Moje Curry z kurczaka. :)

1. Data: 2007-02-13 19:30:09

Temat: Moje Curry z kurczaka. :)
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

W prawdzie do końca indyjskie to nie jest, moja modyfikacja, ale
smaczne. :)

Składniki:

- 500g mięsa kurczaka - może być cokolwiek, pierś oczywiście się
nadaje, ale mogą być i nóżki i inne, ja dałem trochę trybowanych udek
i piersi
- duża cebula
- dwie średnie papryczki chilli
- śmietana (tłusta)
- przecier pomidorowy
- olej do smażenia
- sól
- pieprz (mielony)
- cynamon (mielony)
- kurkuma (mielona)
- kolendra (mielona)
- kminek (mielony)
- garam masala
- letnia woda

Przygotowanie:

1. Kurczaka pokroić (jak z kośćmi to tasakiem mocno walić, żeby nie
odprysnęły ostre drzazgi) na kawałki ok. 4cm. Może być ze skórą,
tłuszczem - jak leci. :) Nie bawić się w filetowanie bo zupełnie nie o
to chodzi. Kawałki oprószyć pieprzem (tego nie żałować) i solą.

2. Cebulę pokroić w drobną kostkę. Papryczki drobno poszatkować -
usunąć nasionka jak ktoś nie chce piekielnie ostro (tak ma być), uważać
na oczy!

3. Na głębokiej patelni mocno rozgrzać sporą (na kurczaka) ilość oleju,
na dość dużym ogniu obsmażyć kawałki kurczaka na złoty kolor (ok. 5
min.), zdjąć kurczaka na naczynie.

4. Wrzucić na patelnię pokrojoną cebulę, dodać czubatą łyżeczkę
cynamonu, rozmieszać. Smażyć na wolnym ogniu aż cebula mocno
zbrązowieje (ok. 15 min., mieszając co jakiś czas).

5. Dodać z powrotem kurczaka. Doprawić: dwie łyżki przecieru
pomidorowego (choć ilość właściwie zależy od jego smaku), dwie łyżeczki
kurkumy, dwie łyżeczki kolendry, dwie łyżeczki kminku i dwie łyżeczki
garam masala. Sól do smaku jak kto lubi. Rozmieszać aby składniki się
połączyły smażąc na wolnym ogniu.

6. Podlać sporą ilością przegotowanej ciepłej wody, dodać kilka łyżek
śmietany. Rozmieszać. Dusić na wolnym ogniu aż sos zgęstnieje i zacznie
się od niego oddzielać olej - ok. 25 min. duszenia. Okazjonalnie
podlewać wodą.

7. Sprawdzić czy mięso się dobrze udusiło - jeżeli z kością to powinno
ładnie od tej kości odchodzić. Sos powinien mieć konsystencję gęstej
zupy.

Podawać gorące na kilkucentymetrowej głębokości półmisku, można walnąć
ozdobnego kleksa z chudej śmietany czy jogurtu. ;) Do tego ryż lub/i
naan. Smacznego. :P~

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

2. Data: 2007-02-14 08:23:08

Temat: Re: Moje Curry z kurczaka. :)
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-02-13 20:30, Konrad Kosmowski napisał/a:

> W prawdzie do końca indyjskie to nie jest, moja modyfikacja, ale
> smaczne. :)

Wygląda pysznie.
Gdyby nie przecier pomidorowy i cynamon to wyszedły kurczak khorma, też
rewelacyjny. A do niego idealne są podsmażane z gorczycą ziemniaki.
Polecam.

Anka P.

3. Data: 2007-02-14 08:32:24

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> W prawdzie do końca indyjskie to nie jest, moja modyfikacja, ale
> smaczne. :)

(...)
Żadnego odzewu, więc może ja się wyrwę: dzięki za przepis, już go wrzucilem
do mojego podręcznego zbioru przepisów do wykorzystania, czyli tych, które
mi z jakiegoś powodu nieprzeciętnie wpadną w oko.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

4. Data: 2007-02-14 09:12:19

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Konrad Kosmowski wrote:

> 5. Dodać z powrotem kurczaka.

