Nadmierna potliwosc ....

1. Data: 2003-02-09 14:46:26

Temat: Nadmierna potliwosc ....
Od: "Woxy Ivanhoee" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
taki problem mam jak w temacie. Dokladnie biorac to wyglada tak, ze
powiedzmy wychodze z domu , i za pol kilometra caly jestem spocony na calym
ciele ze az mokra podkoszulka jest do tego stopnia ze mozna wykrecac. Na
WFie jak cwicze to zaraz mam cala glowe mokra, wlosy i az pot po czole
cieknie. Inni biegaja wiecej ode mnie czy cwicza i nawet kropli potu nie
widac.

Kiedys chodzilem po kardiologach i kazdy nic nie znajdowal, twierdzili ze
kazdy sie poci i ze tak ma byc.
A ja wiem ze tak zaczolem miec po 8mej klasie podstawowki. Od 5-6 chyba
klasy zaczolem bardzo szybko rosnac w ciagu 2ch lat ze 164 zrobilo sie
182cm. Wtedy przestalem biegac, bo po biegu na 1km zdychalem 3 dni...

Wyczytalem kiedys artykul, pisany przez kobiete, ze tez dokladnie tak miala
jak ja i napisala ze to byly hormony tarczycy. Ale ja zrobilem sobie poziom
hormonow i wszystko trzymalo sie w normie.
Nie wiem co zrobic. Moze ktos sie spotkal z czyms takim.

Pozdrawiam i licze na pomoc

Woxy Ivanhoee

2. Data: 2003-02-09 15:08:13

Temat: Re: Nadmierna potliwosc ....
Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś znalazłam taki tekst:

"Mamy 2-5 milionów gruczołów potowych na ciele: ok. 600/cm2 na stopach,
300/cm2 na twarzy i 150/cm2 kończynach.
Nie wszyscy pocą się jednakowo. Wydzielanie ok. 0,5 litra potu dziennie to
norma.
Pod wpływem stresu, wysiłku fizycznego, bodźca termicznego aktywnośc
gruczołów potowaych znacznie wzrasta.
Nadmierna potliwośc jest częstsz u dzieci, młodzieży i ludzi młodych
Sa dwa rodzaje nadmiernej potliwości:
1) uogólniona
stosunkowo rzadka, objawia się we wczesnym okresie życia. Skóra poci się na
całej powierzchni
2) miejscowa
pojawia sie zazwyczaj w okresie dojrzewania, stopniowo cofa się ok. 40 r.ż.,
może ustąpić w późniejszym wieku.

Przyczyny nadmiernej potliwości:
1) psychosomatyczne
stres, niepokój
2) polekowe
pilokarpina,aspiryna, insulina, niacyna, leki przeciwdepresyjne, tamoksifen,
alkohol, pochodne opium i kokaina
3) zaburzenia endokrynologiczne
menopauza, hipoglikemia, nadczynność tarczycy
4) neurologiczne
uszkodzenia o.u.n, np. porażenie kończyn dolnych
5) spożywcze
kofeina, herbata, cola, czekolada, ostre dania

inne metody zmniejszenia nadmiernej potliwości
1) jontoforeza
polega na obkurczaniu gruczołów ekrynowych, skuteczna na stopach i dłoniach,
gorzej z pachami. Oparta na elektrolizie: stopę/dłoń zanurza się w naczyniu
z wodą i elektrodami. Naczynia podłączone są do generatora wytwarzającego
rąd o słabym natężeniu, który działa na gruczoły potowe. Zabieg przeprowadza
lekarz lub fizjoterapeuta.
2) czynniki cholinergiczne
pocenie ekrynowe pobudzane jest przez włókna sympatyczne. Można zablokowac
przekaz informacji pobudzającyh piocenie poprzez włókan nerwowe, dzięki
zastosowaniu leków: glycopyrylate i propantheline. Mają one działania
niepożądane, może nawety gorsze niż sama nadpotliwość: częstoskurcz, suchość
ust, osłabienie kurczliwości jelit i mogą się pojawić zanim pojawi się efekt
ograniczenia pocenia
3) botulina (botox, jad kiełbasiany)
do głębokich warstw skóry wlaściwej wstrzykuje się ok. 20 mikrodawek jadu
kiełbasianego. Efekty pojawiają się po 2 dniach i utrzymują ok. 6-12
miesięcy.
4) chirurgia- ostatnia deska ratunku
a) sympatektomia
chirurg przecina pień współczulny przez co wydzielanie potu w tych okolicach
zmniejsza się. Zabieg wykonuje się w znieczuleniu ogólnym. Czasem może
pojawić się pocenie wyrównawcze w okolicy pasa.
Dot. dołów pachowych i dłoni
b) łyżeczkowanie gruczołów potowych
wycięcie skóry właściwej w dołach pachowych i usunięcie ruczołów potowych
wraz z mieszkami włosowymi.
Dot. dołów pachoych.
5) inne
psychoterapia z łagodnym środkiem uspokajającym."

3. Data: 2003-02-09 22:49:39

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam pytanie przy okazji :-)))
u mnie nsatepuje nadmierne pocenie twarzy. Problem zaczyna sie latem przy
tem ok 28- 30 st. C
Twarz robi mi sie czerwona i z czloa zaczyna plynac pot- nie cierpie upalow
:-(((((
zreszta uprawiajac lekko forsowne wspinanie sie mam te same objawy -
czerwona opocona twarz. Dodam, ze zeszta ciala poci mi sie bardzo oszczednie
Zawsze mialam niskie cisnienie -lekarka 1-go kroku nie nie dostrzega
problemu
pozdrawiam cieplutko Yewka

4. Data: 2003-02-10 06:56:45

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b26lul$9ov$1@news.onet.pl, yewka <y...@o...pl>:
> [...]
> przy tem ok 28- 30 st. C
> Twarz robi mi sie czerwona i z czloa zaczyna plynac pot- nie cierpie

Wybacz, ale przy tej temperaturze jest to zupełnie normalna reakcja
fizjologiczna - jedyną radą jest klimatyzacja ;)

--
Robert

5. Data: 2003-02-10 09:41:31

Od: "Okoliczny" <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oszczednie
> Zawsze mialam niskie cisnienie -lekarka 1-go kroku nie nie dostrzega

mam to samo.
lekarz twierdzi ze tak musi być :)

pozdro.

Włośnica !