Re: Motyle w zimie

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Motyle w zimie
Date: Fri, 14 Dec 2018 11:55:21 +0100

Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

> Wydaje się, że informacja ta daje przyczynek do wyjaśnienia faktu
> absencji śpiących cytrynków w ludzkich domostwach.

Szukałem go wszędzie, nie tylko tam, gdzie najłatwiej, pod domową latarnią.
To o liściach ma wartość z innego powodu. Mam kolejną wymówkę, by jeszcze
mniej przykładać się do jesiennego grabienia ogrodu. Szkoda mącić sen tym
sympatycznym istotom. A w tym roku, to ja nawet kupiłem sobie odkurzacz
(odliściacz?) ogrodowy.

> Raczej nie o cytrynku, ale nie zmienia to faktu, że cytat to pierwszej
> urody.

Żródło jest pełne cytatów podobnej urody. Polecam. Jedno wydanie w Polsce,
nakład niewielki, ale dobre biblioteki mogą mieć. W sieci dość łatwo też
odszukać tekst oryginalny ("Zahradnikův rok", 1929), który ze względu na
upływ czasu jest poza ochroną praw autorskich. Też dobrze się czyta. Ja od
takich lektur zawsze nabieram więcej optymizmu. Jeszcze więcej, bo przecież
już mam.

> Nawet jeśli, to swoje życiowe zadanie już pewnie wypełnił. Ewentualne
> życie na motylej emeryturze to tylko bonus.

Należy mu się, w pełni na ten bonus zasłużył. A my tym czasem patrzmy
w przyszłość.

Jarek

--
My, ogrodnicy, żyjemy właściwie dla przyszłości; jeśli kwitną nam róże, myślimy
o tym, że w przyszłym roku zakwitną jeszcze lepiej, a że za jakichś dziesięć