I w tym momencie dodać też papryczki, o których zapomniałem w
przepisie. :)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

5. Data: 2007-02-16 22:24:19

Od: Jackos <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski wrote:

> W prawdzie do końca indyjskie to nie jest, moja modyfikacja, ale
> smaczne. :)
>
> Składniki:
>
> - 500g mięsa kurc...........ciach

Wyglada ciekawie, ale wydaje mi sie ze jest duzo ryzyka we wlasnorecznym
mieszaniu przypraw.
Nie odnosiles wrazenia, ze przecier pomidorowy i mocno smazona cebula
smakowo "gryza" sie z reszta?
Dla nadania potrawie bardziej interesujacego smaku nastepnym razem sprobuj
zastapic wode i smietane puszka mleka kokosowego.

6. Data: 2007-02-17 00:25:14

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Jackos wrote:

> Wyglada ciekawie, ale wydaje mi sie ze jest duzo ryzyka we
> wlasnorecznym mieszaniu przypraw.

No niestety w Polsce brakuje do tego faktycznie służących. :( Tzn. kto
miał te przyprawy wymieszać? :)

> Nie odnosiles wrazenia, ze przecier pomidorowy i mocno smazona cebula
> smakowo "gryza" sie z reszta?

Zupełnie nie. Mocno smażona cebula jest skarmelizowana i lekko
słodkawa, podobnie jak pomidory.

> Dla nadania potrawie bardziej interesujacego smaku nastepnym razem
> sprobuj zastapic wode i smietane puszka mleka kokosowego.

Raczej nie do tej potrawy.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

7. Data: 2007-02-17 06:45:13

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-02-16 23:24, Jackos napisał/a:

> Wyglada ciekawie, ale wydaje mi sie ze jest duzo ryzyka we wlasnorecznym
> mieszaniu przypraw.

Ale jakie ryzyko, bo chyba nie zrozumiałam.
Moim zdaniem właśnie mieszanie przypraw jest _najwiekszą_ frajdą w tym
wszystkim.
Robisz potrawę zgodnie ze swoim smakiem i gustem.
Lubisz kmin? Dajesz go więcej. Nie przepadasz za cynamonem dajesz go
tyle, żeby smak był tylko ledwo wyczuwalny.
I cała potrawa jest twoja kompozycją, a nie maszyny z fabryki, która
wsypując mieszanki przypraw do opakowań robi to w tych samych
proporcjach, a potem pani Kowalska z Panią Nowakową robią takie same w
smaku obiady :-).

Anka P.

8. Data: 2007-02-17 11:16:55

Od: "czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. <t...@a...pl> napisał(a):

> Moim zdaniem właśnie mieszanie przypraw jest _najwiekszą_ frajdą w tym
> wszystkim.
> Robisz potrawę zgodnie ze swoim smakiem i gustem.

/.../

Popieram. Tym bardziej, że Konrad napisał, że smaczne.

Ania

9. Data: 2007-02-17 12:24:17

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Anka P. wrote:

> [...]
> Lubisz kmin? Dajesz go więcej. Nie przepadasz za cynamonem dajesz go
> tyle, żeby smak był tylko ledwo wyczuwalny.

Dokładnie tak - przyprawiasz do gustu, ale to trzeba mieć trochę
praktyki aby wiedzieć jakie są efekty, jak się nie ma praktyki to chyba
najlepiej jako punkt wyjścia potraktować jakiś sensowny przepis. :)

Ale teoria też jest ważna np. rzeczony kmin jest istotny ze względu na
to, że łagodzi skutki chilli - dlatego jak robisz ostrzejszą potrawę to
wypadałoby dać więcej kminku. :)

> I cała potrawa jest twoja kompozycją, a nie maszyny z fabryki, która
> wsypując mieszanki przypraw do opakowań robi to w tych samych
> proporcjach,

Heh, prawdziwe hinduskie przyprawy są robione ręcznie (tzn. na
bazarkach mają takie maszynki do proszkowania, ale rozsypywanie do
torebek odbywa się już ręcznie bo taniej), z resztą prawie jak wszystko
w Indiach. ;)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )