Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinte
rnet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Jonasz <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Motywacja
Date: Tue, 09 Sep 2003 11:05:59 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 45
Message-ID: <3...@p...onet.pl>
References: <bjig0j$96a$1@serwus.bnet.pl> <p8fhbfzdo14s$.dlg@internal.exile>
<bjjpmv$ds8$1@serwus.bnet.pl>
NNTP-Posting-Host: pb81.wisla.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1063098332 5972 80.49.245.81 (9 Sep 2003 09:05:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Sep 2003 09:05:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; en-US; rv:1.0.2) Gecko/20021120
Netscape/7.01
X-Accept-Language: pl, en-us, en
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:17557
Ukryj nagłówki
Tristan Alder wrote:
> To ja mam odwrotnie. przynajmniej na razie młodzi-przestraszeni. Gorzej z
> klasami II. Tam już są młodzi-bezczelni.
Wszyscy robią się bezczelni, gdy jest luz na lekcji.
Musisz dać im poczucie intensywnej pracy i rychłego
oceniania, również satysfakcji, sukcesu, ważności
tego co robią i pokazać, że jest to stosowalne w praktyce.
Tylko nie rób lekcji administracji serwerem, bo nic nie
skorzystają - to lepiej zrobić wycieczkę do dużej firmy
i pokazać serwerownię, pracowników, warsztacik. Masz może
w podliżu ośrodek obliczeniowy?
>>Ja mam jeszcze atut 'coolowości'
>>tematyki, ale co ma zrobić polonistka?
> Ale ona ma mniej rozpraszaczy. U mnie siedzą po okręgu, tyłem do mnie,
> komputery kuszą...
Wątpię, aby informatyka była dużo lepiej
odbierana niż polski czy religia. Są to przedmioty
obowiązkowe i już. Polonistka ma całą klasę, a Ty
na pewno pół klasy - jak to jest z rozpraszaczami?
Też pół?
Podziel lekcję na dwie czytelne części: wprowadzającą
oraz utrwalającą. W części wprowadzającej sprawdzasz
obecność, prace domowe oraz wprowadzasz teorię (na każdej
coś nowego, nie robimy lekcji grania, prawda?),
dopiero w drugiej części lekcji mogą odwrócić się do
komputerów, uruchomić je albo włączyć monitory.
Jeśli nie utrzymasz rygoru co do zapalania kompów,
to zmień zawód.
Zadania przygotuj takie, żebyś zdążył je ocenić.
Oceny wystawiamy nie tylko indywidualnie, czasem
za pracę w parach, czasem w zespołach 5-osobowych.
A tak na marginesie, mając adres WWW instytucji,
musisz aż grupę dyskusyjną angażować, żeby skontaktować
się z jej pracownikiem? Chyba sam się musisz podszkolić.
Netykietę też powinieneś przekazywać.
J.
|