Muffins x 2

1. Data: 2001-03-09 03:17:09

Temat: Muffins x 2
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Muffins wymagaja specjalnej formy do pieczenia. Wyglada ona jak plaska
blacha z 9 lub 12 foremkami uczepionymi u spodu. Odleglosc miedzy
wycieciami tych foremek jest okolo 2-3 cm. Foremki moga miec plaskie dno
i skosne cianki lub byc w ksztalcie malych babeczek. Fakt, ze sa
polaczone w plaska blache umozliwia pieczenie ciasta bardzo luznego,
ktore rozlewa sie w przerwy miedzy poszczegolnymi muffins i tworzy
czapeczke, ktora korzystajac z ciepla tej plaskiej czesci blachy piecze
sie bardziej niz "szyjka" i powoduje swietny wierzch, o krochej skorce i
pulchnym srodku. Pieczac muffins w pojedynczych babeczkach nie da sie w
pelni uzyskac tego efektu. Moje przepisy sa na 12 muffins w odpowiedniej formie.

Muffins Nr. 1 (12 muffins)
Blache do muffins wysmarowac dokladnie maslem w kazdym otworze i caly
wierzch pomiedzy otworami.
Rozgrzac piec do 190C/375F.
250 ml mleka
1 jajko
2 lyzki stopionego masla
3/4 szklanki otrebow
Zmieszac, odstawic na 10 minut, nastepnie dodac
3/4 szklanki
rodzynek
nasion slonecznika
posiekanych wloskich orzechow
bialej maki
1/3 szklanki brazowego cukru
2 lyzeczki polskiego - 4 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody
Wymieszac, rozdzielic miedzy foremki, piec 20 minut albo az patyczek
wyjdzie czysty.

Muffins Nr. 2 (12 muffins)
Blache do muffins wysmarowac dokladnie maslem w kazdym otworze i caly
wierzch pomiedzy otworami.
Rozgrzac piec do 200C/400F.

250 gr maki
160 gr cukru
2 lyzki maku
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
Polaczyc powyzsze suche skladniki w misce, nastepnie osobno polaczyc
220 ml mleka
50 ml oleju
1 lyzka startej skorki cytrynowej
1 lyzka soku cytrynowego
1 jajko, roztrzepane
dodac do suchych, wymieszac zaledwie tylko az nie bedzie suchych grudek
maki. Przelozyc do blachy, piec 20-25 minut az patyczek wyjdzie czysty.

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-10 03:56:42

Temat: Re: Muffins x 2
Od: "Anita" <v...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote in message >
>Muffins Nr. 1 (12 muffins)
>Blache do muffins wysmarowac dokladnie maslem w kazdym otworze i caly
>wierzch pomiedzy otworami.

Dziekuje za bardzo szybka odpowiedz.
Upieklam muffins nr.1 z ziarnami.
Bardzo smaczne, dobre na sniadanie, do pracy, na piknik itp.
Mam jeszcze pytanie odnosnie smarowania formy. Ja uzylam papierowych foremek
do wylozenia formy, ale czy posmarowanie formy tylko maslem ( bez obsypania
maka) nie spowoduje, ze beda przywierac do formy?
Anita

1. Data: 2001-03-10 17:44:04

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Anita wrote:

> [...]
> do wylozenia formy, ale czy posmarowanie formy tylko maslem ( bez obsypania
> maka) nie spowoduje, ze beda przywierac do formy?

Te czesc muffin, ktora moze przywierac do blachy, tzn. spodni brzeg
kapelusza, latwo podwazyc nozem. Nie wiem dlaczego ja nie obsypuje maka,
tak sie nauczylam robic muffins od jednej Amerykanki i tak pozostalo.
Przypuszczam, ze i wkladki papierowe i obsypanie blachy maka moga
ulatwic zycie.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-15 14:25:50

Od: "Grzegorz Pająk" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> Muffins ... nr 1 2

Czy do nr 2 zamiast maku mozna wrzucic kawalki czekolady (inna wersja tego
pytania - jak zrobic muffiny z czekoladą) ?

GP

PS.
Kiedys jadlem tez bananowe i tez bylo niezle. Czy cos trzeba zmieniac w tych
przepisach w przypadku dodania owoców?

1. Data: 2001-03-15 18:25:10

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Pająk" wrote:

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
>
> Czy do nr 2 zamiast maku mozna wrzucic kawalki czekolady (inna wersja tego
> pytania - jak zrobic muffiny z czekoladą) ?

Nr. 2 sa z sokiem cytrynowym, wiec czekolada nie pasuje. Ja mam raczej
doswiadczenie, ze kawalki czekolady opadaja na dno i sie przyklejaja.

Mozesz zrobic muffiny z ciasta czekoladowego, jak na babke i w srodek
nalac mala ilosc serka homogenizowanego zmieszanego z koglem moglem.
Wyjda takie babeczki z sernikiem w srodku - pycha. Moze ktos ma przepis
na dobra, wilgotna babke czekoladowa?
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-16 08:35:33

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam stronke z muffinami, serdecznie zapraszam.

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

racuszki- pomocy