:01

Od: AgA <i...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Archibald napisał(a):
> Witam!
> wlasnie robie miodówke, sciagnalem przepis [...]

a podzielisz sie tym przepisem?

ja tez planuje zrobic miod pitny i chetnie zapoznam sie z ciekawymi
przepisami :)

--
AgA

6. Data: 2006-08-02 14:49:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AgA" <i...@w...op.pl> wrote in message

> a podzielisz sie tym przepisem?
>
> ja tez planuje zrobic miod pitny i chetnie zapoznam sie z ciekawymi
> przepisami :)

Jemu chyba chodzi o nalewkę na miodzie, a nie o miód pitny...

7. Data: 2006-08-04 10:05:10

Od: Archibald <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

AgA napisał(a):

> a podzielisz sie tym przepisem?
>
> ja tez planuje zrobic miod pitny i chetnie zapoznam sie z ciekawymi
> przepisami :)

Miodówke robie ze spirytusu oto przepis:

robi sie ja bardzo szybko, gotowy po około 6 tygodniach;

0,5 L spirytu 95%
1,5 szklanki wody
1 cytryna
1 pomarancz
1szklanka miodu

Miod podgrzewasz na malym ogniu, jak zbrazowieje wlewasz wode i starte
skorki z cytrusow, zagotowujesz. Studzisz pod przykryciem, wlewasz
spiryt, mieszasz i odstawiasz w zamknietym naczyniu na 6 tyg. Co 3 dni
wstrzasasz naczyniem. po 6 tyg zlewasz przez sito i jeszcze na miesiac w
butelke. Ponoc pycha, moja miodow stoi juz 4 dzien ;)

Miód pitny robie wkrotce, tu masz przepis
http://www.pszczoly.pl/miody%20pitne/mpitne_wyrob.ph
pamietaj, ze miod pitny robisz jak wino, a miodowke ze spirytu ;)

jeszcze raz o winie
czego z czym nie łączyć?
maszynka do mielenia Diane - jak czyścić?
Pieczenie w mikrofali?
szybkie zagospodarowanie wiśni?