Mus czosnkowy???

1. Data: 2005-11-14 23:27:17

Temat: Mus czosnkowy???
Od: "Jacek" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Utarty na drobnej tarce czosnek zmieszałem z olejem, dodając go (oleju) po
trochu i wyszła taka masa podobna konsystencją do majonezu i szybko
powiększała swoją objętość.. Może ktoś mi wytłumaczyć działanie czosnku na
olej lub oleju na czosnek, że taki mus czosnkowy wychodzi???
Mus ten powędrował na bagietkę, na to pomidorki drobno pokrojone ze świeżą
bazylią, posypane startym żółtym serem i do piekarnika....Pycha...:)

Pozdrawiam
Jacek Szczecin

2. Data: 2005-11-14 23:33:27

Temat: Re: Mus czosnkowy???
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 15 novembre 2005 ŕ 00:27:17, dans <dlb6ff$f98$1@opal.futuro.pl> vous
écriviez :

> [...]
> powiększała swoją objętość.. Może ktoś mi wytłumaczyć działanie czosnku na
> olej lub oleju na czosnek, że taki mus czosnkowy wychodzi???

Czysta zluda, wyszloby to samo z serem (jakimkolwiek), drobno
starkowanym, nb taki "majonez" nigdy sie nie utrzymuje : rozpada sie
po kilunastu minutach na swoje skladniki podstawowe.

> Mus ten powędrował na bagietkę, na to pomidorki drobno pokrojone ze świeżą
> bazylią, posypane startym żółtym serem i do piekarnika....Pycha...:)

Dobrze zrobil ze *szybko* powedrowal :)

Ewcia
--
Niesz

3. Data: 2005-11-15 06:27:13

Od: "Jacek" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czysta zluda, wyszloby to samo z serem (jakimkolwiek), drobno
> starkowanym, nb taki "majonez" nigdy sie nie utrzymuje : rozpada sie
> po kilunastu minutach na swoje skladniki podstawowe.

Tu się nie zgadzam - ten "mus" zrobiłem 2 godziny wcześniej i ani trochę nie
zmienił swojej postaci. Założeniem było zmieszanie czosnku z olejem a wyszło
takie cuś:)

Pzdr
Jacek

4. Data: 2005-11-15 06:43:33

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <e...@t...pl%> napisał(a) w news:dlb6ff$f98$1@opal.futuro.pl:
> [...]
> powiększała swoją objętość.. Może ktoś mi wytłumaczyć działanie czosnku na
> olej lub oleju na czosnek, że taki mus czosnkowy wychodzi???

Nie obserwowałem takiej mieszaniny, więc tylko wyjaśnię, że majonez jest
emulsją (żółtka w oleju). Być może olejki zawarte w czosnku wymieszały się z
cząsteczkami oleju. W tym wszystkim powinny znajdować się jeszcze drobiny
stałych części czosnku (jak pieprz w majonezie).

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
mail: http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ Stranded in my mind

5. Data: 2005-11-15 07:21:24

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article
<2DA8AA784D386E48A4090BA3B1647E10035FFDF7@jplwant003
.jasien.net>,
Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> wrote:

> [...]
> cząsteczkami oleju. W tym wszystkim powinny znajdować się jeszcze drobiny
> stałych części czosnku (jak pieprz w majonezie).

Majonez nie jest emulsją żółtka w oleju, lecz wody zawartej w żółtku i
occie z olejem. Żółtko zawiera bardzo silne substancje emulgujące.
Według Herve Thisa, używając jednego żółtka można uzyskać 24 litry
emulsji wodno-olejowej, w proporcji 2-3 łżeczki wody na szklankę wody.
Także czosnek zawiera substancje silnie emulgujące oraz wodę.

Władysław

6. Data: 2005-11-15 08:49:56

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@o...pl%> napisał(a) w

> Majonez nie jest emulsją żółtka w oleju, lecz wody zawartej w żółtku i
> occie z olejem. Żółtko zawiera bardzo silne substancje emulgujące.

Dzięki za uściślenie.

> Według Herve Thisa, używając jednego żółtka można uzyskać 24 litry
> emulsji wodno-olejowej, w proporcji 2-3 łżeczki wody na szklankę wody.

Tak, pamiętam przepis na jajko w majonezie z jednego jajka. ;)

> Także czosnek zawiera substancje silnie emulgujące oraz wodę.

Okay.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
mail: http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ otwarte okna"

7. Data: 2005-11-15 17:11:00

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):
> [...] można uzyskać 24 litry emulsji wodno-olejowej,
> w proporcji 2-3 łżeczki wody na szklankę wody.
[...]

Próbowałem i nic mi z tego nie wychodzi poza woda w ilości szklanki +
2-3 łyżek [wody].
:-P
pozdr. Jerzy

8. Data: 2005-11-15 18:00:53

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dld4pb$47r$1@atlantis.news.tpi.pl>,
JerzyN <0...@m...pl> wrote:

> [...]
>
> Próbowałem i nic mi z tego nie wychodzi poza woda w ilości szklanki +
> 2-3 łyżek [wody].

Dodaj jeszcze wodym

Władysław

Re: Wino do kurczaka z ryżem w sosie śmietanowo-ziołowym
Przepis na kurczaka :)
piwo korzenne
"Europa da się >>>" jaka papryka ?
ile bar w ekspr.cisnien???