Mlodziutki trawnik

1. Data: 2005-07-08 07:40:35

Temat: Mlodziutki trawnik
Od: "Mikolaj Kamienski" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie! Moj pierwszy post na tej grupie :-)) Kiedys trzeba zaczac. Od
niedawna jestem posiadaczem domku z ogrodem. Posadzilem troche iglakow przy
plocie, cisow przy tarasie i teraz przyszla kolej na trawnik. Tydzien temu
posialem nasionka, podlewalem z "sila wodospadu" , juz mam ladny "meszek" z
trawki ale niestety ......chwasty doprowadzaja mnie do szalu. Jest ich
wiecej niz trawy, nie znam sie na tym ale sasiedzi mowia ze jest to lebioda,
babka, mniszek i inne tego typu zielska.

Pierwsze pytanie: trawniczek ma jakies 10 mm wysokosci, rosnie placami, czy
moge to juz nawozic ? Jesli tak to co polecacie ???

Drugie pytanie: czy moge juz zastosowac jakies srodki chemiczne na chwasty ?
Widzialem nawoz z odchwaszczaczem ( POkon ) czy mozna to stosowac do tak
mlodego trawnika ?

z gory dziekuje za porady :-)

pozdrawiam
Mikolaj

2. Data: 2005-07-08 08:53:18

Temat: Re: Mlodziutki trawnik
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie! Moj pierwszy post na tej grupie :-))

Witamy serdecznie :-)

> <ciach>teraz przyszla kolej na trawnik.<>chwasty doprowadzaja mnie do szalu.
> Pierwsze pytanie: trawniczek ma jakies 10 mm wysokosci, rosnie placami, czy
> moge to juz nawozic ? Jesli tak to co polecacie ???

Nawozić można i powinno było się to zrobić razem z sianiem trawy.Tylko
delikatnie, dawki nawozów zdecydowanie zmnniejszone niż te na opisach opakowań
nawozów. Najlepsza wydaje się azofoska (ja tak przynajmniej stosuję). Ważne
jest równomierne rozsianie nawozu.

> Drugie pytanie: czy moge juz zastosowac jakies srodki chemiczne na chwasty ?

Raczej nie. Nie wiem jaka jest powierzchnia trawnika, ale zdecydowanie lepszym
sposobem jest ręczne usunięcie chwastów. One i tak rosną szybciej niż trawa, a
zastosowane środki chemiczne ich nie usuną, tylko po pewnym czasie spowodują
ich wyginięcie. W tym miejscu pozostanie dosyć duża, jak na nowiutki
trawnik, "dziura" bez trawy. Usuwanie ręczne pomoże nowej trawie ukorzenić się
w wolnym miejscu po chwastach.
Dla niedowiarków powiem, że na swoich trawnikach tak właśnie robiłem, a
powierzchnia największego w trakcie zakładania wynosiła ok. 500m2

Pozdrowienia
Jerzy Wierzchnicki
http://www.ogrodniczek.republika.pl/

3. Data: 2005-07-08 21:30:49

Od: Mikolaj Kamienski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za pomoc
jutro przystepuje do usuwania chwastow :-)

pozdrawiam
Mikolaj Kamienski

chwalę się i sępię
gerbera