Re: Motywacja

From: Grendel <n...@b...to.usenet>
Subject: Re: Motywacja
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Date: Tue, 9 Sep 2003 19:42:02 +0200

On Tue, 9 Sep 2003 19:34:48 +0200, tweetka wrote:

> Czy uczeń może być wyrzucony za drzwi??? Bo w mojej szkole jest to
> kategorycznie zabronione! Oni o tym doskonale wiedzą-niestety

do wyboru ma chyba tylko wizytę u Dyrektorki ;-)

W mojej szkole Ciało wzięło się na sposób - jest regulamin szkoły, z
uczniami podpisuje się kontrakty (4 działy: prawa ucznia, obowiązki ucznia,
kary, nagrody), w których większość paragrafów jest tak skonstruowana, że
niby mówi o prawach, a jednak więcej w tym zysku dla szkoły ;-).

Uczniowie oczywiście doskonale wiedzą, że nauczyciel ma związane ręce,
jeśli chodzi o karanie ucznia w sposób nieregulaminowy. Stąd - myślę - te
wszystkie prowokacje ze strony uczniów (przypadek skrajny: Toruń) - oni po
prostu chcą zobaczyć, jak daleko mogą się posunąć, zanim nauczyciel
ekspoduje i złamie zasady.

--
Grendel