Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Na okoliczność
Date: Thu, 10 Nov 2005 11:46:44 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 41
Message-ID: <Y...@c...pbz>
References: <Y...@c...pbz>
<2...@N...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: cma204.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1131619661 2483 83.31.128.204 (10 Nov 2005 10:47:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Nov 2005 10:47:41 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-OEM: AM Soft - Warszawa - Poland
X-Mailer: Gouombek (Le Pigeon) 2.0.0 beta
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.inwalidzi:46192
Ukryj nagłówki
W czwartek 10-listopada-2005 o godzinie 11:01:09 Scalamanca napisał/a
>
>Jacek Kruszniewski pisze w news:dkv3j0$f34$1@nemesis.news.tpi.pl
>> Tylko czy na pewno, skoro polskie biura badania opinii publicznej się aż
>> tak myliły. Bo popełnienie pomyłki o ponad 3% jest po prostu zawodową
>> klęską i obraniem złej metody badań.
>A zwróciłeś uwagę, jaką te biura miały próbę? Dziwi mnie, że ktoś
>w ogóle te biura zatrudnił i ktoś wierzył w ich efekt pracy...
>Powinny już dawno być w branży spalone...
Próby na poziomie 1000-1200 są doskonale wystarczające i nie powinny
dawać wyników różniących się od realiów w stopniu znacząco większym
niż 2%.
Najsmieszniejsze jest to, ze taka próba wystarcza do zbadania opinii
publicznej zarówno w Polsce jak i w Chinach, gdzie jest nieco więcej
ludności.
Tak naprawdę przy tworzeniu takich grup próbych ważne jest, by je
dobrze dobrać - ważne są przedziały wiekowe, ważne jest wykształcenie,
miejsce zamieszkania itp, itd. Mam wrażenie, że po części właśnie TO
zostało spartaczone.
A kolejnym problemem jest to, że ludziska nie przyznają się na kogo
chcą głosować, a cała wielka rzesza podejmuje decyzję dopiero przy
urnie wyborczej. Świadczy to również o tym, że ta cała demokracja to
jest wielki pic na wodę, że tak naprawdę nikt nie głosuje na żaden
program tylko na bardziej przekonywującą reklamę w telewizorze.
--
Pozdrawiam
Adam Pietrasiewicz
http://www.przetargi-francuskie.w.pl
|