Re: Mrówki w trawie

From: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Mrówki w trawie
Date: Wed, 8 Jul 2009 10:12:49 +0200

"SDC" wrote...

> A zadziałało to? Na jaki czas miałeś spokój?

Boraks działa wolno, czas liczona raczej tygodniami niż dniami, ale
oczywiście dużo zależy od fartu po prostu :)
W pomieszczeniach nie ma lepszego sposobu, u mnie w ogrodzie po
pierwszych próbach zrezygnowałem bo to walka z wiatrakami - gdybym
miał mrowiska to owszem boraks z cukrem i naprzód, ale u mnie mrówy są
sprytne i są WSZĘDZIE w ogrodzie, mój ogród to jedno wielkie mrowisko
którego nie zasypię całego boraksem z cukrem! Mam u siebie wszystkie
możliwe rodzaje mrów od malutkich czarnych do wielkich czerwonych i
wszelkie formy przejściowe! :) Wykopanie w losowym i dowolnym miejscu
ogrodu jednego szpadla ziemi ZAWSZE odkryje jakąś liczbę mrów, czasem
z różnych rodzin, oceniam po wyglądzie, w co trzecim przypadku widać
te ich białe jajeczka które pracowicie przenoszą z miejsca na miejsce.
Moje mrówy również zamieszkują wieżowce, czyli drzewa, nawet na
orzechu włoskich siedzą! Przez te mrówy staję powoli specjalistą od
insektów :)
A.