Re: Motyle w zimie

Data: 2018-12-13 22:17:18
Temat: Re: Motyle w zimie
Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

Jest Thu, 13 Dec 2018 21:24:45 +0100, Jarosław Sokołowski pisze:

> Cytrynek fascynuje mnie od zawsze. Od lat poszukuję go śpiącym, zawsze
> bezskutecznie. A gdy widzę go wiosną, zawsze taki rześki i wyspany.
> Literatura przemiotu też niewiele pomaga -- to o zeschłych liściach da
> się znaleźć w internetach, ale czy to coś wnosi?

Wydaje się, że informacja ta daje przyczynek do wyjaśnienia faktu
absencji śpiących cytrynków w ludzkich domostwach.

> Trafiłem też na taki
> ślad:
>
> Ogrodnik nie da się nabrać na pierwszego chrabąszcz albo motyla,
> który zazwyczaj w gazecie zagaja wiosnę; przede wszystkim na żadnych
> chrabąszczach mu w ogóle nie zależy, a po drugie taki pierwszy motyl
> jest zazwyczaj ostatnim z ubiegłego roku, który zapomniał umrzeć.
> [Karel Čapek, "Rok ogrodnika", Warszawa 1986]
>
> Czy to o cytrynku? Chyba nie.

Raczej nie o cytrynku, ale nie zmienia to faktu, że cytat to pierwszej
urody.

> On świetnie wie, kiedy warto się przebudzić.
> I po co. W przeciwieństwie do tych salonowych. One wcale nie są ostatnie.
> Zwykle dają się nabrać na pierwsze poranne promienie słoneczne, by zginąć
> wieczorem z nastaniem wieczornych chłodów i przymrozków.

Nawet jeśli, to swoje życiowe zadanie już pewnie wypełnił. Ewentualne
życie na motylej emeryturze to tylko bonus.

k.