Modrzewie i przesadzanie

1. Data: 2002-05-28 11:26:57

Temat: Modrzewie i przesadzanie
Od: Tomasz Ukleja <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od razu przepraszam jesli temat byl juz poruszany, chodzi mi o
przesadzenie kilkuletniego modrzewia (okolo 2 metrow wysokosci).
Operacje musze wykonac teraz, bo jesli nie to wlasciciel drzewek je po
prostu zetnie. Jak gleboko i szeroko odkopywac korzenie drzewek aby je
mozliwie malo pokaleczyc. Dziekuje za wszelkie sugestie.

Tomek

2. Data: 2002-05-28 11:51:31

Temat: Re: Modrzewie i przesadzanie
Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2002-05-28 12:27:00

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prostu zetnie. Jak gleboko i szeroko odkopywac korzenie drzewek aby je
> mozliwie malo pokaleczyc. Dziekuje za wszelkie sugestie.

Czy przesadzac stare drzewa

Gdy nam sie spieszy
Jesli zajdzie koniecznosc natychmiastowego przesadzenia drzewa, spróbujmy
to zrobic bez dlugotrwalych wstepnych prac (musimy jednak byc przygotowani
na to, ze roslina moze sie nie przyjac). Czynnosci przy przesadzaniu
ograniczaja sie wtedy do bardzo ostroznego obkopania bryly korzeniowej,
owiniecia jej juta i osznurowania. Poniewaz bryla moze sie latwo rozpasc,
drzewo powinnismy podlac poprzedniego dnia duza iloscia wody. Co prawda
ziemia bedzie wtedy ciezsza, ale bardziej zwiezla. Nastepnie drzewo
delikatnie wyjmujemy z dolu i sadzimy je w wyzej opisany sposób. Po
posadzeniu pamietajmy o ponownym bardzo obfitym podlaniu.
http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_25_06.asp

--
Pozdr. Jerzy Nowak
PS

4. Data: 2002-05-28 12:48:29

Od: Tomasz Ukleja <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Lukowski wrote:

> -Witaj imienniku. To ze nie jest obecnie najlepszy czas na przesadzanie to

..

> moze nawet zraszaj i nie podsypuj w tym roku azotem.
> Tomek

Dzieki :)

Tez Tomek

5. Data: 2002-05-28 18:19:33

Temat: Re: Modrzewie i przesadzanie KWADRA KORZENIA
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrób to najpózniej do niedzieli, kwadra korzenia.
> Tylko nie mów nikomu, ze ci to powiedzialem.
>
> Witam Ci Jerzy Drogi, juz mi nie tak obcy, jak niegdys.
Nie tak obcy, bo twoj skromny konterfekt okazal mi sumitujac sie Janusz
Czpski, ktorego mialem zaszczyt goscic w Krakowie, o czym w osobnym lisciku.
A tera do rzeczy:
Powiedz cos blizej o tej kwadrze korzenia, albo daj jakes zrodelko wiedzy.
z pozdrowieniami]
Wojtek

6. Data: 2002-05-29 08:37:30

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie tak obcy, bo twoj skromny konterfekt okazal mi sumitujac sie Janusz
> Czpski, ktorego mialem zaszczyt goscic w Krakowie, o czym w osobnym

To czym [kim] teraz będziesz straszyć dzieci?
;-)

> A tera do rzeczy:
> Powiedz cos blizej o tej kwadrze korzenia, albo daj jakes zrodelko
wiedzy.
> z pozdrowieniami]

Od lat stosuję się do zaleceń i korzystam z prognozy pogody.
Jest to fajna zabawa i niezła nauka obserwowania przyrody , i jak po 3-4
latach stwierdzisz, że to działa to tym chętniej korzystasz z zawartych
tam porad. A całość jest o charakterze Ekologicznym i ma walor
dydaktyczny.
Zresztą sam zobacz:
http://strony.wp.pl/wp/wydawnictwogaj/ekokalendarz.h
tml
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

7. Data: 2002-05-29 20:15:20

Temat: Re: KWADRA KORZENIA o jerzym
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> To czym [kim] teraz będziesz straszyć dzieci?
> ;-)
> jak to kim, legenda o zlym jeżu, ktory kiedys grasowal w sieci.

za link do kalendarza dzieki.

Wojtek

8. Data: 2002-05-29 21:38:29

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałeś na myśli chyba "jerza" ale ja go wspominam z rozrzewnieniem.
Czasami by się tu przydał aby zrobić porządek. ;-)

> za link do kalendarza dzieki.

Nie ma za co.

9. Data: 2002-05-29 21:39:55

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał

> Nie ma za co.

Ja też tak uważam. To bajki.

--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2002-05-29 22:58:30

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja też tak uważam. To bajki.

To dlaczego uciekłeś tyle kilometrów od Morza?
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
PS