Motywacja

11. Data: 2003-09-09 17:42:02

Temat: Re: Motywacja
Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Sep 2003 19:34:48 +0200, tweetka wrote:

> Czy uczeń może być wyrzucony za drzwi??? Bo w mojej szkole jest to
> kategorycznie zabronione! Oni o tym doskonale wiedzą-niestety

do wyboru ma chyba tylko wizytę u Dyrektorki ;-)

W mojej szkole Ciało wzięło się na sposób - jest regulamin szkoły, z
uczniami podpisuje się kontrakty (4 działy: prawa ucznia, obowiązki ucznia,
kary, nagrody), w których większość paragrafów jest tak skonstruowana, że
niby mówi o prawach, a jednak więcej w tym zysku dla szkoły ;-).

Uczniowie oczywiście doskonale wiedzą, że nauczyciel ma związane ręce,
jeśli chodzi o karanie ucznia w sposób nieregulaminowy. Stąd - myślę - te
wszystkie prowokacje ze strony uczniów (przypadek skrajny: Toruń) - oni po
prostu chcą zobaczyć, jak daleko mogą się posunąć, zanim nauczyciel
ekspoduje i złamie zasady.

--
Grendel

12. Data: 2003-09-09 18:20:34

Od: "RomanG" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiem Wam obojgu w jednym poście.

Że niby nie jest pod właściwą opieką? Znam te bzdurne zakazy ze strony KO. Od
strony prawnej są one funta kłaków niewarte.
Opieka nad uczniem sprawowana przez nauczyciela musi być oceniana
analogicznie do opieki sprawowanej nad dzieckiem przez każdą osobę dorosłą.
chyba że widzisz jakiś prawny powód, aby nauczyciel miał tu dodatkowe
obostrzenia.
Jako rodzic możesz odesłać dziecko do jego pokoju? A jako ciocia, kiedy masz
je pod opieką? I właściwie sprawujesz wtedy nadzór? Czemu do nauczyciela
przykładać inną miarę?
Uczeń ma obowiązek wykonać Twoje polecenie. Wyrzucony za drzwi ma obowiązek
stać tam, gdzie mu pokazałaś, a jego obowiązki nadal reguluje statut szkoły i
całe prawo oświatowe. Wydałaś polecenie, masz prawo przypuszczać, że wiesz,
gdzie uczeń jest i co robi - a więc właściwie sprawujesz nadzór.
Więcej o tym tutaj:
http://www1.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
?f=14486&w=7881521

Grendel <n...@b...to.usenet> napisał(a):

> Uczniowie oczywiście doskonale wiedzą, że nauczyciel ma związane ręce,
> jeśli chodzi o karanie ucznia w sposób nieregulaminowy.

Nauczyciel ma prawo stosować - jako metody wychowawcze, zgodnie z art. 12.2
Karty nauczyciela - kary nieujęte w statucie. Nie są one wtedy tylko karami
tzw. oficjalnymi.
Więcej na ten temat tutaj:
http://www1.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
?f=14486&w=7633832

13. Data: 2003-09-09 18:32:05

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia wto 9. września 2003 11:05 ktoś podpisujący się jako
Jonasz napisał(a):

> A tak na marginesie, mając adres WWW instytucji,
> musisz aż grupę dyskusyjną angażować, żeby skontaktować
> się z jej pracownikiem?

O czym ty piszesz? Gdzie w moim liście pisałem coś o jakiś pracownika?
Pytanie było o motywację.

> Chyba sam się musisz podszkolić.
> Netykietę też powinieneś przekazywać.

No tak, typowy blefer :-P

--
Przemysław Adam Śmiejek

Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

14. Data: 2003-09-09 18:32:07

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Sep 2003 18:20:34 +0000 (UTC), RomanG wrote:

> [...]
> Karty nauczyciela - kary nieujęte w statucie. Nie są one wtedy tylko karami

a ja mam najlepszą (jak narazie) metodę - jeśli klasa nie realizuje
programu, to nie dostaje czasu dla siebie, żeby wejść do internetu ;-) Na
razie działa ;-) Jeśli mam np. 2 godziny pod rząd, to udaje się zazwyczaj
te 10 minut na koniec wygospodarować. Klasa musi 'wykupić fant' - przed
tym, jak pozwalam im się pobawić w sieci, robimy podsumowanie zajęć -
uczniowie starają się wskazać najważniejsze rzeczy, których się nauczyli,
wymyślić inne (niż wskazane przez mnie w czasie zajęć) zastosowania
poszczególnych narzędzi. Jeśli stwierdzam, że przyswoili - dostają te
parę/naście minut na czaty, gg, czy surfowanie po webie.

