Mrożenie pasztecikow

11. Data: 2011-12-19 18:43:55

Temat: Re: Mrożenie pasztecikow
Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-19 18:02, XL pisze:

> Te paszteciki mają być z mrożonego ciasta wszak, więc będzie ono do ich
> zrobienia rozmrożone. Powtórne zamrażanie raz rozmrożonej mrożonki bez
> obróbki cieplnej "między" grozi zatruciem lub niekorzystnymi zmianami jej
> właściwości.

Więc w takim wypadku lepiej od razu kupić ciasto nie mrożone, a tylko
schładzane.

N.

12. Data: 2011-12-19 21:14:38

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja też nie robię francuskiego, ale to dlatego, że paszteciki robię z
> półfrancuskiego śmietanowego - ciasto rewelacja. I jak mało roboty!
> Zwłaszcza z czymś takim - rachu ciachu i po robocie:
> http://www.sklepy24.pl/marka/cuisipro/produkt/cuisip
ro+-+siekacz+mieszacz+do+wyrabiania+ciasta+kruchego

Fajna rzecz i fajny przepis. Ja jeszcze gustuję w typie leniwca znaczy się
korzystam z gotowych półproduktów. Tutaj ciasta francuskiego.

> Jasne, z tego samego powodu ja np robię wczesniej pierogi, gotuję i kroję
> flaki (potem tylko rozmrażam i gotuję finalnie w rosole, przyprawiając),
> itp.

Ja tak robię z wieloma potrawami :) Specjalnie robię więcej, żeby potem na
awaryjny obiad było co odgrzac :)

Justyna Vicky S.

13. Data: 2011-12-19 21:19:45

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> Szczerze mówiąc ja zamroziłabym przygotowane, ale jeszcze przed
> upieczeniem (piecze się przecież góra 20 minut).
> Zamrożone po upieczeniu i potem rozmrożone mogą być gumowate i
> ciapciowate.

Nastraszyłaś mnie trochę. Ale chyba zaryzykuję z tym mrożeniem. I tak potem
na okazję będa podpiekane w piekarniku więc chyba nic się im nie powinno
stać.

Akurat mam ciasto nie mrożone, a tylko schładzane.

Uśmiałam się dziś bardzo, bo mąż zaglądał do piekarnika czy przypadkiem nie
upiekłam pasztecików. Bo miałam dzisiaj piec, ale jakoś czasu brakło.
Wstawiłam tylko mięso do gotowania. Zapach był, ale pasztecików nie było
widać ;)

No dobra, czasu nie brakło, tylko poszlam do fryzjera ;) I już potem
niewiele mi się chciało robić :P

Justyna Vicky S.

14. Data: 2011-12-19 21:59:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Dec 2011 22:14:38 +0100, Justyna Vicky S. napisał(a):

ro+-+siekacz+mieszacz+do+wyrabiania+ciasta+kruchego

> Fajna rzecz i fajny przepis. Ja jeszcze gustuję w typie leniwca znaczy się
> korzystam z gotowych półproduktów. Tutaj ciasta francuskiego.

Jeszcze nie korzystałam. Kiedyś, kiedy w sklepach nie było nic, widziałam
tylko w Burdach sprowadzanych z Niemiec takie własnie gotowe ciasto
francuskie jako składnik przepisów na wypieki. I marzylam wtedy, aby móc
tak po prostu sobie iść do sklepu i je kupić.
A kiedy się pojawiło, to równocześnie z takim ogromem innych ciekawych
rzeczy do wyboru, że nawet nie miałabym kiedy go wykorzystać.
Poza tym jednak, odkąd robię półfrancuskie, francuskie mi jakoś przestało
smakować, serio.

> Ja tak robię z wieloma potrawami :) Specjalnie robię więcej, żeby potem na
> awaryjny obiad było co odgrzac :)

A jasne! Pierogi, krokiety, gołąbki itp. Takoż i np pasztety piekę w
ilościach hurtowych, większość ledwie podpieczona - żeby dopiec po
rozmrożeniu.

--
XL

15. Data: 2011-12-20 15:10:12

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna Vicky S. wrote:

> Czy paszteciki z ciasta francuskiego mogę spokojnie zamrozić? Upieczone i
> wystudzone oczywiście.
>
> Nadzienie: mięsne, szpinakowo-serowe oraz nadzienie pieczarkowo-serowe.

