Mycie zmywarki

31. Data: 2015-07-17 12:02:19

Temat: Re: Mycie zmywarki
Od: " 666" <...@...6> szukaj wiadomości tego autora

Co jakiś czas uzywam jakich płynów przeciw grzybom i pleśniom (jak do łazienek) w
rozpylaczu, tam jest ciepło i wilgotno to grzyby i
pleśń lubią rosnąć, do tego zwykła sciereczka.

-----
"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

32. Data: 2015-07-17 14:27:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Jul 2015 12:02:19 +0200, 666 napisał(a):

> Co jakiś czas uzywam jakich płynów przeciw grzybom i pleśniom (jak do łazienek) w
rozpylaczu, tam jest ciepło i wilgotno to grzyby i
> pleśń lubią rosnąć, do tego zwykła sciereczka.

Nie o to chodziło Wątkotwórczyni, lecz o gromadzenie się pod uszczelką
resztek żywności z naczyń.
Po namyśle uważam, że dzieje się tak głównie dlatego, iż ludzie z
oszczędności używają programów o (naj)niższej temperaturze zmywania. Wtedy
pod uszczelką jest najchłodniejsze miejsce i stamtąd tłuszcz i resztki nie
są usuwane - do tego potrzebna jest naprawdę gorąca woda, tylko taka jest w
stanie wspomóc chemię, same środki myjące w chłodnym miejscu nie domyją, bo
wlaśnie szczególnie w tym miejscu zatrzymuje się tłuszcz, a z nim lepią się
resztki. Trzeba używać najwyższej temperatury dostępnej w zmywarce. Ja od
zawsze (tj. od 20 lat ponad) myję tylko w 75 (teraz w 65-70, bo tylko tyle
czadu ma nowa zmywarka) i problemu nie było i nie ma - nooo, może na
początku mojej zmywarkowej kariery (pierwsze kilka cykli mycia) coś tam
usiłowało się zbierać, ale natychmiast z obrzydzenia przeszłam wyłącznie na
program intensywny i pilnuję czystości uszczelki bardzo. Zero brudu.
--
XL
"W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm" - Stanisław

33. Data: 2015-07-19 01:23:39

Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.07.2015 o 16:32, FEniks pisze:

> Moja prawdopodobnie jest lekko pęknięta, jak tak się teraz jej przyglądam.

> Wyźrzał spod uszczelki jakiś potwór. ;)

Nie cierpisz przypadkiem na psychozę natręctw?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

34. Data: 2015-07-19 20:17:11

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-07-14 15:28, FEniks wrote:
> Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce drzwiczek od zmywarki,
> można zamknąć to w jednym słowie - ohyda.

Moja pracuje codziennie (czasem 2x) od 7 lat non stop.

Brud istnieje tylko od strony zewnętrznej (np. w zawiasach) i jest
typowym brudem z kuchni który usuwa się tak samo jak każdy inny tłusty -
płynem do tłuszczu. Taki samo mogę znaleźć na zawiasach piekarnika, mimo
że uzywam raz na ruski rok.

Środek zmywarki krystalicznie czysty. Raz na 2 miesiące karmona jest
płynem do czyszczenia, ale prawdę mówiąc - i przed i po wygląda tak
samo. IMHO szkoda zachodu.

35. Data: 2015-07-21 14:36:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Jul 2015 20:17:11 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
>
> Środek zmywarki krystalicznie czysty. Raz na 2 miesiące karmona jest
> płynem do czyszczenia, ale prawdę mówiąc - i przed i po wygląda tak

Podobnie jak ja nieprawidłowo odczytałeś intencję Wątkotwórczyni - okazuje
się, że to nie miała być wymiana rad i doświadczeń, ale licytacja,konkurs.
Złota Szmata już wprawdzie przyznana, ale jeszcze możesz zaskarżyć wydany
przez Wątkotwórczynię werdykt 3-)

36. Data: 2015-07-21 17:22:25

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-15 o 10:54, XL pisze:

> Po prostu ZAWSZE naczynia wkładam opłukane
> Także ważne - zawsze jest uchylona, kiedy nie pracuje, no i
> czyszczę filtry bardzo często, co kilka myć.

Rozumiem czyszczenie filtrów często, też tak robię,
ale po co wkładać naczynia opłukane?
Żeby mniej zostało w filtrze?
Jak jest sprawna, dobra zmywarka, to nic nie trzeba dodatkowo
przed myciem z naczyniami robić.

Kiedyś miałem zmywarkę, do której można było wstawić
wszystko brudne nawet z resztkami jedzenia
i po myciu wszystko było czyste i żadne pozostałości się
nie pałętały po komorze. I było suche! Teraz mamy jakiś
nowocześniejszy model,
ale właśnie zostają jakieś drobiny na sitku, luzem czy w koszu na sztuće.

Może po prostu masz też słabą zmywarkę?

37. Data: 2015-07-21 22:28:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Jul 2015 17:22:25 +0200, cef napisał(a):

> Rozumiem czyszczenie filtrów często, też tak robię,
> ale po co wkładać naczynia opłukane?

