Re: Nadmierne pocenie się.

Data: 2008-08-08 23:25:24
Temat: Re: Nadmierne pocenie się.
Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

ffiona wrote:

> Czyli ziarno soi gotowane jest niezdrowe? Ja znowu czytałam o odwrotnej
> zależności: soja powoduje raka piersi. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie,
> czy przy mojej suplementacji magnezu wapń z wody mineralnej i owoców
> wystarczy, żeby nie odwapnić kości i w ogóle.

Bo i pytanie jest źle zadanie - czy suplementacja wapniem wystarczy, aby
cofnąć proces osteoporozy.

Nie, nie wystarczy. Wapń to tylko jeden z wielu elementów procesu
odwapniania. Tak naprawdę na rozwój osteoporozy mają wpływ takie czynniki,
jak:

1. Brak witaminy D - w naszej strefie klimatycznej to dotyczy niemal
wszystkich, nawet tych osób, które często się opalają.
2. Brak witaminy K - ona występuje głównie w zielonych, nie rozgotowanych
liściach roślin (np główka sałaty ma jej 800% dziennego zapotrzebowania), a
tak szczerze - ilu z nas zjada surowe liście?
3. Niedobory jodu - dziś laborantka wyznała mi, że co druga badana osoba w
moim regionie ma niedobory, a co za tym idzie problemy z tarczycą.
4. No i najważniejsze - picie mleka, jedzenie mięsa i serów. Nabiał ma dużo
wapnia co prawda, ale jest to wapń nieprzyswajalny. Za to wszystkie te
produkty powodują silne zakwaszenie przewodu pokarmowego - człowiek w
naturze nigdy nie jadł takiej ilości białka - co sprawia, że organizm musi
ten kwas jakoś zneutralizować. Robi to za pomocą rezerw wapnia, oczywiście
te rezerwy się w końcu kończą, więc powoli zaczyna pobierać go z kości.

To co teraz napisałem brzmi jak herezja, w końcu wszyscy specjaliści z
koncernu Danone twierdza, że mleko zapobiega osteoporozie. Ale fakty są
nieubłagane - osteoporoza jest chorobą nieznaną w krajach, w których mleka
w ogóle się nie pije, a jej narastanie jest wprost proporcjonalne do
spożycia mleka w danym kraju. Najwięcej przypadków tej choroby notuje się w
krajach, w których spożywa się najwięcej mleka.

Jakby tego było mało, przyjrzymy się 2 faktom.

1. Na całym świecie jest tylko kilka gatunków istot, które miewają
osteoporozę. Są to ludzie, koty karmione przez człowieka, psy karmione
przez człowieka. Dzikie nie miewają tego problemu

2. Jedyne istoty na planecie Ziemia, które piją krowie mleko, to ludzie,
koty karmione przez człowieka, psy karmione przez człowieka. Dzikie nie
miewają tego problemu.

Wnioski można wyciągnąć samemu.

> Na tej stronie, którą reklamujesz w stopce, niewiele jest o diecie
> wegetariańskiej. Coś tam jest o mieleniu siemienia w blenderze.
> Rzeczywiście można w blenderze? Bo mi dziś w sklepie powiedzieli, że
> raczej w młynku do kawy. Gdzie można coś rozsądnego przeczytać o
> zbilansowanej diecie wegetariańskiej?
> tomakin na tej stronie to Ty?

Stronka w moim podpisie to głównie forum dyskusyjne, gdzie gadają ze sobą
wegetarianie.

Przyznam się bez bicia - nie mam pojęcia, czym się różni blender od młynka
do kawy :D Ja chyba mielę właśnie w młynku, ale głowy bym nie dał.

O zbilansowaniu diety możesz poczytać - jeśli znasz angielski - na stronkach
dra Ornisha - on właśnie przeprowadzał te eksperymenty z dietą, po której
cofały się zmiany miażdżycowe, więc chyba byłby w tym wypadku najlepszym
źródłem. Na stronce vegie masz w miarę rzetelne artykuły na ten temat, ale
fakt, że są one nieco bardziej skierowane do "doświadczonych" wegetarian.
Nie ma tam zbyt wiele na temat podstaw, raczej omówiono parę witamin i
minerałów których może na źle zbilansowanej diecie zabraknąć. Muszę chyba
naprawić ten błąd i zrobić ładny artykuł na ten temat.

Fakt faktem, że jedząc w miarę różnorodnie bardzo trudno zrobić sobie taką
dietą krzywdę. Żeby coś faktycznie źle zbilansować, to musiałaby być dieta
typu chleb z dżemem plus ziemniaki bez żadnego kotleta - znam wegetarian,
którzy takie coś wypróbowali. Dobrze to się dla nich nie skończyło :P

Ja specjalnie diety nie bilansuję, po prostu staram się jeść jak najwięcej
surowych warzyw i owoców, a dziś na kolację zjadłem np talerz przysmażonego
makaronu - potrawa nie zalecana przez dra Ornisha, ale całkiem przyzwoita
dla sportowca który trenuje biegi długodystansowe. Biegając po 15-20 km
dziennie człowiek raczej stara się dostarczyć jak najwięcej energii, nie
patrząc, czy przypadkiem nie będzie w niej zbyt wiele tłuszczu - fakt jest
jednak faktem, że nawet dla sportowców zaleca się, by taki makaron nie był
smażony tylko gotowany, im mniej tłuszczu, tym lepiej.