Wiesz co, ślinka mi pociekła. Poproszę o przepisy na szpinakowo-serowy i
pieczarkowo-serowy wkład do pasztecików wg. Ciebie:-)
Będzie barszczyk na sylwestra.

J.

www.kontestacja.com

16. Data: 2011-12-20 15:23:10

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiesz co, ślinka mi pociekła. Poproszę o przepisy na szpinakowo-serowy i
> pieczarkowo-serowy wkład do pasztecików wg. Ciebie:-)
> Będzie barszczyk na sylwestra.

Dla mnie też nowość :) Właśnie tworzę nadzienia.

Pieczarkowo-serowy

Cebulę pokroic drobno, zeszklić na maśle. Dodac pokrojone pieczarki.
Odparować. Po wystygnięciu wymieszać ze startym żółtym serem.

Ja akurat dałam nieco cebuli zielonej i 2 cebule normalne. Pieczarek miałam
ok 0,7 kg, może ciut więcej. Stygną akurat ;)
Planuję dodac ser morski i roladę ustrzycką. W ilości na oko, zależnie od
proporcji, ale tak żeby było widać i czuć ser :)

W przepisach ktore znalazłam nie ma nic o mieleniu farszu, a ja zamierzam
pieczarki z cebula przemielić i dodac dopiero do tego ser.

Szpinakowo-serowy wg przepisu
http://www.chillibite.pl/2011/01/paszteciki-krucho-d
rozdzowe-ze.html

Mam szpinak drobno krojony mrożony. Reszta w zasadzie jak w przepisie, tyle
tylko, że ciasto francuskie.
Jestem ciekawa tego połączenia szpinaku i fety. Pierwotnie miałam dać
mozzarellę, ale lubię wyraziste smaki i feta mi podeszła bardziej :) Akurat
w całym domu pachnie u mnie smazoną rybą do rybu po grecku i czosnkiem z
nadzienia :))

U mnie w planach są te paszteciki na Sylwestra :) Tylko boję się, że nie
dotrwają ;)

Justyna Vicky S.

17. Data: 2011-12-20 15:35:19

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna Vicky S. wrote:

> [...]
>
> Cebulę pokroic drobno, zeszklić na maśle. Dodac pokrojone pieczarki.
> Odparować. Po wystygnięciu wymieszać ze startym żółtym serem.

Dzięki. Nie wiem czemu, jakoś mi sie biały ser zaplątał w domysłach:-)

> [...]
rozdzowe-ze.html

> Mam szpinak drobno krojony mrożony. Reszta w zasadzie jak w przepisie,

Coasto to sobie ulepie, zobaczymy, na co mnie natchnie.
> Jestem ciekawa tego połączenia szpinaku i fety. Pierwotnie miałam dać
> mozzarellę, ale lubię wyraziste smaki i feta mi podeszła bardziej :)

Feta jest the best. I. czosnek

> U mnie w planach są te paszteciki na Sylwestra :) Tylko boję się, że nie
> dotrwają ;)

Dlatego ja sobie je zrobię przed Sylwestrem;-).

Dzięki.
J.

18. Data: 2011-12-20 17:05:49

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-12-20 16:23, niebożę Justyna Vicky S. wylazło do ludzi i marudzi:

> Jestem ciekawa tego połączenia szpinaku i fety. Pierwotnie miałam dać
> mozzarellę, ale lubię wyraziste smaki i feta mi podeszła bardziej :)

Szpinak z fetą nie może się nie udać. Tylko ostrożniej z solą.

Qra
--
Każdy facet myśli, że kobiety marzą o księciu. Gówno prawda.
One marzą o tym, żeby się nażreć i nie przytyć.

19. Data: 2011-12-20 20:50:27

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-20 18:05, Qrczak pisze:
> Dnia 2011-12-20 16:23, niebożę Justyna Vicky S. wylazło do ludzi i
> marudzi:

> Szpinak z fetą nie może się nie udać. Tylko ostrożniej z solą.

A ja zdecydowanie bardziej polecam do szpinaku mascarpone.

Ewa

20. Data: 2011-12-20 23:41:41

Od: fuksa <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-20 21:50, medea pisze:

> A ja zdecydowanie bardziej polecam do szpinaku mascarpone.

ser pleśniowy- dawniej rokpol, teraz lazur (bądź inne takie)też sobie
dobrze radzi w tym zestawie :)

Embroidery Design 2012
Opalana cebulka
gdzie szukać: czekolad białych z orzechami i chrupkami
Chwalę się... :P
Jak upiec rybę, tak by udawała smażoną w panierce?