Re: Mnie to nie dotyczy.

From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Mnie to nie dotyczy.
Date: Mon, 1 Aug 2011 10:36:35 +0000 (UTC)

Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> Gazownictwo jest o tyle wredne, że może dostarczać niewiadomoco. Elektrownia
> nie puści oszukiwanego prądu, a gazownia puści gaz z dowolnymi domieszkami
> i jedynym efektem będzie zimniejsza woda i wyższe rachunki :(
>
> Można opowiadać o alternatywach, ale jeśli ktoś nie chce się babrać z węglem
> to przy ogrzewaniu alternatywy dla gazu nie ma :-/
>
> Pozdrawiawm,
Może nie ma a może jest. Z małego bo kilku miesięcznego doświadczenia widzę że
gotowanie na gazie to porażka energetyczna a i komfort dużo mniejszy.
Ogrzewanie to trochę inna para kaloszy. Z reklam pieców nijak nie da się
wyciągnąć żadnych wniosków. Trzeba by policzyć samemu. Żeby grzanie wychodziło
oszczędnie, to przy grzaniu czymkolwiek trzeba mieć perfekcyjnie ocieplony dom
lub mieszkanie. Za prądem przemawia, poza chorymi cenami pieców
akumulacyjnych, niska koszt grzejników i instalacji. Brak płatnych przeglądów
i bardzo niska awaryjność. Najwyższa bo stu procentowa sprawność, oraz tania
możliwość sterowania na poziomie nie osiągalnym dla innych nośników. I tak jak
piszesz bez, względu na parametry prądu za kilowatogodzinę zawsze się płaci
jak za kilowatogodzinę.