A co za problem odkładając je do zlewu po posiłku (do zmywarki zwykle
wkładam hurtowo wieczorem, po kolacji, kiedy już na pewno nikt nie zużyje
żadnego kubeczka czy łyżeczki) polać je odrobiną gorącej wody? Nie żałuję
sobie, zwłaszcza latem - mam kolektory. Zima się bilansuje z latem zresztą,
za ich przyczyną.

> Żeby mniej zostało w filtrze?

Oczywiście. A najlepiej żeby NIC tam nie zostało, gdyby to było możliwe.
Dla mojego lepszego samopoczucia i pewności, że NA PEWNO nic nigdzie nie
będzie leżakowało do nastepnego mycia, w międzyczasie stając się biomasą,
ble. W zmywarce i w domu ciepło, czy zimą, czy w lecie; czy wiesz, co to
jest postęp geometryczny? - właśnie w takim tempie rozmnażają się bakterie.

> [...]
> nowocześniejszy model,
> ale właśnie zostają jakieś drobiny na sitku, luzem czy w koszu na sztuće.

Nie zdarzyło się, abym zauważyła jakiekolwiek ślady w tych miejscach - co
innego w filtrze, tam jakieś kłaki i resztki czasem widywałam, kiedy
zdarzyło się, że dłużej nie czyściłam filtrów. Mam praktykę - używam
zmywarek (bo teraz mam już trzecią) od ponad 20 lat. Moja pierwsza to był
Bauknecht, jeden z pierwszych egzemplarzy, jakie się pojawiły w sprzedaży w
Polsce, BARDZO DOBRA maszyna, nawet wśrod dzisiejszych uchodziłaby (ze
względu na funkcjonalność, parametry i programy) za full wypas. Do dziś
żadna z nowych się nawet nie umywa do niej. Była nie do zdarcia, gdyby nie
to, że założono nam wodociąg z tak twardą wodą (o której to paskudnej
twardości wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy), że pompa zarosła kamieniem na
amen, a jej wymiana wraz z tzw modułem przewyższała ceną wartość samej,
wtedy już 13-letniej, zmywarki.

> Może po prostu masz też słabą zmywarkę?

Co to znaczy "słabą"? - czy gdybyś miał Rolls Royce'a, czy nie
przeprowadzałbyś bieżącej konserwacji itp? Zawsze dbam o urządzenia domowe
wszelkie.
Mam bardzo dobrą, z górnej półki. Nie Miele, bo sława Miele to dziś już
echo dawnych czasów tylko. Nie mam zwyczaju dotować marki dla samej
plakietki na obudowie. No i są lepsze.

38. Data: 2015-07-21 22:58:36

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-21 o 22:28, Ikselka pisze:

> Co to znaczy "słabą"?

Taką, która wymaga wkładania opłukanych naczyń,
bo inaczej nie daje rady?

- czy gdybyś miał Rolls Royce'a, czy nie
> przeprowadzałbyś bieżącej konserwacji itp?

Nie chodzi o konserwację, tylko o normalną eksploatację.
Do Rollsa to miałbym kierowcę :-)

39. Data: 2015-07-21 23:25:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Jul 2015 22:58:36 +0200, cef napisał(a):

> Taką, która wymaga wkładania opłukanych naczyń,
> bo inaczej nie daje rady?

Kto powiedział, że nie daje?
Płuczę naczynia, bo ufam sobie, nie maszynie.
Co innego, gdyby w niej zainstalowano młynek zamiast filtra /w filtrze /coś
w tym stylu.
A i to też bym wolała nie forsować sprzętu kotletami.

> - czy gdybyś miał Rolls Royce'a, czy nie
>
> Nie chodzi o konserwację, tylko o normalną eksploatację.
> Do Rollsa to miałbym kierowcę :-)

Ja też. Tylko że ja ZAWSZE sprawdzałabym, czy on wykonuje regularną
konserwację auta, czy nie oszukuje na jakości paliwa itp. Bo wiesz,
zmywarka to TYLKO maszyna, a kierowca to TYLKO pracownik 3-]

40. Data: 2015-07-23 11:36:13

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Podobnie jak ja nieprawidłowo odczytałeś intencję Wątkotwórczyni - okazuje
> się, że to nie miała być wymiana rad i doświadczeń, ale licytacja,konkurs.

Niezupełnie. Twoje "rady i doświadczenia" zmieniły charakter na przechwałki,
samouwielbienie i dowodzenie Wątkodawczyni między wierszami, że jest
brudasem.

J.

www.kontestacja.com

PANSLAVISTO!
Cheap Nike Air Max Classic BW 91 Shoes men's women's wholesale www.FashionLeader.nl
Cheap Nike Air Max 90 Shoes men's women's wholesale www.FashionLeader.nl
Studnia w piwnicy.
Cheap AE Bikini A&F Biniki Armani Bikini Burberry Bikini CA Christian Audigier Bikini Chanel Bikini Chloe Bikini Coach Bikini D&G Bikini Dior Bikini ED Hardy Bikini Fendi Bikini Gucci Bikini www.FashionLeader.nl