Re: Mirabelka (żywoplot)

From: "Adrianna Buks-Ziółkowska" <a...@a...net>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Mirabelka (żywoplot)
Date: Mon, 9 Apr 2001 10:22:18 +0200

news:644a.00000001.3ad09a7a@newsgate.onet.pl...
[...]
> szczepienie! ) Natomiast u nas powszechnie choć błędnie nazywa się tak
zwykłą
> ałyczę

Wlasnie o to mi chodzilo, kiedy pytalam o te nazwe "fachowa" !!! :) Wielkie
dzieki, bo bardzo mi pomoglas ! Ja naprawde jeszcze jestem w tym "zielona" i
dzieki Twojej pomocy moglam wreszcie znalezc w necie sporo informacji o tej
nieszczesnej "mirabelce" :)) W miedzyczasie zaczelam zastanawiac sie tez nad
zywoplotem z grabu - wiem, ze jest wyzszy niz alycza ale ktory z nich jest
mniej wymagajacy i Waszym zdaniem wyglada ladniej ?

> rozmnaza się łatwo i nadaje na żywopłoty. Pestki ałyczy należy wyjąć i
wysiać,
> najlepiej zaraz po zbiorze.

A czy koniecznie trzeba wyjmowac te pestki ? Nie mozna wrzucic w ziemie
calych owocow ? Jak sie domyslam, pestki zaczelyby wtedy gnic ale wole sie
upewnic zeby w razie czego nie utrudniac sobie zycia ;)

Jeszcze raz bardzo dziekuje !
Pozdrawiam,
Ada
A.Buks-Ziółkowska