--
Grendel

15. Data: 2003-09-09 20:08:56

Od: "RomanG" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> poszczególnych narzędzi. Jeśli stwierdzam, że przyswoili - dostają te
> parę/naście minut na czaty, gg, czy surfowanie po webie.

Nie chwal się w KO, bo Ci zabronią!
Zakazując uczniom wejścia do Internetu, łamiesz ich konstytucyjne prawa. :-))

Trzymaj się!

16. Data: 2003-09-09 20:39:41

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Sep 2003 20:08:56 +0000 (UTC), RomanG wrote:

> Nie chwal się w KO, bo Ci zabronią!
> Zakazując uczniom wejścia do Internetu, łamiesz ich konstytucyjne prawa. :-))

;) Nie zakazuję. Zgodnie z regulaminem szkoły - kryteria postępowania i
oceniania są jawne. Uczniowie na pierwszych zajęciach zostali poinformowani
o zasadach, więc jeśli nie chcą się bawić w interencie (skoro nie
realizują programu) to ja nie mogę ich zmuszać, prawda? ;-)

Hmmm....
A tak przy okazji... macie jakieś pomysły na zajęcia bez sieci?

Zagadnienia bhp już zrobiłem, regulamin pracowni też. Zagadnienia związane
z prawem autorskim dostali w praktyce i w teorii. Jedyne, co mi przychodzi
do głowy, to netykieta...

Zaraz jakiś konspekt spłodzę ;)...

--
Grendel

17. Data: 2003-09-09 21:55:03

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kłaniam się, dnia wto 9. września 2003 14:40 ktoś podpisujący się jako
Grendel napisał(a):

> no cóż... jeśli musisz, to niestety - jakiś zamordyzm musisz wprowadzić

No niestety, ale do tego to ja się akurat nie nadaję. Czuję się wtedy jak
gestapowiec :-( Jak patrzę na kolegów-nauczycieli, to wydają mi się
wrednymi ludźmi. I pomału zaczynam rozumieć, że bez tego zginą, ale wciąż
ja nie potrafię.

> Ja ostrzegłem dziś moje pierwszaki i może choć trochę otrzeźwieją.

BTW: Nie odpisujesz na moje prywatne listy :-( Odezwij się, proszę.

18. Data: 2003-09-10 10:56:57

Od: "bAnan" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grendel wrote:
> Hmmm....
> A tak przy okazji... macie jakieś pomysły na zajęcia bez sieci?

masa...:-) wlasciwie to programowa wiekszosc sieci nie wymaga ;)

a konkretnie to zalezy ktora klasa i czy inf czy TI ?
jednak pojawi sie problem w momecie nagradzania - podobnie jak Ty
gratyfikuje szybkie zrealizowanie tematu mozliwoscia "surfowania" w
internecie

--
pozdro, bAnan

19. Data: 2003-09-10 11:06:37

Od: "bAnan" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tristan Alder wrote:

> [...]
> jak gestapowiec :-( Jak patrzę na kolegów-nauczycieli, to wydają mi
> się wrednymi ludźmi. I pomału zaczynam rozumieć, że bez tego zginą,

IMHO to troche nie tak...
podejrzewam, ze wiekszosc z nas chcialaby prowadzic lekcje na zasadach
partnerskich, jednak nie wszyscy uczniowie sie do tego nadaja - w niektorych
przypadkach *nalezy* przyjac postawe dominujaca

Naszym obowiazkiem nie jest zaprzyjazniac sie z uczniami, lecz sprawnie i
skutecznie prowadzic lekcje, a do tego potrzebne jest ich zaangażowanie,
ktore w ten czy inny sposob powinnismy osiagnac - oczywiscie lepiej, jezeli
cel ten uda nam sie zrealizowac w oparciu o zasady partnerskie, w innym
przypadku jednak nie wahaj sie zastosowac mniej wyszukanych srodkow
wychowawczych

--
pozdro, bAnan

20. Data: 2003-09-10 13:10:08

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Sep 2003 12:56:57 +0200, bAnan wrote:

> masa...:-) wlasciwie to programowa wiekszosc sieci nie wymaga ;)

tfu! miałem na myśli "bez komputerów". Informa bez kompów ;-)

> a konkretnie to zalezy ktora klasa i czy inf czy TI ?

I inf (liceum profilowane, profil: zarządzanie informacją)

> jednak pojawi sie problem w momecie nagradzania - podobnie jak Ty
> gratyfikuje szybkie zrealizowanie tematu mozliwoscia "surfowania" w
> internecie

ja mam przez chwię jeszcze jeden - klasa wściekle domaga się wyjazdu na
wycieczkę ;)...
--
Grendel

awans->mianowany
Jakie czasopisma/materialy do matury 2004.
faq grupy pl.soc.edukacja
rozkłady
Euro plus +